Pagina 1 van 1
Halogeenlampen H4 of H7
Geplaatst: 08.10.2009 - 18:09
door hb1295
Het is herfst en het wordt weer donker weer zoals gisteren met hevige regenval:
Nu hoor ik over H4 en H7
Wat is het verschil behalve dat H7 duurder is ?
Wat is het advies voor een goede lichtopbrengst ?
Wat is passend in de 940 ?
Is COOL BLUE een optie ?
Is vervangen gloeilamp een klus of kan ik dat zelf zonder allerlei ingewikkelde veertjes die weg springen ?
Geplaatst: 08.10.2009 - 18:16
door 945i
NightGuide DoubleLife , geeft veel licht! En gewoon in H4 te krijgen.
Lamp verwisselen is prima te doen.
Geplaatst: 08.10.2009 - 18:54
door hb1295
Zelf dacht ik dus aan de Cool blue H4-xenon look of de Night Breaker H4 . De Cool blue is blauwer van licht.
Nu weet ik niet of blauwer ook beter zicht geeft ?
Ik weet nog steeds het verschil niet tussen een H4 en een H7
Re: Halogeenlampen H4 of H7
Geplaatst: 08.10.2009 - 18:56
door gsx750r
hb1295 schreef:........Nu hoor ik over H4 en H7
Wat is het verschil behalve dat H7 duurder is ?
Links: H4,
3 'pootjes' (één voor de massa, één voor het dimlicht en één voor het grootlicht) en 2 gloeispiralen (dimlicht en groot licht)
Rechts: H7
Deze heeft 2 'pootjes' (één voor de massa en één voor de stroom) en slechts één gloeispiraal
Uit het bovenstaande kun je al opmaken dat ze niet uitwisselbaar zijn i.v.m. de 'pootjes' en bovendien zijn ook de reflectoren niet gelijk.
In mijn S80 heb ik 4x een H7 n.l. 2x voor dimlicht en 2x voor groot licht. Het verschil zit 'm in de reflectoren die uiteraard voor groot en dimlicht verschillend zijn. Bovendien zijn de 'lenzen' van de koplampglazen ook verschillend.
Van de H7 zijn er ook nog zgn. HD uitvoeringen maar die passen weer niet in de standaard H7 fitting !
Rob
Geplaatst: 08.10.2009 - 18:58
door 945i
Licht aan de voorzijde mag wit of geel zijn, dus geen blauw.
Geplaatst: 08.10.2009 - 19:40
door hb1295
Dus kan ik voor mijn 940 geen H7 plaatsen ?
Ik ga ervan uit dat er nu H4 in zit .
Geplaatst: 08.10.2009 - 23:32
door Fat Rat
Ik ben zeer tevrede over de Nightguides die ik in mijn 940 heb, deze geven een duidelijke verbetering tenopzichte van de osram ofzo lampjes die er eerst in zaten.
H1. H3, H4 en H7 zijn gewoon verschillende lampsoorten en fittingen, het ene type niet perse beter of slechter als het andere.
Het foormaat glas/reflector zegt natuurlijk ook nier perse iets over de lichtopbrengst, als de lampglazen min of meer mat glas zijn na de vele jaren of de reflectoren reflecteren niet al te best meer dan is je lichtopbrengst alsnog ***
Geplaatst: 08.10.2009 - 23:47
door gsx750r
hb1295 schreef:Dus kan ik voor mijn 940 geen H7 plaatsen ?
Ik ga ervan uit dat er nu H4 in zit .
Beide veronderstellingen zijn juist !
Rob
Geplaatst: 09.10.2009 - 15:49
door mightyspawn
Wit geeft het meeste licht.
4300 K is wit. Maar dat haal je alleen met Xenon. Dat nep blauw wordt met blauwe verf gecreeerd. Moet je alleen in Golfjes plaatsen. En krijg je dus minder zicht mee.
In Xenon (als voorbeeld) heb je ook 6000k en hoger. Dat begint wel blauwer te worden, maar gaat ten koste van de lichtopbrengst. Dat is alleen maar voor het effect. Al die pauper BMW's hebben dat.
