Pagina 1 van 1

geen

Geplaatst: 09.10.2009 - 10:15
door Lexy
geen

Geplaatst: 09.10.2009 - 11:04
door asta
Heeft te maken met de contacten in je deur, je zal even bij de dealer langsmoeten die hiervoor een oplossing hebben.

Voor jouw info, je airco is aan deze temperatuur gekoppeld dus blijf er niet te lang mee rondrijden want je belast onnodig je climate control hiermee.

Geplaatst: 09.10.2009 - 16:07
door Graph-x
Je moet in ieder geval de kabelboom in je l.v portier laten vervangen.
Afhankelijk van de leeftijd van de auto word dit voledig of deels vergoed dit is een capagne.Soms moet ook de rechter kabelboom verevangen worden.
Onderdeelnr 306...640 en 306....642.
Vraag er maar na bij de dealer dit word wekenlijks gedaan.
Ze halen je portier er uit en vervangen de kabelboom, de contactpunten oxideren van het oude type.Het nieuwe type is van koper i.p.v. gewoon ijzer.

Geplaatst: 09.10.2009 - 17:41
door ambubroeders
Inderdaad klopt het bovenstaande. Ik heb met mijn V50 hetzelfde gehad nadat we terug waren van vakantie. Kabelboom links vervangen (coulance), aircosysteem kalibreren en software-update bij de Volvo-dealer. Kosten: 60euro.
De temp-meter gaf *-4 graden aan, buiten 26 graden en de airco was wat van slag( 1 deel deed verminderd mee).
Als je zo door blijft rijden krijg je problemen met de airco. Ook wordt het te heet of te koud in de auto....

Geplaatst: 10.10.2009 - 08:14
door Lampie
Je kan zelf de verbindingsstekker bij de scharnieren van je linker portier een keer los halen en weer vast te zetten. (Er een keer aan bewegen en goed aandrukken helpt soms ook al) Daarna is het dan wel weer een tijdje goed. De contacten goed ontvetten kan natuurlijk ook geen kwaad.
Heeft te maken met vocht wat in de stekker komt.
De dealer gebruikt vaak een groenachtig vet in de stekker om het vocht eruit te houden. Totdat de kabelboom in je linkerportier vervangen is.

Geplaatst: 10.10.2009 - 09:57
door supafly1975
Ofwel eens met reiniger voor elektrische circuits erop spuiten. Ontvet, koelt, droogt en reinigt in 1 keer...

Geplaatst: 10.10.2009 - 11:12
door 360Degreez
Ik ben met het zelfde probleem bij de dealer geweest ( '05 V50 2.0D) en deze beweerde dat "mijn" modeljaar dit probleem niet heeft, en niet onder de coulanceregeling van Volvo valt. Deze heeft mij daarom een nieuwe temperatuur sensor verkocht omdat hier het probleem vandaan zou komen. ( €14,-)

Bij inbouw zag ik dat de stekker eerder al eens losgehaald was, en er het befaamde groene Volvo-vet erop zat.

Op vakantie heeft 'ie het daarna prima gedaan maar eenmaal thuis vertoont het ding weer het zelfde probleem. (-4* ~ +13)

De kabelboom vervangen laten bij de dealer is me te kostbaar, en het zelf doen lijkt me nogal een klus.

Daarom ga ik bij de APK de stekker geheel vervangen door een aftermarket stekker met een vergelijkbaar aantal polen, of ik haal de draden een voor een los en verbind ze door. Klaar ;-) dat gepeupel......

Geplaatst: 10.10.2009 - 16:25
door Elveka
Ik heb jarenlange ervaring met soms nukkige electrische contacten. Het probleem ontstaat natuurlijk door een belabberde kwaliteit van de contactjes en is met lapmiddeltjes eigenlijk nooit perfect op te lossen, vooral als de contacten reeds erg geoxideerd zijn.
Een goede remedie is de kontakten loshalen (stekker uittrekken) en inspuiten met contact cleaner (electronika hobbywinkel). Dan enkele keren de stekker in en uit, eventueel nog even spuiten en finaal een fijn laagje zuurvrije vaseline aanbrengen om verder oxideren van de kontakten af te remmen.
Succes

Geplaatst: 14.10.2009 - 16:10
door Lexy
Tnx voor al jullie reacties!

Het vreemde is dat de temp.meter de afgelopen dagen weer goed werkt (ben met een doek over de sensor onder de spiegel gegaan, dit hoort niet te werken verwacht ik ;-).

Mijn V50 (2.0D) is ook uit 2005 wat dus zou betekenen dat ik ook niet in aanmerking kom.

Voordat ik naa de dealer ga wil ik proberen om de contacten te reinigen. Ik begrijp dus dat de stekker, zonder demontage van allerlei onderdelen, los getrokken kan worden?

Alex

Geplaatst: 14.10.2009 - 16:21
door rsnhakan

Geplaatst: 20.10.2009 - 13:11
door 360Degreez
Hakan, dat topic bestaat niet, maar er is inderdaad meer over geschreven.

Overigens heb ik gisteren voor de tweede maal mogen piemelen met die gekke temperatuur sensor. De stekker is niet door te verbinden omdat deze direct in een stukje hardware geklikt word in plaats van een doorverbind-stekker.

Dat deze stekkers van dramatische kwaliteit zijn moge duidelijk zijn, er is bij de 2006 modellen een revisie op geweest, en de vorige eigenaar heeft er al mee gerotzooid en er een stuk afgebroken. Daarna heeft de dealer zich er nog mee bemoeid getuige het groene volvo-contact-vet wat op de stekker aanwezig is.

Afbeelding

Over deze stekker zit een rood rastertje wat de polen moet beschermen, deze kan je er aftrekken en kijken of de pinnetjes binnenin goed vastzitten. Zo niet kan je deze van achter met een punt tang voorzichtig wat naar voren drukken en opnieuw het rode rastertje vastklikken. Groot kans dat het probleem verholpen is.

Voor alsnog werkt de mijne nu weer, nu alleen nog kijken of Volvo deze stekkertjes van onze vrienden van Ford los kan leveren zonder een complete kabelboom ;-)

Geplaatst: 20.10.2009 - 13:12
door 360Degreez
Oh ja, de twee witte draadjes links zijn van de temperatuur sensor!

Geplaatst: 20.10.2009 - 16:54
door Boss
Ik ben vandaag nog even langs de dealer geweest. Zij wisten mij te vertellen dat Volvo (SE) nog met het probleem bezig is en het nog nooit defenitief heeft kunnen oplossen. Vervangen van sensor, kabelboom en zelfs software heeft de klacht volgens hun nog nooit geheel opgelost. Als ze een goede oplossing gevonden hebben komt er echter geen recall.

mmmhhh.....

V50 1.6 Kinetic bj2005

Geplaatst: 20.10.2009 - 17:52
door 360Degreez
"mmmhh......" That's the way to put it, hahaha.

Ach, als een nieuwe connector niet werkt (ik heb de sensor zelf eerder dit jaar al vervangen) is het jammer hoor.