Pagina 1 van 2
Lampje Lambdasonde
Geplaatst: 05.10.2009 - 17:39
door hb1295
opgelost
Geplaatst: 05.10.2009 - 19:37
door Gast
Je kunt via het on-board diagnose systeem uitlezen wat de storing precies is.
Het systeem kun je resetten door de auto even spanningsloos te maken (accu los).
Geplaatst: 06.10.2009 - 18:31
door hb1295
opgelost
Geplaatst: 06.10.2009 - 19:45
door Gast
Een lambdasonde kost ongeveer €75,--
Ken je de procedure om de fout codes uit te lezen?
Geplaatst: 06.10.2009 - 20:48
door knorrepot
"Een lambdasonde kost ongeveer €75,--
Ken je de procedure om de fout codes uit te lezen? "
Voor een immitatie wel, maar was een originele niet veel duurder?
Geplaatst: 06.10.2009 - 20:51
door hb1295
Bedankt voor reactie,
Geplaatst: 06.10.2009 - 21:49
door Msuidgeest
Beste Henk, het uitlezen van die storingen kun je zelf, mits je weet hoe het moet. Even een uitleg typen is een beetje veel werk en daarbij moet je de codes ook nog eens goed interpreteren.
Ik heb 2 adviezen: laat je helpen door de Volvo-garage of een kennis die het wel kan, of wordt gratis lid bij de 700-vereniging.
www.volvo700vereniging.nl
De aardigheid is dat op die site veel mensen aanwezig zijn met kennis maar er is ook een uitgebreide database met informatie over de 700 en 900 serie Volvo's. Zodra je lid bent, kun je wellicht bij een deel van die informatie zodat je zelf kunt kijken wat voor storingen jij hebt.
huhh....
Geplaatst: 06.10.2009 - 22:37
door volvorider
Geplaatst: 06.10.2009 - 23:07
door hb1295
Ok, schrijf mij maar in als GRATIS lid dan.....ben tenslotte nederlander....

Geplaatst: 16.10.2009 - 15:24
door Gast
Henk,
Zijn er al vorderingen?
Mijn 945 had een te hoog Co gehalte (2%) bij de APK keuring.
Heb code 2-1-2 staan.
Ik hoop dat het de lambdasonde en niet de computer.
Geplaatst: 16.10.2009 - 16:28
door Jarl
knorrepot schreef:"Een lambdasonde kost ongeveer €75,--
Ken je de procedure om de fout codes uit te lezen? "
Voor een immitatie wel, maar was een originele niet veel duurder?
Origineel kost t iets in de buurt van 220 euro. Maar das volgens mij incl. montage.
Op marktplaats staan ze voor ongeveer 60 euro. Van Bosch.
Geplaatst: 16.10.2009 - 16:47
door Ramon&Ramon
ik bemoei me er niet mee:)
Geplaatst: 16.10.2009 - 21:56
door Gast
Ik dwaal misschien wel van het oorspronkelijke onderwerp af, maar eh.. waar zit de LH2.4-Jetronic module?
Zit die bij de voeten van de bijrijder?
Geplaatst: 17.10.2009 - 00:02
door Ramon&Ramon
Klepspeling goed?
Is natuurlijk het eerste waar je moet gaan zoeken plus de bougies en kabels en verdeelkap..
Geplaatst: 17.10.2009 - 11:52
door Gast
Ramon&Ramon schreef:Klepspeling goed?
Is natuurlijk het eerste waar je moet gaan zoeken plus de bougies en kabels en verdeelkap..
Voor wie is deze reactie bedoeld?
Geplaatst: 17.10.2009 - 15:22
door Ramon&Ramon
Voor de vraagsteller die een lpg probleem heeft toch? 940..
Geplaatst: 26.10.2009 - 01:33
door Baseman
Rvd-460GLT schreef:
Heb code 2-1-2 staan.
En brand het lambda lampje dan inmiddels ook weer?
212 (bij LH2.4) duidt op een ontbrekend of verkeerd signaal van de lambda-sonde.
Iets wat je waarschijnlijk, met een imitatie wederom gaat krijgen.
Zeker als je op gas rijdt, moet je er een originele inzetten, wat scheelt het nou helemaal, 3 tientjes?
Als de LH2.4 zelf kapot zou zijn, zou je code 112 moeten hebben.
Geplaatst: 27.10.2009 - 19:27
door knorrepot
3 tientjes? ze vertelde mij prijsverschillen van 150 euro, maar het kan zijn dat een originele goedkoper te krijgen is.
Geplaatst: 27.10.2009 - 23:56
door Baseman
aftermarket zag ik voor 37 euro, drie draads, ik meende dat Wytze de originele aanbood voor 70, al weet ik even niet of dat incl of excl btw was.
Ik zie nu net ook dat ie voor 220 euro bij nordicar ligt......
Dan zal ik me vast vergissen.
Geplaatst: 28.10.2009 - 00:17
door Ramon&Ramon
Als je storingen wilt hebben,koop dan zo,n imitatie ding...waardeloze rommel is het meestal.