Pagina 1 van 1

oude-nieuwe V70 gearriveerd

Geplaatst: 14.10.2009 - 14:52
door Mattie
Hallo,

Ik ben dus nieuw hier en heb gisteren een oude-nieuwe wagen gekocht. Een V70 met een 2.5D van 11/2001.
Ik heb ervoor een landcruiser 90 gehad met een 3.0D4D motor. Deze was spijtig genoeg na 3 maanden perto omdat ik ben moeten uitwijken en tegen een betonnen paal terecht ben gekomen.

Nu had ik enkele vraagjes omtrend de auto.
Ik heb hier nog een dubbel din liggen met navi op, heb er veel over gelezen, maar welke onderdelen heb ik nu juist nodig om deze erin te bouwen?

En de motor is een 2.5D maar geen D5... veel vind ik hier niet over terug. Is dit een vrij zeldzame motor en is hij een beetje betrouwbaar?

groetjes
Mattie

Geplaatst: 14.10.2009 - 14:58
door Ramon&Ramon
Die is niet zeldzaam hoor,er staat veel over geschreven op het forum!

Geplaatst: 14.10.2009 - 15:16
door Fulaks
De 2.5D is een Audi-motor. Heel degelijk, maar wat rumoeriger dan de latere 2.4D en D5. Maar op zich niks mis mee hoor !

Geplaatst: 14.10.2009 - 15:45
door Walter
zolang je om de 120000 de distririem, spanrollen en waterpomp maar vervangt!

Geplaatst: 14.10.2009 - 16:31
door vrolijkje
dubbel din navi inbouwen zou ip gewoon moeten passen in de uitsparing. indien nu enkel DIN (volvo?) radio erin zit is het bakje eronder gewoon los en dus naar voren te trekken.

Ik had wel een verloopstekkertje nodig voor voeding en speakers maar dat is ook met kroonsteentjes te doen.. :? (kosten vs gemak)

Voor navi heb je wel een signaal nodig voor de snelheid (puls) en dat is een uitdaging maar wel te doen:

Links onder in het voeten deel zit een grote grijze unit waar duizend draadjes en snoertjes uitkomen. Op een ervan (in de hoek*) moet je een draadje aansluiten en daarop de puls draad van de navi (die weet dan of je rijd). deze zit op een 'glijder' gemonteerd en kan door omhoog en naar achteren te duwen (en te kijken!) worden 'omgeklapt'.
n.b. pas wel op voor kortsluiting want deze centrale unit is nogal prijzig heb ik begrepen.

Als je daar toch ligt kun je gelijk de GPS draad doorvoeren; die kan vanaf de linker zijde langs het dashboard mooi omhoog naar de ontvanger...

*Voor welk punt precies even zoeken op google of het forum; ik heb het destijds ook snel gevonden en mijn Becker traffic pro draait als een zonnetje

Geplaatst: 15.10.2009 - 11:23
door Mattie
En is er ook een verloop nodig voor de Antenne,
Ik heb momenteel zo een HU-603 erin zitten...

Dus ik veronderstel zo een frontje halen wat van de rare vorm een 2DIN maakt.

Zijn er ook kleurcodes voor handen van de volvo stekkers?

Geplaatst: 15.10.2009 - 12:09
door Mattie
Weet er ook iemand wat de kosten zijn bij de dealer voor zo een inbouwraam?

Geplaatst: 15.10.2009 - 12:46
door vrolijkje
Google is your friend... KLIK

maar vlgs mij heb je met wat mazzel geen inbouw raam nodig en sluit eea gewoon aan in de bestaande ruimte...
anders: KLIK NOG EENS

achteruitrij aansluiting kun je overigens achterwege laten, is theoretisch veel van waar maar de meeste systemen re-calibreren zichzelf regelmatig en zeg zelf: hoe vaak rijd je 100en meters achteruit??!

Geplaatst: 15.10.2009 - 13:19
door Mattie
bedankt voor het antwoord,
bij de eerste was ik ook al uitgekomen :-)

weet er iemand trouwens of er kleurverschillen bestaan in de inbouw frames?

mijn radio & console ziet er trouwens zo uit...
Afbeelding

Ja, maar op het systeem wat ik heb kun je ook nog een achteruitrijcamera aansluiten, als je dan die draad hebt aangesloten dan schakelt hij automatisch over op dat beeld als je hem in achteruit zet...