Pagina 1 van 3
aankooptips
Geplaatst: 01.11.2009 - 01:43
door buffalo_112
Ik wil een xc90 kopen, waar moet ik op letten ?
Het zal wel ergens op het forum te vinden zijn maar ik weet niet wat allemaal van toepassing is op een xc90. Het zal waarschijnlijk een benzine worden, is een T6 dan een verstandige keuze of is de 4 bak automaat die daarin zit niet zo goed ?
02-11-09;
Na het forum nog eens goed te hebben doorgenomen lijkt LPG me niet zo verstandig
Geplaatst: 01.11.2009 - 08:31
door Paul
Als hij nu nog rijdt is het toch een prima bak? Je moet er alleen niet vanuit gaan dat hij zuinig rijdt.
Geplaatst: 01.11.2009 - 16:59
door buffalo_112
Paul schreef:Als hij nu nog rijdt is het toch een prima bak? Je moet er alleen niet vanuit gaan dat hij zuinig rijdt.
klopt (zou trouwens een uitspraak van Cruijf kunnen zijn

) maar ik kom hier verschillende berichten tegen over de bak, en ALS hij kapot gaat kost het veel $$ om hem weer te maken. Welke uitvoering is de verstandigste ? Gezien de km per jaar 10.000 a 15.000 per jaar zal het wel een benzine worden (of LPG-G3) maar is er dan nog verschil in betrouwbaarheid?
Geplaatst: 01.11.2009 - 17:39
door Paul
Ja moet je even zoeken op LPG, dan zie je dat de auto's op LPG in heel de wereld op 1 hand te tellen zijn.
Nee, maar goed, waarom die opmerking. We horen het hier wel vaker, maar ja er rijden meer mensen rond die geen problemen hebben, maar die melden dat niet op het forum.
Geplaatst: 01.11.2009 - 19:24
door mmxc90
Paul heeft gelijk, zelf nog geen problemen gehad en dat klopt weer volgens mijn verwachting dat volvo's redelijk probleemloze auto's zijn.
Wat ik zelf heb gedaan voor de aanschaf is met verschillende XC90 proefritten gemaakt dan weet hoe ze moeten rijden en schakelen.
Degene waar je geen goed gevoel bij het kan je direct links laten liggen.
Uiteraard zegt de staat van het interieur en onderhoudsboekje ook heel veel.
Succes met de zoektocht
Ter aanvulling, ik heb al aardig wat merken gereden maar voor mij is de XC90 een kompleet andere dimensie wat betreft rijgenot.
Geplaatst: 01.11.2009 - 20:36
door buffalo_112
Paul schreef:Ja moet je even zoeken op LPG, dan zie je dat de auto's op LPG in heel de wereld op 1 hand te tellen zijn.
Nee, maar goed, waarom die opmerking. We horen het hier wel vaker, maar ja er rijden meer mensen rond die geen problemen hebben, maar die melden dat niet op het forum.
Klopt, de meeste zullen wel (heel lekker) blijven lopen. Ik ben alleen nieuwschierig welke, volgens jullie, de beste keuze zal zijn. Verder zit ik er aan te denken om er zelf LPG in te laten bouwen.
Geplaatst: 01.11.2009 - 20:43
door Max
let ook op het motorvermogen.
ik heb eerder gelezen dat voor zo'n zware auto de lichtste motoren eigenlijk te licht zijn.
Geplaatst: 01.11.2009 - 22:24
door Rob Bakker
Ik heb een S80 met een T6 272 pk en Geartronic, en tot nu toe geen problemen ondervonden in de tijd dat ik hem heb.
(is +/- 1 jaar)
Tip
Geplaatst: 03.11.2009 - 22:42
door beer1952
Koop geen T6 van voor 2005, er zijn veel klachten over de (aut) versnellingsbak. Let goed op de voorwiel lagers en aandrijving. Zwak punt van alle XC-90's. Koop geen LPG bak; wordt door de fabriek afgeraden. Verder een prima wagen.
Geplaatst: 07.11.2009 - 19:25
door qatsanqat
Ik rijd 15.000 km per jaar met een D5 (2006, nieuw model, 185pk, 6bak Aut. Nu 57.000km op de klok). Rijdt echt super. Bovendien heb wil ik 'm te koop gaan zetten. Interesse?
