Pagina 1 van 7

toerental V70

Geplaatst: 26.10.2009 - 07:25
door marco71
Hallo mensen,

zal me even voorstellen,

ik heet Marco ben 38 jaar oud en woonachtig in het zuiden van limburg.
ben sinds kort de trotse bezitter van een Volvo v 70 bwj. 2001, wat overigens m,n eerst Volvo is.
ging overstag voor de V 70 nadat ik in een V 70 van een vriend had gereden en had zoiets van, dit is het....................

de auto heb ik bij de Volvo dealer gekocht met garantie en er zal nog wel het een en ander aan veranderen, o.a. de velgen, een dakspoiler en nog wat kleinere dingen.


nu heb ik een vraag m.b.t. het toerental , dit loopt namelijk op op het moment dat ik ontkoppel ( niet altijd ), als ik dan bijv, ontkoppel bij 2000 toeren loopt het eerst op naar ong. 2500 toeren !!!!!!


ik heb nog garantie maar de vovlo dealer zegt dat dit niks is wat ik dus niet kan geloven.


Gr. Marco

Geplaatst: 26.10.2009 - 08:19
door janpie
Welkom @marco71 op deze forum .
Is het niet dat je dan perongeluk tussengas geeft.
Maar het zou ook wel een vuile ETM kunnen zijn. OOOFFFFF een aankomende defecte ETM
grt janpie

Geplaatst: 26.10.2009 - 08:23
door marco71
Hallo janpie,


het is niet dat ik tussengas geef, de EMT hebben ze vorige week schoon gemaakt, ik ben bang dat het uiteindelijk op een defecte EMT uitdraait, maarja daar is de dealer natuurlijk niet voor te vinden dus ik ga denk ik naar een andere volvodealer en daar laten nakijken zodat ik zeker weet wat het is..........


bedankt voor de reactie

Geplaatst: 26.10.2009 - 09:10
door janpie
Als ze het uitlezen zul je niets zien denk ik. En een beetje ETM betaal je al gauw 800/1000 euries voor dus neem dat even mee in je achterhoofd

suc6

Geplaatst: 26.10.2009 - 10:30
door Oceanracer
Correct. Een defecte ETM geeft geen foutcodes. Je kunt ze er dus niet mee om de oren slaan.

Geplaatst: 26.10.2009 - 11:25
door janpie
Hopen dat ie gewoon je laat staan.
Kan je terug vallen op de garantie
Hoeveel Km heeft ie gelopen??
is namelijk ook nog een Volvo garantie Voor de ETM
Lees het op het forum .

Geplaatst: 26.10.2009 - 12:36
door Ramon&Ramon
800 tot 1000 euro,ik weet niet waar je die prijzen vandaan haalt?

Geplaatst: 26.10.2009 - 12:37
door Ramon&Ramon

Geplaatst: 26.10.2009 - 12:38
door Ramon&Ramon
bij de dealer 530 ex en uurtje werk!

Geplaatst: 26.10.2009 - 13:27
door Oceanracer
Je gaat er gelijk van uit dat hij een ongeblazen versie heeft, maar anders is het iets langer werk. En vanwaar de link? Zo goed zijn zij niet met een ETM-revisie.

Geplaatst: 26.10.2009 - 14:45
door Ramon&Ramon
Die ze nu verkopen zijn gewoon goed en wat de tijd betreft,als je er ervaring mee hebt is het een uur werk,geblazen of ongeblazen.
Voor de minder ervaren sleutelaars iets langer natuurlijk.

Geplaatst: 26.10.2009 - 15:42
door janpie
Toch heb ik het bedrag van 800/1000 wel een het revu zien passeren
hoop het niet natuurlijk voor hem, maar toch, en AC is niet origineel natuurlijk

Geplaatst: 26.10.2009 - 16:42
door Ramon&Ramon
AC modificeerd de orginele van Volvo..

Geplaatst: 26.10.2009 - 17:45
door Oceanracer
Die € 1000,00 is inderdaad ook niet uit de lucht gegrepen. Een dealer begint altijd met schoonmaken wat zo'n € 100,00 kost. Dit helpt uiteraard niet, dus gaan ze updaten. Kost ook weer € 150,00. Daarna gaan ze de ETM vervangen die € 650,00 kost + een uur werk voor € 100,00. Alles bij elkaar precies € 1000,00!

Geplaatst: 26.10.2009 - 17:46
door Oceanracer
Oja, voor een geblazen versie rekent de dealer 2 1/2 uur werk! Dan ga je dus dik over die € 1000,00 heen!

Geplaatst: 26.10.2009 - 18:00
door janpie
Begon al aan me zelf te :oops:

Geplaatst: 26.10.2009 - 18:27
door Ramon&Ramon
De dealer rekent 2 uur werk ruim,dat weet ik,maar het is in een veel kortere tijd te doen,bij de dealer heb je vooraf vastgestelde prijzen.
Ik heb het ook niet over de dealer,maar over ACT.

En die updates doe ik zelf,dus dat kost niks.

Geplaatst: 26.10.2009 - 18:48
door janpie
Prima ..maar hij kan die update niet zelf en dan moet je wel naar de dealer.
een update kost (wat @oceanracer zegt) 150 euries ,plus dan wat die ETM kost 650 is toch 800? en een nieuwe ETM moet toch ook nog ingeladen worden. Weet niet zo wat dat kost, maar dat zal toch ook wel een paar euries kosten, dan moet ie er ook nog in ..en daar begon het mee geloof ik.. En ACT. is natuurlijk een optie als je er niet uitkomt met de garage.

Geplaatst: 26.10.2009 - 18:56
door janpie
Maar laat het ons weten @marco71 wat er uit komt

Geplaatst: 26.10.2009 - 20:19
door marco71
hey,

wat een reacties, wil de dealer natuurlijk proberen ermee om de oren te slaan maar gaat eigenlijk al stroef sinds het begin. het gasklephuis is al eens schoon gemaakt, verder heeft hij de afgelopen 3 weken verschillende dingen moeten maken/vervangen zoals : condensor, nieuwe schijven + blokken achter, bediengsunit elektr.ramen/vergrendeling links voren, diverse rubbers en nog wat kleine dingen. de auto heeft trouwens 188000 km gelopen en het is gewoon de ongeblazen versie met 140 pk, en de bovaggarantie loopt nog tot eind febr. 2010 hoop dat voor die tijd duidelijk is wat het probleem met het toerental is. ander probleem is de radio, had bij Rima een HU-603 gekocht van hetzelfde bwj. als de auto maar de dealer krijgt de software niet ingelezen met als gevolg dat de verlichting van de radio niet werkt, maarja bouw de radio deze week maar weer uit en ruil hem bij Rima,

wordt vervolgt,


Gr. Marco