Pagina 1 van 2

Volvo S60 prototype op de weg

Geplaatst: 08.10.2009 - 18:25
door Wiebe
http://nieuws.auto.nl.msn.com/msn/video.php?id=1538

Snap niet dat ze hem nog steeds camoufleren.

Geplaatst: 08.10.2009 - 20:27
door Welles
Cool!

Geplaatst: 08.10.2009 - 20:32
door Exeres
grappig hoe ze het logo vooraan bedekt hebben :D Hélemaal niet meer herkenbaar ;-)

Geplaatst: 08.10.2009 - 20:55
door Volvoman
Geweldig filmpje, wel jammer dat zelfs de binnenkant bedekt is

Geplaatst: 08.10.2009 - 21:30
door paulh
Leuk filmpje, camouflage is een beetje raar .. nog afgezien van het logo in de grille, is er een ander merk dat zo'n grote zwarte boterhamdoos in de grill monteert? Geef het dan gewoon toe ...

Geplaatst: 08.10.2009 - 21:47
door michel-C30
Wat zit er op het stuur wat we nog niet mogen zien; ander logo?

Geplaatst: 08.10.2009 - 22:02
door bart simpson
HLJ441
Fabrikat: VOLVO
Färg: SVART Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2009 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: YV1902FHXBM990015
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2009-07-13
Senaste EU-regbevis del 2: 2009-06-12
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Ägare/Brukare
Namn: VOLVO PERSONVAGNAR AB
Adress: AVD 92650, PVP1
Postnr: 405 31 Förvärvsdatum: 2009-06-09
Ort: GÖTEBORG

Fordonsdata
Fordonsstatus: I trafik (2009-09-24)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 1 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig: 556074-3089
I trafik första gången i Sverige: 2009-09-24
I trafik första gången i utlandet:
Utredning: Nej
Ägarbunden dispens: Ja
Ägarbunden dispens upphör: Nej

Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2012-11-01 - 2013-03-31
Senast godkända besiktning:
Föreläggande:Nej
Körförbud:Nej
Vägmätarställning:

Skatteuppgifter
Fordonsskattepliktigt: Ja Användningsförbud: Nej
Årsskatt, kr: 2535

Tekniska data
Motornummer:
Motoreffekt, kw: 200,0
Effektnorm: EG
Kaross: Sedan (AA)
Karosserikod särskilda ändamål:
Slagvolym, cm3:
Växellåda: AUTOMAT
Tankvolym, liter:

Antal passagerare, max: 4
Antal sittande passagerare, max:
Antal bältade passagerare, max:
Antal passagerare i rullstol, max:
Antal stående passagerare, max:

Skattevikt, kg: 1550
Tjänstevikt, kg: 1550
Totalvikt, kg: 1950
Sänkt totaltvikt, kg:


Max släpvagnsvikt, kg: 1800
Max släpvagnsvikt kg, obromsad:
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1550
Max sammanlagd bruttovikt, kg:
Max lastvikt, kg: 400


Geplaatst: 08.10.2009 - 22:05
door Paul
Mooi hoor! Erg leuk!

Geplaatst: 08.10.2009 - 22:06
door Thuurc
200Kw, hoeveel Pk is dat? (Of is Kw Zweuds voor Pk? ;))

Geplaatst: 08.10.2009 - 22:11
door michel-C30
200 kw (kilowat) is 272 PK

Geplaatst: 09.10.2009 - 07:14
door Rob Bakker
Das even veel als de oude T6, welke motor levert nu ook zo veel? meeste zitten er toch boven of onder?

Ik hoop dat de kleuren wel overeen gaan komen met deze versie, lekker frs van binnen voor zover te zien.

Geplaatst: 09.10.2009 - 07:42
door Welles
paulh schreef:Leuk filmpje, camouflage is een beetje raar .. nog afgezien van het logo in de grille, is er een ander merk dat zo'n grote zwarte boterhamdoos in de grill monteert? Geef het dan gewoon toe ...
Het gaat Volvo er niet om dat je niet mag weten dat ze met de nieuwe S60 rondrijden, het gaat ze erom dat ze het moment waarop autobladen de eerste "officiele"/"naakte" foto's gaan publiceren willen controleren. (iets wat tot nu toe dus nog nieteens is gelukt...)

Geplaatst: 09.10.2009 - 10:17
door Sorcerer
Hmm, ik zie een oranje binnenkant? De R had een oranje binnenkant...

Ik hoop wel dat ze eens van die onzuinige T6 afstappen en dat er weer een nieuwe T5 (en een nieuwe R) komen als topmodellen. En uiteraard de nieuwe zuinige snelle biturbo D5, plus motoren voor iedereen die motorvermogen wat minder belangrijk vinden en liever zuinig rijden ;)

Ben echt heel heel erg benieuwd hoe deze auto er in het echt nou komt uit te zien... Jammergenoeg nog niets op de IAA... het schijnt dat hij pas in januari of februari wordt onthuld in Chicago of Detroit.

