Pagina 1 van 1
Inrijden? Tips!
Geplaatst: 03.10.2009 - 21:07
door skerkmeester
Ik krijg dus zaterdag mijn XC60 D5 205pk. Zijn er nog tips ivm evt. inrijden van de motor? Of is dit al niet meer nodig met de huidige technologie?
Ik ben zelf nogal een sportieve rijder en wil dus wel een soepele, snelle motor krijgen.
Juist in het begin rustig aan doen of mag je hem gelijk ook wel een beetje intrappen? :cheers:
Geplaatst: 03.10.2009 - 21:55
door bookkeeper
gewoon zorgen dat de motor warm is en dan kan je gewoon lekker sportief rijden......

Geplaatst: 04.10.2009 - 22:22
door skerkmeester
Thanks!
Geplaatst: 09.10.2009 - 17:41
door dickmans
Veel plezier morgen met de aflevering, geniet ervan
Geplaatst: 09.10.2009 - 17:51
door skerkmeester
Thanks!
Geplaatst: 14.10.2009 - 13:26
door rsnhakan
Sportief rijden? Hm...
Ik zou niet al te veel toeren maken en op tijd schakelen!
Geplaatst: 10.01.2010 - 16:26
door elvis21
bookkeeper schreef:gewoon zorgen dat de motor warm is en dan kan je gewoon lekker sportief rijden......

Alleen jammmer dat er geen koelwatertemperatuurmeter meer in zit. Om maar niet te spreken over de olietemperatuurmeter. Dus wanneer is de motrt warm? In mijn huidige V70 D5 duurt het met deze kou soms wel 30 รก 40 km snelweg voordat de koelvloeistof op temperatuur is, de olietemperatuur zal dan nog lang niet op normaal niveau zijn.
Geplaatst: 10.01.2010 - 17:52
door bart simpson
die temperatuurindicaties missen al sinds de S80/124 van 2006
Geplaatst: 10.01.2010 - 21:14
door sanco
bart simpson schreef:die temperatuurindicaties missen al sinds de S80/124 van 2006
Is bekend, en uiteindelijk en geen reden geweest om de auto er om te laten staan, maar wat mij betreft had ik ze graag (evt onder een keuze knop in de BC) in beeld willen kunnen toveren.
Geplaatst: 10.01.2010 - 21:22
door 945i
Het is een trend, meerdere merken hebben geen temperatuurmeter meer. men verwacht kennelijk geen problemen op dat gebied.
Als autofiel is natuurlijk jammer, weer een metertje(of twee) minder.
Zo vind ik oliedruk metertjes wel handig.
Geplaatst: 10.01.2010 - 21:39
door Msuidgeest
In die nieuwe motoren zit tegenwoordig toch een temperatuur-begrenzing? Motor nog niet warm is geen volgas?
Zoiets toch?
Geplaatst: 10.01.2010 - 21:52
door sanco
Msuidgeest schreef:In die nieuwe motoren zit tegenwoordig toch een temperatuur-begrenzing? Motor nog niet warm is geen volgas?
Zoiets toch?
Zal best, maar het is natuurlijk meer dan dat. Niet dat ik in mijn vorige auto's elke dag naar die meter keek, maar onder extreme omstandigheden (koude/warmte/bergen) was het voor mij wel een soort hulpmiddel om erger te voorkomen of wat langer "warm te rijden". Het is bij de V50 nooit voorgekomen, maar in een nieuwe auto daarvoor had al binnen 2 maand een net niet goed werkende thermostaat. Dat ontdekte ik al snel door die meter. Hoe kom je daar anders zo vlot achter zonder een hele tijd daarmee door te rijden? Vertrouwen op de techniek is prachtig, maar sommige dingen zijn gewoon goed en dan is niet elke vernieuwing een verbetering.
Zo ben ik ook nog op zoek naar mijn olie peilstok....... :shock:
Geplaatst: 10.01.2010 - 22:36
door toppertje
bart simpson schreef:die temperatuurindicaties missen al sinds de S80/124 van 2006
hoe wordt dan een open staande thermostaat gekonstateerd?