Pagina 1 van 1

245 ( na'83 ?) of 265 (part 2)

Geplaatst: 20.10.2009 - 16:42
door ID19
Hallo beste Volvo liefhebbers ,

hoop dat jullie mij opnieuw het een en ander kunnen uitleggen over de mooie maar best complexe Volvo 200 wereld ::D

- is een 4 traps automaat van een 245 uit '83 of'84 vergelijkbaar met een 3 traps automaat met overdrive ?
- kan er er zonder problemen een LPG installatie gebouwd worden in een 245 GLI en rijdt deze dan daar ook goed op ?
- op dit moment staat er een zilvergrijze 265 met kenteken YS-67-NX te koop op marktplaats . Kent iemand misschien de historie van deze auto ?

kijk uit naar jullie eventuele reakties, heel erg bedankt alvast,


groetjes Noud

Geplaatst: 20.10.2009 - 16:52
door Stinky
- Hier alle info denkbaar over Volvo versnellingsbakken.

- de B23E loopt prima op LPG. Af en toe een stukje op benzine rijden is in sommige gevallen nodig.

- die 265 ken ik niet. ziet er wel redelijk uit. voor dat geld kun je ook een
bijna perfecte 245 kopen :)

Geplaatst: 20.10.2009 - 17:10
door Maurice Pierik
Met de 4-bak automaat wordt een 3-bak+ overdrive bedoeld. Het is dus hetzelfde.
LPG moet ook werken op een B21E of B23E.
De historie van de bewuste 265 ken ik niet.

Spuitwerk aan onderzijde bij dorpel en bandenbak ziet er minder geweldig uit.

Geplaatst: 20.10.2009 - 17:12
door ID19
thanks!!! maar helemaal begrijpen doe ik het niet,

volgens de versnellingsbakken info zouden de 70er jaren 260 modellen een BW55 automaat hebben , dat is een 3 traps zonder overdrive.

nu staan er 2 265 types te koop op marktplaats. die hebben allebei een overdrive.

wat heb ik over het hoofd gezien?

Geplaatst: 20.10.2009 - 19:31
door jos245
ID19 schreef:thanks!!! maar helemaal begrijpen doe ik het niet,

volgens de versnellingsbakken info zouden de 70er jaren 260 modellen een BW55 automaat hebben , dat is een 3 traps zonder overdrive.

nu staan er 2 265 types te koop op marktplaats. die hebben allebei een overdrive.

wat heb ik over het hoofd gezien?
Ik kan me vergissen maar volgens mij is de 264 automaat nooit met OD geleverd geweest.
Maar het overzetten van een AW -071 (met OD) uit een volvo 760 wordt nogal eens gedaan.

Als je interesse hebt in die grijze op MP dan zou ik hem voor aankoop op de carrosserie ergens laten beoordelen.
Het reparatiewerk boven de wielbakken ziet er nl. nogal klungelig uit.Dat is beslist niet door een professionele spuiterij gedaan.

Geplaatst: 20.10.2009 - 20:43
door volvorider
Als je zeker wilt weten welke bak er onder zit vraag dan de VIN code op.
Mogelijk is de bak als eens veranderd. Een 4 bak is beter dan een 3+overdrive.

Voor aankooptips voor een Volvo uit de 200 serie, kijk ook op mijn web-log.

Geplaatst: 20.10.2009 - 22:48
door admiral
Ik wil niet vervelend zijn maar part 2 over dezelfde type auto lijkt mij een beetje overbodig. Ik zou het bij 1 topic houden dan is het voor jezelf en voor anderen nog te overzien.

Maar bedoel je deze http://link.marktplaats.nl/281934759

Geplaatst: 21.10.2009 - 00:47
door ID19
Hoi admiral, zie het als 2 topics, het zijn verschillende onderwerpen... maar.... wat is uw vraag eigenlijk?

nou ja, doet er niet toe,

groetjes Noud

:silly:

Geplaatst: 21.10.2009 - 07:54
door admiral
ID19 schreef:Hoi admiral, zie het als 2 topics, het zijn verschillende onderwerpen... maar.... wat is uw vraag eigenlijk?

nou ja, doet er niet toe,

groetjes Noud

:silly:
Ik heb geen vraag :wink: maar een verzoek, maar waarom dezelfde titel gebruiken en dan een andere vraag stellen. Je blijft voortbordueren op dezelfde type auto en je stelt wederom nieuwe vragen dus had je net zo goed de vragen kunnen stellen in je eerste topic. Zo blijft de eerste topic in leven en de kans is groot dat de vragen in je eerste topic weer terug komen in part 2, dus niet overzichtelijk meer.