Pagina 1 van 1
Chiptuning S60 en de koppeling
Geplaatst: 09.10.2009 - 10:54
door tyberium
Ik heb interesse in het chiptunen van mijn S60 D5 2.4.
De koppeling van mijn auto is gaar en daar moet binnenkort een nieuwe in. Dit zijn standaard koppelingssetjes van Luc. Zijn deze ook op de toekomst voorbereid als ik de S60 over de 200 pk gaan krijgen?
Geplaatst: 09.10.2009 - 11:07
door asta
Gaat niet zozeer alleen om de pk's maar meer om je koppel.
Gezien je al een aardig koppel hebt en deze nog eens wilt verhogen zal je de koppeling zwaarder gaan belasten.
Deze koppeling die op is trap je er dan zo uit, dus een nieuwe moet je zowieso hebben.
of deze het koppel aankan weet ik niet maar je zal tegen zijn maximum van zijn kunnen aanzitten.
Geplaatst: 09.10.2009 - 11:30
door tyberium
Dat bedoel ik eigenlijk inderdaad. De koppeling wordt zowieso vervangen. De vraag is of iemand ervaring heeft met een zwaardere versie of wellicht met een gechipte S60 met een standaard koppeling. Ik weet eigenlijk niet of er zwaardere versies van te verkrijgen zijn. Is het bijvoorbeeld geen idee om de koppeling uit een S60R te gebruiken. Kan dit één op één?
Ik heb bijvoorbeeld verder ook een opgefokte Renault 5 GT turbo waar ik een zwaardere Sachs koppeling in heb. De standaard Valeo die er in zat brande in no-time weg. De Sachs kan tot 250nm. Wellicht is er ook zoiets voor de S60 te verkrijgen.
Geplaatst: 12.10.2009 - 20:56
door binsbergen
De koppeling is niet zozeer het probleem hoor. Zeker een nieuwe moet het koppel wel wegkrijgen.
Maar.... Ik heb bij vorige Volvo diesels al het vliegwiel naar z'n grootje geholpen door chiptuning. Dus als je minder risico wil lopen zou ik die ook meteen mee vervangen. Al ben j edan de hoofdprijs kwijt.
M'n S60 D5 is ook een beetje gechipt naar 194 pk . Meer doe ik niet vanwege het vliegwiel. Gewoon een waardeloos ding dat dual-massa vliegwiel
Geplaatst: 21.10.2009 - 07:33
door Medusa
Dat komt simpelweg omdat ze het koppel te vroeg en te hard laten inkomen.