Het leed, dat Renault heet!
Geplaatst: 27.10.2009 - 18:08
Volvo 1.9diesel 115PK
Hoe het begon;
Hoger gemiddeld verbruik / minder fut / beetje roken.
Huidig;
Het probleem is erger geworden;
Rijdt je normaal, en accelereer je normaal, dan gaat de motor onwijs inhouden. Soms is er dan een ontzettende ratel waarneembaar (soort metaal op metaal, in een hoog tempo). Dit gebeurd voornamelijk tussen de 2000 en 3500 RPM. Trap je het gaspedaal helemaal onderin, dan trekt ie gewoon door. Welliswaar gepaard met ENORM veel rook uit de pijp.
Vandaag;
Start de auto, loopt ONWIJS bokkig stationair, blok lag echt te schudden in zijn steunen en sloeg uiteindelijk gewoon af. Een collega van me zei; trek de stekker eens los die de turbodruk (?) meet. Deze sensor zit op de zwarte kunstof buis die van IC naar inlaat loopt. En waarrempel; loopt 'normaal', maar zodra je gas geeft; alsnog roken.
Affijn, ik kan naar huis rijden, dacht ik... Kom je boven die 2500RPM, dan stopt alles. Kan vol gas geven, maar hij gaat dan hikken en stoten en komt niks vooruit. Uiteraard gepaard met onwijs veel rook!
Redenatie;
-EGR Klep zit verstopt / vast, dat er voornamelijk alleen uitlaatdamp de inlaat in komt
-Injector niet fris (volgens mij kunnen die ook zo'n heerlijke ratel geven)
-Lek in het systeem (slang / intercooler / pakking etc.)
Poging;
Nu ga ik eerst proberen die vervloekte EGR-klep eruit te trekken, en die eens bekijken / schoonmaken
Iemand nog hints?!
Hoe het begon;
Hoger gemiddeld verbruik / minder fut / beetje roken.
Huidig;
Het probleem is erger geworden;
Rijdt je normaal, en accelereer je normaal, dan gaat de motor onwijs inhouden. Soms is er dan een ontzettende ratel waarneembaar (soort metaal op metaal, in een hoog tempo). Dit gebeurd voornamelijk tussen de 2000 en 3500 RPM. Trap je het gaspedaal helemaal onderin, dan trekt ie gewoon door. Welliswaar gepaard met ENORM veel rook uit de pijp.
Vandaag;
Start de auto, loopt ONWIJS bokkig stationair, blok lag echt te schudden in zijn steunen en sloeg uiteindelijk gewoon af. Een collega van me zei; trek de stekker eens los die de turbodruk (?) meet. Deze sensor zit op de zwarte kunstof buis die van IC naar inlaat loopt. En waarrempel; loopt 'normaal', maar zodra je gas geeft; alsnog roken.
Affijn, ik kan naar huis rijden, dacht ik... Kom je boven die 2500RPM, dan stopt alles. Kan vol gas geven, maar hij gaat dan hikken en stoten en komt niks vooruit. Uiteraard gepaard met onwijs veel rook!
Redenatie;
-EGR Klep zit verstopt / vast, dat er voornamelijk alleen uitlaatdamp de inlaat in komt
-Injector niet fris (volgens mij kunnen die ook zo'n heerlijke ratel geven)
-Lek in het systeem (slang / intercooler / pakking etc.)
Poging;
Nu ga ik eerst proberen die vervloekte EGR-klep eruit te trekken, en die eens bekijken / schoonmaken
Iemand nog hints?!