Pagina 1 van 1
nieuwe website Jacob Schaap
Geplaatst: 17.10.2009 - 22:26
door Msuidgeest
Een van de forumsponsers, mijn huisdealer Jacob Schaap, heeft zijn website vernieuwd.
Enkele weken geleden kregen we allemaal een brief met de mededeling dat de vestiging in Lelystad is gaan samenwerken met Suzuki. De andere vestigingen blijven op de zelfde manier doorgaan zoals gebruikelijk al gedaan werd.
Waarvan acte.
Geplaatst: 17.10.2009 - 23:17
door OracleDBA
de vestiging in Lelystad is gaan samenwerken met Suzuki
Oh jee... In Monster zat ooit een Saab dealer die ook iets met Suzuki ging doen. Nu staan er alleen nog maar Suzuki's :shock:. Het is niet te hopen dat bij de vestiging van Jacob Schaap straks ook de Volvo's zijn verdwenen.
Geplaatst: 17.10.2009 - 23:42
door D-Funk
OracleDBA schreef:de vestiging in Lelystad is gaan samenwerken met Suzuki
Oh jee... In Monster zat ooit een Saab dealer die ook iets met Suzuki ging doen. Nu staan er alleen nog maar Suzuki's :shock:. Het is niet te hopen dat bij de vestiging van Jacob Schaap straks ook de Volvo's zijn verdwenen.
Er veranderd niks aan de Volvo garage, de Suzuki garage zit naast de Volvo garage.
Dus geen Suzuki's tussen de Volvo's

Geplaatst: 18.10.2009 - 08:17
door Ben
Jacob Schaap is overigens ook Landrover dealer.
Geplaatst: 18.10.2009 - 09:57
door Msuidgeest
Inderdaad Ben. Wie de website intoetst, krijgt de keuze uit 3 automerken.
Geplaatst: 18.10.2009 - 11:05
door Oceanracer
Het lijkt toch een tendens te worden, misschien zelfs wel een (of dé) manier om te overleven. Broekhuis Volvo is tegenwoordig
Broekhuis Groep met Chevrolet, Ford, Hyundai, Mazda, Opel, Peugeot, Seat, Skoda en Volvo.
Geplaatst: 18.10.2009 - 11:41
door Ben
Heb je de Stern groep al eens bekeken?
Geplaatst: 18.10.2009 - 13:38
door OracleDBA
Het lijkt toch een tendens te worden, misschien zelfs wel een (of dé) manier om te overleven
Als het puur gaat om het delen van kosten en mensen dan werkt het wel. Het risico zit er alleen in dat specialisatie al snel wordt afgestoten en elders wordt ingehuurd. Dan wordt er alleen naar de kosten gekeken door een management dat nauwelijks betrokken is bij het bedrijf.
Doorslaggevend voor het succes is volgens mij alleen of de klant ervaart dat hij/zij de beste service tegen een acceptabele prijs krijgt. Dat je je vooral bij kleinschalige bedrijven waarvan de eigenaar zijn/haar passie kan overbrengen op het personeel.
Mijn motto voor bedrijven is: als het in een bedrijf niet lekker loopt, dan is het te groot. De gevolgen van de vele overnames van de laatste jaren komen op dit moment wel heel duidelijk naar boven.
Geplaatst: 18.10.2009 - 13:49
door Oceanracer
Die Sterngroep is daar een goed voorbeeld van. Naar de beurs met een autobedrijf. :? Hier staat vast niet de klant op 1 maar de aandeelhouders...
Geplaatst: 18.10.2009 - 13:59
door OracleDBA
Ik zat net op hun website te kijken. Kijk maar eens naar de organisatie structuur. Hoe ver denk je dat het management van de dagelijkse praktijk staat? En inderdaad: beursgenoteerd, dus sterk afhankelijk van groei, meer omzet, meer, meer, meer...
Geplaatst: 18.10.2009 - 19:21
door Msuidgeest
Richard, meer meer meer betekent vaak ook "sneller naar de filistijnen".
(mooi vakantieland, heb ik gehoord)
Geplaatst: 19.10.2009 - 08:20
door V480-S60
En laat ik nu zeggen dat ik deal voor mijn huidige S60 heb gemaakt in de Suzuki garage.
(Ik denk dat ik de eerste van het forum was die wist dat Jacob Schaap Suzuki Lelystad heeft overgenomen.)
Geplaatst: 20.10.2009 - 22:25
door Poolrev
Stern is de grootste dealerorganisatie van ons land. Daarna volgt de Pon groep.
Om te kunnen overleven in autoland zijn dealers min of meer bijna verplicht om deel uit te maken van een dealerorganisatie, anders kom je bijna niet aan de gestelde verkoop-targets.