Philips Nightvision zijn hele degelijke H4 lampen. Heb ze jaren gehad tot ik een Xenon set heb ingebouwd met 4300k sterkte, dus zonder pauper blauw erin.
Geplaatst: 09.10.2009 - 17:07
door Ramon&Ramon
Golfjes -pauper BMW,s
Kwalitatief net zo goed als een Volvo hoor,niks mis mee!
Geplaatst: 09.10.2009 - 17:08
door hb1295
Hoezo? Er is niks beter dan VOLVO natuurlijk !!
Geplaatst: 09.10.2009 - 17:11
door mightyspawn
bla bla bla, zeg ik dan ergens dat het o slechte voertuigen gaat?
Nee, dus post iets normaals of niks en ga lekker huilen. een echte betweter als ik zo in je post geschiedenis rondneus. super ga zo door
Geplaatst: 09.10.2009 - 17:15
door Ramon&Ramon
gewoon doorgaan dus....
Geplaatst: 09.10.2009 - 17:18
door hb1295
Gaat dit nog ergens over ?
Geplaatst: 09.10.2009 - 17:20
door Ramon&Ramon
Begint zomaar zonder meer te schelden die man.

Geplaatst: 09.10.2009 - 21:40
door The Driver
In de hoofdreflector zit bij een 940 H4, in de reflector voor de mistlampen zit H3 en ook in de reflector voor grootlicht zit H3.
Bij Brezan is verkrijgbaar de H4 in 90/100W versie i.p.v. 55/60 watt, ook de singelversie H3 is verkrijgbaar in 100W versie i.p.v. 60 watt. Probeer ze maar eens. Als je alles aanzet is het in totaal 600 watt en dan zit je al dicht bij de maximum capaciteit van de dynamo en dat zie je op de weg ook, net of de zon extra is gaan schijnen, speciaal voor jou.
Voor de refectors of de bedrading hoef je niet bang te zijn i.v.m. de grotere warmte afgifte.
Alleen 's-winters als de koplampen bevroren zijn, dan moet je niet alles tegelijk aanzetten, want dan springen zomaar de koplampglazen kapot.
::(
Geplaatst: 09.10.2009 - 22:22
door Msuidgeest
Maximum capaciteit van de dynamo?
Dan kan ik met mijn 140 ampère nog wel extra lampen aanbrengen ...
Geplaatst: 10.10.2009 - 00:45
door Fat Rat
The Driver schreef:In de hoofdreflector zit bij een 940 H4, in de reflector voor de mistlampen zit H3 en ook in de reflector voor grootlicht zit H3.
Bij Brezan is verkrijgbaar de H4 in 90/100W versie i.p.v. 55/60 watt, ook de singelversie H3 is verkrijgbaar in 100W versie i.p.v. 60 watt. Probeer ze maar eens. Als je alles aanzet is het in totaal 600 watt en dan zit je al dicht bij de maximum capaciteit van de dynamo en dat zie je op de weg ook, net of de zon extra is gaan schijnen, speciaal voor jou.
Voor de refectors of de bedrading hoef je niet bang te zijn i.v.m. de grotere warmte afgifte.
Alleen 's-winters als de koplampen bevroren zijn, dan moet je niet alles tegelijk aanzetten, want dan springen zomaar de koplampglazen kapot.
::(
dat valt ook wel mee, de LPT heeft een 100A dynamo en volgens mijn rekening zit je dan pas half weg de capaciteit...
Weet ook niet of het zo lekker is voor de relais die heel de boel aan moeten sturen...
Geplaatst: 10.10.2009 - 17:31
door whitehorsekart
Wat gek: ik ben juist heel tevreden over de lichtopbrengst in m'n 940, terwijl we in onze 2002 V70 Xenonverlichting hadden laten zetten omdat we op tweebaans wegen veel te weinig zagen!
Is dat bij de latere types verbeterd?
Ik zal tóch de lampen die hier worden aanngeprezen eens proberen, ik ben benieuwd!
En misschien dom, maar zijn de bedrading en contacten naar je koplampen in de 940 wel in orde?
P.s. Wat hebben de laatste tijd sommige mensen op het forum toch een slecht humeur? Jammer is dat!