Pagina 1 van 1

koude motor->rijd perfect-warme motor geen trekkracht

Geplaatst: 18.12.2005 - 16:16
door yfke
hoi hoi,
heb sinds een paar maand een s40 td '98 waar ik best tevreden van ben maar er zijn een paar problemen aan,voordat ik na de garage ga eerst hier eens kijken of er een oplossing is.
.1als de auto koud is rijdt hij als een pijl uit een boog,na enkele km's als hij op temp.komt kun je het vergelijken met een oude diesel,bij het schakelen valt hij dan helemaal dood.dacht aan een probleem met luchtmassameter of turbo??
.2de probleem ook alleen als hij warm is,is dat je hem zeer moeilijk in versnelling krijgt,1,3,5 vooral 3de.
ik hoor het wel
gr yfke
[/u]

Geplaatst: 18.12.2005 - 19:53
door Bugfix
Op je belangrijkste vraag; 1 kan ik je helaas geen antwoord geven. :(
Vraag 2: dit zijn zo goed als zeker de bekende schakelbusjes (keerring + bussen versnellingshandelvork zoals het officieel heet) en kost Eur 48,- om te laten vervangen (bij een officiele volvo dealer). Dat valt dus mee :)

Geplaatst: 19.12.2005 - 12:41
door v40pokemon
kijk voor de schakelbusjes 'ns op andere topics hierover. Is zeer gemakkelijk zelf te doen en scheelt je wat euries

Geplaatst: 20.12.2005 - 20:01
door yfke
merci voor de reacties,
nu ik weet wat mis is kan ik het zelf wel ne keer proberen,heb een vraagbaak op cd,zoniet is 50€ idd nie veel geld voor een volvogarage,

Geplaatst: 14.05.2006 - 04:44
door crost
Hoi

Ik herken het probleem volledig!
Heb een V40 TD '96 en die heeft dezelfde kuren :|
Steeds bij koude motor goeie prestaties en dan eens op temperatuur begint het af te zwakken alsof de pk's door de uitlaat mee verdwijnen!
Helemaal raar wordt het wanneer de motor, nadat hij warmgereden is, en even wordt uitgezet, terug gestart wordt en...foetsie pk's weg! :evil:
Ben geen specialist maar een motor die beter presteert bij koude motor dan bij warme motor is toch wel heel vreemd?!

Reeds de brandstof-inspuittimer op de dieselpomp vervangen, EGR-brol terug wat proper gezet en hele flessen kleppen-, injector- en andere reinigers erop los gelaten zonder noemenswaardig resultaat :-(

Bij de volvo dealer hier zijn ze al helemaal van-god-los want daar zijn ze van mening dat er geen probleem is zolang er geen contolelampje brandt!

Heeft niemand hier al gelijkaardige problemen gehad met een phase I TD?
Of toevallig geen experten op het gebied van turbo-motoren aanwezig in de zaal? :D

Greetz