Mijn 'nieuwe' Volvo 460 turbo, foto's nu!!!
Geplaatst: 16.10.2009 - 22:46
Hoi
Vandaag heb ik van mijn garagist eindelijk de 460 turbo gekocht voor slechts 100 euro.
Het was een testwagen van een Boschcentrum waar ze opleiding gaven, bij navraag van een vriend die er werkte is de wagen perfect onderhouden, zie je ook onder de motorkap, nieuwe verdelerkap, bougiekabels enz...
Als ik me niet vergis is het een '92-er' moet de papieren nog krijgen.
190000 km.
De auto heeft NIETS van roest.
Even wat geschiedenis:
Eerst hoorde ik dat hij amper km's zou hebben, dan bleek ie 190000 km te hebben en enkele jaren ouder (dus een ander bouwjaar) dan mijn 440 turbo van '94 dus ik wou er geen 500 euro voor geven omdat ik enkel de motor kon gebruiken. Die is samen met de computers identiek aan mijn 440 turbo
Mijn garagist heeft hem in orde gezet, laten keuren, te koop gesteld voor 1500 euro maar raakte hem niet kwijt. Hem als vervangwagen gebruikt dan maar...
Omdat hij geen plaats meer had, wou ie hem kwijt. Sinds kort stottert ie ook vertelde hij mij. Net testritje gedaan. Als ik volgas geef houdt ie in, als hij te warm is valt ie gewoon uit, hij start pas terug als hij koud is en hij draait op amper 500 toeren stationair.
Dus ik gok op de Luchtmassameter of een los stekkertje, ik heb trouwens nog enkele goede LMM's.
Maw, ik ga me de volgende weken wat amuseren om het uit te zoeken, want het kan echt maar een prul zijn, als hij in orde is ga ik hem bij mijn ouders stallen en gebruiken als vakantiebarrel, als donorauto?
Voor donorauto is hij eigenlijk te proper en te goed onderhouden...
Wordt vervolgd...
Vandaag heb ik van mijn garagist eindelijk de 460 turbo gekocht voor slechts 100 euro.
Het was een testwagen van een Boschcentrum waar ze opleiding gaven, bij navraag van een vriend die er werkte is de wagen perfect onderhouden, zie je ook onder de motorkap, nieuwe verdelerkap, bougiekabels enz...
Als ik me niet vergis is het een '92-er' moet de papieren nog krijgen.
190000 km.
De auto heeft NIETS van roest.
Even wat geschiedenis:
Eerst hoorde ik dat hij amper km's zou hebben, dan bleek ie 190000 km te hebben en enkele jaren ouder (dus een ander bouwjaar) dan mijn 440 turbo van '94 dus ik wou er geen 500 euro voor geven omdat ik enkel de motor kon gebruiken. Die is samen met de computers identiek aan mijn 440 turbo
Mijn garagist heeft hem in orde gezet, laten keuren, te koop gesteld voor 1500 euro maar raakte hem niet kwijt. Hem als vervangwagen gebruikt dan maar...
Omdat hij geen plaats meer had, wou ie hem kwijt. Sinds kort stottert ie ook vertelde hij mij. Net testritje gedaan. Als ik volgas geef houdt ie in, als hij te warm is valt ie gewoon uit, hij start pas terug als hij koud is en hij draait op amper 500 toeren stationair.
Dus ik gok op de Luchtmassameter of een los stekkertje, ik heb trouwens nog enkele goede LMM's.
Maw, ik ga me de volgende weken wat amuseren om het uit te zoeken, want het kan echt maar een prul zijn, als hij in orde is ga ik hem bij mijn ouders stallen en gebruiken als vakantiebarrel, als donorauto?
Voor donorauto is hij eigenlijk te proper en te goed onderhouden...
Wordt vervolgd...