Pagina 1 van 1
acceleratie xc60 2.0 t
Geplaatst: 23.10.2009 - 22:46
door volv(5)0
Inmiddels zijn we al weer een geruime tijd verder en nog steeds geen nieuws over de xc60 GTDI 2.0 powershift.
Ik had laatst een discussie met een vriend van me, of een xc60 2.0t (met 203 pk) sneller (zou/kan) acceleren (0-100) dan een T6.
Ik denk van wel, omdat de vergelijkbare audi Q5 (210 pk) 7,5 sec nodig heeft (0-100).. Hopelijk levert dat powershift dezelfde prestaties als S-tronic.
Van techniek weet ik al bijna helemaal niks, maar er zijn vast mensen die op basis van kennis mij hierover wat meer kunnen zeggen
Geartronic vs. powershift.. who'll will??
Geplaatst: 24.10.2009 - 07:25
door Paul
Ik heb er nog geen één zien rijden, dus geen idee....
Geplaatst: 24.10.2009 - 22:43
door Nuggie
Veel belangrijker dan de sprint van de 2.0 gtdi vind ik het toerental waarbij het maximale koppel geleverd wordt. Maar ook dat getal heb ik nog nergens terug gezien...
De motor zou vanaf week 46 te bestellen zijn. Dus ik neem aan dat de gegevens nu snel bekend zullen zijn.
Geplaatst: 25.10.2009 - 23:12
door ALF
Maar het geluid van een mooie 6 pitter is mooier natuurlijk
Geplaatst: 26.10.2009 - 07:15
door Johann
Meende dat de 2.0 nu pas begin volgend jaar komt.
Geplaatst: 26.10.2009 - 21:37
door Paul
De prijzen zijn inmiddels wel bekend.
Geplaatst: 27.10.2009 - 08:04
door bart simpson
Johann schreef:Meende dat de 2.0 nu pas begin volgend jaar komt.
helaas juist
Geplaatst: 27.10.2009 - 09:23
door Paul
Ja, echt erg jammer!
Geplaatst: 10.12.2009 - 15:28
door volv(5)0
acceleratie xc60 2.0 t 9 sec?
Volvo V70/S80 nu ook met 2.0T
Uitgegeven: 10 december 2009 09:52
Laatst gewijzigd: 10 december 2009 09:52
Volvo introduceert de nieuwe, direct ingespoten 2.0 viercilinder turbo nu ook in de V70 en S80. De 2.0 GTDI staat als 2.0T in de prijslijst.
© Autoweek
De 2.0T levert 203 pk en heeft een koppel van 300 Nm. Volvo biedt de motor aan met handgeschakelde zesbak of zestraps automaat. Deze krachtbron komt overigens van Ford. Dat merk gaat de motor volgend jaar onder meer in de Mondeo aanbieden. In de Volvo XC60 is de krachtbron al aangekondigd, maar de prijzen van de SUV met deze motor zijn nog niet bekend.
In de V70 zorgt de 2.0T voor een acceleratie van 0 naar 100 in 8,3 seconden en een top van 230 km/h. Voor de versie met automaat geeft Volvo een sprinttijd van 8,9 tellen op en een top die 5 kilometer lager ligt. Het gemiddeld verbruik bedraagt 8,1 liter per 100 kilometer, en dat komt neer op 189 gram CO2 per kilometer. De automaat heeft gemiddeld 8,5 liter per 100 kilometer nodig.
De S80 2.0T is door zijn lagere gewicht ietsje sneller, hij kan van 0 naar 100 in 7,9 seconden (Geartronic: 8,5 s). Het verbruik is 7,9 (Geartronic: 8,4) liter per 100 kilometer en per kilometer stoot de sedan 184 gram CO2 uit.
Voor de V70 2.0T vraagt Volvo minimaal 41.995 euro, als Momentum kost hij 45.295 euro, de Summum doet 49.195 euro.
De prijzen voor de S80 2.0T beginnen bij 40.995 euro.
Geplaatst: 10.12.2009 - 15:59
door Thuurc
volv(5)0 schreef:acceleratie xc60 2.0 t 9 sec?
De Q5 doet het in 7,6 sec (Slechts 8pk meer, gewicht zal wel lager zijn gezien de cijfers). Mercedes heeft geen zuinig benzine alternatief (Tot nu toe alleen 300 en 350 motoren leverbaar).
Maar goed, die 9 seconden is nog een aanname natuurlijk.
Geplaatst: 10.12.2009 - 16:12
door chris_zweden
Acceleratie maakte ik me druk om toen ik 18 was. Veel belangrijker vind ik een flinke dot koppel bij het inhalen/tussensprint en dat zit bij volvo wel snor. Audi heeft dit weer niet door hun multitronic techniek die niet meer dan zoveel nm kan overbrengen. En die moet het dus van de pk's hebben die pas bij hogere toeren vrijkomen.
Geplaatst: 10.12.2009 - 16:12
door bart simpson
XC60 2.0T powershift prijs staat al een maand of 3 op E. 49.495,--, hij staat niet met een handbak op het programma voor 2010
Geplaatst: 10.12.2009 - 16:18
door Thuurc
chris_zweden schreef:Acceleratie maakte ik me druk om toen ik 18 was. Veel belangrijker vind ik een flinke dot koppel bij het inhalen/tussensprint en dat zit bij volvo wel snor. Audi heeft dit weer niet door hun multitronic techniek die niet meer dan zoveel nm kan overbrengen. En die moet het dus van de pk's hebben die pas bij hogere toeren vrijkomen.
Interessant, wist ik niet! Acceleratie is niet het belangrijkste voor mij (Moet toegeven: leuk is het wel). Echter staan die cijfers er wel en zullen ze voor sommige mensen zeker in de afweging worden meegenomen (Ja, er zijn mensen die op voorhand kiezen op basis van cijfers... daar hebben we hier helaas maar al te veel ervaring mee)
Geplaatst: 10.12.2009 - 17:49
door chris_zweden
Over cijfers gesproken, bij audi kun je 1.5 seconden bij de acceleratie optellen. Bij de Japanse merken is dit nog erger. bmw en mercedes zijn vaak wel accuraat omdat ze rwd hebben. Van Volvo weet ik het niet. Er was meen ik ook een programma over de 0-100 tijden. fifth gear had sowieso dit onderwerp al eens behandeld maar ging er niet erg op in. Zou wel leuk zijn om zoiets te organiseren met een gps module die het precies uitmeet.