xc 60 fwd
Geplaatst: 30.09.2009 - 22:22
Al langere tijd volg ik de informatie op dit forum mbt de volvo xc 60. Zeer waardevol! 10 weken geleden heb ik een xc 60 fwd kinetic besteld (met verschillende opties). Afgelopen maandag afgeleverd. Eindelijk!
Mijn keuze is met name bepaald door het uiterlijk van de auto, het energie label b en het veilige imago van Volvo. (mijn vorige auto was een mazda6 executive). Omdat de volvo xc 60 fwd in de periode dat ik hem wilde bestellen niet bij de dealer aanwezig was, heb ik er niet in kunnen rijden. Ik heb ook niet in een andere xc 60 een proefrit gemaakt. Daarom was ik wel erg nieuwsgierig geworden naar het rijgedrag van de auto. Eerste indruk is ruim boven verwachting. Fantastische auto! Alles klopt gewoon. Voorspelbaar rijgedrag, comfortabele wegligging en vooral zeer stil. Ondanks het gewicht van de auto rijdt hij vlot weg en vooral rond de 2500 toeren, is gas geven verbazingwekkend. Het schakelen verloopt soepel, maar de zesde versnelling ligt erg dicht bij de vierde. maar dat is wennen. Na 100 kilometer ben je gewend aan de verschillende functies, zoals bluetooth telefoon aansluiting, radio/cd en alle overige functies. Ook het navigatiesysteem werkt eenvoudig. Dit in tegenstelling tot de berichten die ik zeer regelmatig in verschillende media ben tegengekomen. Kortom geweldig.
Mijn vraag is waar ik de komende periode rekening mee moet houden mbt het inrijden van de auto/motor?
Mijn keuze is met name bepaald door het uiterlijk van de auto, het energie label b en het veilige imago van Volvo. (mijn vorige auto was een mazda6 executive). Omdat de volvo xc 60 fwd in de periode dat ik hem wilde bestellen niet bij de dealer aanwezig was, heb ik er niet in kunnen rijden. Ik heb ook niet in een andere xc 60 een proefrit gemaakt. Daarom was ik wel erg nieuwsgierig geworden naar het rijgedrag van de auto. Eerste indruk is ruim boven verwachting. Fantastische auto! Alles klopt gewoon. Voorspelbaar rijgedrag, comfortabele wegligging en vooral zeer stil. Ondanks het gewicht van de auto rijdt hij vlot weg en vooral rond de 2500 toeren, is gas geven verbazingwekkend. Het schakelen verloopt soepel, maar de zesde versnelling ligt erg dicht bij de vierde. maar dat is wennen. Na 100 kilometer ben je gewend aan de verschillende functies, zoals bluetooth telefoon aansluiting, radio/cd en alle overige functies. Ook het navigatiesysteem werkt eenvoudig. Dit in tegenstelling tot de berichten die ik zeer regelmatig in verschillende media ben tegengekomen. Kortom geweldig.
Mijn vraag is waar ik de komende periode rekening mee moet houden mbt het inrijden van de auto/motor?