Pagina 1 van 4

volvo en lpg

Geplaatst: 25.10.2009 - 15:23
door jan.verstreken@leembouwer
ik overweeg een s80 te kopen, maar ik zou willen rijden op LPG. Is dit mogelijk bij deze wagen en welk type motor zou er dan bijhoren?

Geplaatst: 25.10.2009 - 18:24
door bart simpson
als je nieuw koopt vervalt de garantie op de motor

Geplaatst: 25.10.2009 - 19:15
door euerw
na de bi-fuel auto`s is Volvo niet meer zo blij met lpg(?), wat BS al aangaf kan dat(vervalt de garantie op de motor ) een gevolg zijn, daar in tegen zijn er aardig wat lpg rijders die juist erg blij zijn deze combi en zal je dus naar een goeie gas inbouwer moeten zoeken.
suc6

Geplaatst: 25.10.2009 - 19:20
door bart simpson
Ik heb het vaker gezegt en zeg het weer, de waarde van een nieuwe Volvo op gas is in één keer min 50%.
Ergo, gas brengt je zomaar geen winst

Geplaatst: 25.10.2009 - 19:34
door M@rcel
Zoek even op lpg in dit forum. Er zijn wat mitsen en maren waarvan het goed is dat je ze vantevoren weet zodat je een afgewogen keuze kunt maken.

Ik ben blij met lpg in mijn S80 2.5T :)

Geplaatst: 25.10.2009 - 19:36
door M@rcel
bart simpson schreef:Ik heb het vaker gezegt en zeg het weer, de waarde van een nieuwe Volvo op gas is in één keer min 50%.
Ergo, gas brengt je zomaar geen winst
Een goede reden om een gebruikte te kopen.

Geplaatst: 25.10.2009 - 19:50
door bart simpson
ik verkoop hem je niet, een jonge Volvo op gas gaat bij mij altijd de handel in (als ik hem daar tegenwoordig nog kwijt kan)

Geplaatst: 25.10.2009 - 23:37
door Ramon&Ramon
Een Diesel is een betere optie in dit geval denk ik!

Geplaatst: 26.10.2009 - 08:52
door JSS
Rij inderdaad eerst maar eens in een D5, dan horen we daarna wel of je nog LPG wilt ;)

Geplaatst: 26.10.2009 - 16:24
door Cor M
Tot op heden ben ik zeer tevreden met mijn S80 2.5T automaat die op LPG (LPI van Vialle) rijdt. Brandstofverbruik 1 : 9 en € 100 per maand aan houderschapsbelasting. En dan heb ik het nog niet over het milieu, dat meer geschaad wordt door diesel-motoren. De eerlijkheid gebiedt hierbij wel te vermelden dat de besparing t.o.v. van diesel deels wegvloeit doordat de kleppen vaker gesteld moeten worden. Omdat ik maar iets van 20 tot 25K per jaar rijdt, komt het neer op eens in de twee jaar kleppen stellen. Omdat ik daarvoor een "mannetje" heb, kost me dit zo'n € 400 per jaar.

Geplaatst: 26.10.2009 - 16:41
door Ramon&Ramon
Dan heeft dat mannetje de onderdelen gratis,dat moet haast wel,er gaat al voor 400 euro onderdelen in.

Geplaatst: 26.10.2009 - 16:44
door Ramon&Ramon
E het is een uurtje of 5 werk als je er ervaring mee hebt!

Geplaatst: 26.10.2009 - 17:34
door bart simpson
Cor M schreef:En dan heb ik het nog niet over het milieu, dat meer geschaad wordt door diesel-motoren
ik ga altijd zo over mn nek van dat vermeende milieubewustzijn van gasrijders, het gaat ze uitsluitend en alleen om de winst in centen en helemaal nergens anders om en dan anderen de mantel uitvegen, een diesel doet zomaar 1 op 17

Geplaatst: 26.10.2009 - 17:37
door t5power
bart simpson schreef:
Cor M schreef:En dan heb ik het nog niet over het milieu, dat meer geschaad wordt door diesel-motoren
ik ga altijd zo over mn nek van dat vermeende milieubewustzijn van gasrijders, het gaat ze uitsluitend en alleen om de winst in centen en helemaal nergens anders om en dan anderen de mantel uitvegen
Klopt helemaal whehe. He Bart, stel nou dat ik wel een mesman LPG/G3 in mijn Volvo V70 T5 Summum uit 2004 (model 2005, 100k op de teller) laat inbouwen. Mocht ik die later willen inruilen bij een dealer, dan zeg jij dat de kans dat de dealer mijn auto wil hebben een stuk kleiner is, omdat er gas in zit?

Geplaatst: 26.10.2009 - 17:40
door bart simpson
Inderdaad, niet te slijten zo'n ding op gas, ook de handel wil een jonge/moderne Volvo op gas niet echt meer en de enthousiasten hier hebben ervaringen met een of twee auto's en weinig tot geen kennis van de automarkt.

Geplaatst: 26.10.2009 - 18:47
door M@rcel
Na meer dan tien jaar G3 ervaring: prima techniek, zeer prettig geprijsd. Tenslotte is diesel voor vrachtwagens en locomotieven.

En wat dat milieu-gezeur van lpg-rijders: Het hadden wel drivE rijders kunnen wezen.


M@rcel rent naar de deur, voordat ...

Geplaatst: 26.10.2009 - 20:08
door Marc O.
Cor M schreef:Omdat ik maar iets van 20 tot 25K per jaar rijdt, komt het neer op eens in de twee jaar kleppen stellen.
Dus om de 40 à 50.000km laat je de kleppen stellen? Laat je wel eerst controleren of het überhaupt nodig is? En is er Flashlube geïnstalleerd?

Heb zelf namelijk een V70 (Classic) gehad met 2.4 motor met vaste klepstoters. Bij aanschaf heb ik hier Vialle LPi + Flashlube laten inbouwen. Na 130.000km op gas was er nog geen sprake van dat de kleppen gesteld moesten worden....

Geplaatst: 26.10.2009 - 20:10
door bart simpson
het controleren van de klepspeling kost gelukkig maar 15 minuutjes

Geplaatst: 26.10.2009 - 20:36
door Marc O.
bart simpson schreef:het controleren van de klepspeling kost gelukkig maar 15 minuutjes
Als je (net als ik) gezegend bent met een motor waar nog van die inspectiegaatjes inzitten dan kost dat inderdaad niet al te veel tijd.... :oops:
Maar ik realiseer me dat die op een gegeven moment "verdwenen" zijn. Dan is het helaas alsnog een tijdrovende klus.

Geplaatst: 26.10.2009 - 20:44
door M@rcel
Een rare vraag misschien maar kunnen die gaten er niet alsnog in gemaakt worden? Als het deksel er toch af is, bijvoorbeeld. Of zijn de "oude" en "nieuwe" deksels uitwisselbaar?