Pagina 1 van 1

s80 1999 geartronic probleem

Geplaatst: 08.10.2009 - 21:36
door 780bertone
Hoi,
Ik heb sinds kort een S80 T6 Geartronic uit 99, 190k.
Na kort gebruik blijkt de wagen problemen te hebben met de automaat. Achteruit 'P' werkt goed, De Drive 'D'' werkt niet meer; de trekkracht bij de handgeschakelde versnellingen is beperkt.
Ik dit een bekend probleem?
Kan iemand me helpen met een mogelijke oplossing.
Alvast dank

Geplaatst: 08.10.2009 - 21:53
door Marc O.
Tja, die geartronics zijn inderdaad niet het sterkste punt van de S80 T6, daarover is helaas genoeg te vinden op dit forum.

Kun je er mee naar een dealer rijden om eventuele foutcodes uit te lezen?

Geplaatst: 08.10.2009 - 22:21
door 780bertone
Inderdaad al behoorlijk wat problemen met deze automaat gevonden op dit forum. dit specifieke probleem heb ik echter nog niet gevonden.
De wagen is voorlopig geschorst; dus rijden is niet echt een optie. Ik kan proberen de laatste status terug te halen.

ik heb nog een 2e S80 T6 (zelfde leeftijd). zou het een optie kunnen zijn om de computers op te wisselen?

Geplaatst: 09.10.2009 - 07:11
door Marc O.
Ik durf je niet te zeggen of dat zou kunnen.

Geplaatst: 09.10.2009 - 11:34
door 780bertone
laatste status uit de computer: geen foutcodes op de automaat; alles lijkt in orde. Olie is voldoende (nieuw). het lijkt dat de stalspeed niet in orde is.
kan er verder niet echt veel mee.
Nog een idee? of gewoon de automaat vervangen?

Geplaatst: 09.10.2009 - 12:30
door Marc O.
Tja, da's ook weer zoiets hè? Wie weet is er wel een of andere sensor buiten de automaat die dit probleem veroorzaakt. Dan helpt een nieuwe automaat ook niet echt.

Geplaatst: 09.10.2009 - 13:01
door Ramon&Ramon
Dat probleem zit in de bak zelf,dure grap wordt het als je de bak laat repareren!

Geplaatst: 09.10.2009 - 13:04
door Marc O.
Heb hier bedragen gelezen van 2500 à 2800 Euro. Inderdaad een dure grap. Maar een S80 T6 afschrijven is kostbaarder denk ik.

Geplaatst: 09.10.2009 - 13:10
door Ramon&Ramon
Ik heb wel een regeleenheid liggen voor je om te proberen,maar of het probleem daar in zit betwijfel ik.
Meestal zit het in de solenoids in de bak,die vast zitten of niet goed reageren,een electronisch,s probleem dus.
Het regelblok in de bak vervangen is een gok,ook duur en het is niet zeker dat daar het probleem zit.
Het kan ook een inwendige mechanische lekkage zijn.

Geplaatst: 10.10.2009 - 13:49
door Marc O.
Wat ik eigenlijk wel apart vind is dat de D niet werkt, maar de auto handgeschakeld wel rijdt (zij het met beperkte trekkracht). Zou het niet iets in de schakelstandsensor kunnen zijn?