Geplaatst: 10.10.2009 - 12:40
door Sorcerer
bart simpson: kun je ergens terugvinden of het benzine of diesel is? Je weet maar nooit...

Geplaatst: 10.10.2009 - 15:07
door Robert Haven
Op 1:48 gaat het toch nog bijna fout..... geen voorrang aan recht overstekende voetgangers

Geplaatst: 10.10.2009 - 15:21
door Volvoman
daarom deden ze de test, om te kijken of de auto wel echt zou stoppen :roll:

Geplaatst: 10.10.2009 - 15:43
door Robert Haven
Volvoman schreef:daarom deden ze de test, om te kijken of de auto wel echt zou stoppen :roll:
volgens mij moesten de voetgangers stoppen en waren ze daar niet zo blij mee :?

Geplaatst: 10.10.2009 - 17:21
door guidof
michel-C30 schreef:Wat zit er op het stuur wat we nog niet mogen zien; ander logo?
Waarschijnlijk willen ze het nieuwe stuur verbergen, het schijnt erg te lijken op het drie spakige stuur uit de concept.

Afbeelding

Geplaatst: 10.10.2009 - 21:09
door Paul
Lijkt mij dat het gewoon het nieuwe stuur wordt die ook in de XC60 zit.

Geplaatst: 12.10.2009 - 17:46
door Sorcerer
Heb nog een keer gekeken naar het filmpje, en het interieur is toch echt net zo oranje als dat in mijn S60R. Zou er dan gelijk bij de lancering al een nieuwe S60R komen?

Deze interieurkleur plus dit artikeltje zijn allebei aanwijzingen in die richting (naast natuurlijk de geruchtenmolen in en rond Volvo zelf):
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/09 ... /index.xml
(met foto's!)

Vertaling via Google Translate (ja, hij is slecht en ja, lachen mag):
New Volvo S60 - first test skiing
Hans Hedberg was one of very few selected people who had to travel with the final test of the new Volvo S60 and the new Collision Warning with Full Auto Brake which can detect pedestrians and slow down fully on a collision would be close.

The art world has previously had a taste of the new Volvo S60 then we had to drive the Volvo S60 Concept on a avlyst orbit. Now the technology world in the form of Hans Hedberg also had a taste of a pre-series of production-ready version. He was with Volvo on a field test in which the final test of the new Volvo S60 and Collision Warning with Auto Brake Full (abbreviated remain Auto Brake in the article) took place. Auto Brake is the system that will complement the XC60 was launched with City Safety, which detects the vehicle in front and thus can help the driver avoid or reduce the effects of collisions at low speeds, for example in town or in bilkön. Auto Brake differ on this point that it is aware of the people instead of vehicles using a radar and a camera. The radar works at distances up to 150 meters while the camera is working within a closer range - 50 meters. The system detects and verifies that it is a person such as is going over the crossing point, while the driver may not notice this in front of him. Then step into the system and can slow down with full force to prevent contact with the person who passes the crossing point. There is a charge a mother with her baby carriage, it is the mother that the system identifies, not the pram.
Another better example is a ball that rolls out on the road or street with a small child running after. The driver did not have time to react, but it makes the system. In speeds up to 25 km / h is the system entirely able to avoid collisions, at speeds over it, it is rather that the system slowing down as much as possible. Volvo says the system in most cases can reduce the collision force by 75 percent.
For the system to register the "object" in front of the car as a man, this is at least 80 centimeters long. This corresponds to children aged around 15 months, about when children start to learn to walk.

But enough about Auto Brake now, we beat Hans Hedberg rapid signal after a full day with the new S60. What is his experience of the car that many are waiting for?

Hey Hans, you have therefore been in Copenhagen and got a little closer look at the new S60. What is it?
- Unfortunately, this car is heavily disguised, but call it the closer you will see that several features and lines hanging from the popular concept that was shown last spring.

But you've got to go with it?
- Yes, we have been out and tested Auto Brake and from the back seat I saw a lot of interior although it also was partially masked. From what I saw, I saw a lot of XC60-influences. Same features, same feeling and a new steering wheel - a three-spoke, which is very similar to the one shown in S60 Concept.

And back then?
- Good entry-level and spacious, especially in width. Better than new Saab 9-5 despite Volvo lirar in the class below. Head height seems okay, thanks to low slung seat cushion. Better than the old S60, but it also provides a higher lateral line seen from the inside.

How did you feel it when it rolled?
- Since this is a pre-series may be prepared on the creaking and gnekande, but not here. Solid and well built it seemed. It was a great pressure in the engine, it was in a car. Automatic transmission and dual exhaust rear. If you have pictures can of course check out what kind of engine under the hood.

According to the registration certificate, this is a strong 272 horsepower engine. A figure old S80 T6 had at one time. Feels like the figure is not really true. Anyway, it was much force in it. We can well conclude?
- Yes, really. Must run now to catch the flight to Munich. We heard.

But you! As sales continue running?
- In summer.

Psst ... the new Volvo S60 in almost unmasked condition, see the link below. Do not miss our test drive of the S60 Concept on TV TV, even via the link below.