Re: Tip
Geplaatst: 08.11.2009 - 09:30
door bart simpson
beer1952 schreef:Koop geen T6 van voor 2005, er zijn veel klachten over de (aut) versnellingsbak.
hier bestaan geen handbakken van een T6 en je omschrijft hier dus alle T6-en.
Heb zelf een voorkeur voor een D5 gezien het verbruik, een 2.5T is overigens ook absoluut geen verkeerde keuze
Re: Tip
Geplaatst: 10.11.2009 - 14:35
door Thuurc
bart simpson schreef:beer1952 schreef:Koop geen T6 van voor 2005, er zijn veel klachten over de (aut) versnellingsbak.
hier bestaan geen handbakken van een T6 en je omschrijft hier dus alle T6-en.
Heb zelf een voorkeur voor een D5 gezien het verbruik, een 2.5T is overigens ook absoluut geen verkeerde keuze
Even puur uit nieuwsgierigheid, hoe gaan de D5/2.5T om met het niet geringe wagengewicht? Ik denk dat jij hier eea over kan zeggen.
Geplaatst: 10.11.2009 - 16:50
door bart simpson
goed, een 2,5 ton zware Nissan Patrol met 130pk's of een Mitsubishi Pajero van 160pk's (met veel serieuzere terreincapaciteiten) komen ook zeer goed uit de voeten
Geplaatst: 10.11.2009 - 21:48
door Thuurc
bart simpson schreef:goed, een 2,5 ton zware Nissan Patrol met 130pk's of een Mitsubishi Pajero van 160pk's (met veel serieuzere terreincapaciteiten) komen ook zeer goed uit de voeten
Die Pajero met 160pk is een tamelijk hard werken vind ik. Hij komt moeilijk mee in het verkeer is mijn ervaring (Moeilijk = hard trappen om normaal mee te komen). De automaat weet weinig raad met de motor in mijn optiek, heel erg veel en vooral ver terug schakelen bij lichte acceleraties. Vandaar ook mijn vraag

Geplaatst: 11.11.2009 - 08:19
door bart simpson
dus jij verwacht van een 7 zitter van > 2 ton die een top van 190 heeft dat die kan concurerenen met een rappe personenauto? een 2.5T of een D5 zijn gewoon "snel genoeg" om goed mee te komen, ze zijn ook strepen sneller dan die Pajero of die Patrol en veel comfortabeler
Geplaatst: 11.11.2009 - 09:31
door Thuurc
bart simpson schreef:dus jij verwacht van een 7 zitter van > 2 ton die een top van 190 heeft dat die kan concurerenen met een rappe personenauto? een 2.5T of een D5 zijn gewoon "snel genoeg" om goed mee te komen, ze zijn ook strepen sneller dan die Pajero of die Patrol en veel comfortabeler
Nope, dat is niet mijn verwachting. Mijn verwachting is (was) dat de D5/2.5T gelijk aan de Pajero preseteren. Echter krijg ik nu een andre verwachting door jouw antwoord. Dank dus!
Geplaatst: 18.08.2013 - 18:47
door w.stif
Maar wat is nu de ultieme aanrader!
T5 of D5 of T6 of V8
We rijden ongeveer 25.000km/jaar, voor de houderschaps belasting zou ik een diesel links laten liggen...maar wat is nu het best diesel of benzine.
Met houderschapsbelasting schrik je je om de 3 maanden "dood".
Met benzine schrik je je elke week "dood" bij de pomp.
De keuze tussen automaat of GT en opties volgen hierna wel weer.
Ik ben gewoon benieuwd wat voor mij/ons nu het meest geschikt is.
Geplaatst: 18.08.2013 - 19:12
door SUV XC90 T6
Het een en ander heeft ook betrekking op werk budget je hebt.
Als je net als ik een max budget hebt van 13500, dan valt de V8 helaas af.
Ik zou eerst aangeven welk budget je hebt, dan kun je eventueel al wat modellen afstrepen.
Voor mijzelf zou ik zoeken naar een goede T6, maar dat is mijn keuze
Gr Jeff
Geplaatst: 18.08.2013 - 19:49
door w.stif
Een auto is voor mij een verliezend iets, ik snap niet dat mensen nieuwe auto's kopen.
Persoonlijk steek ik de centen liever in mijn huis.
Mijn duurste auto was in 1999 toen kocht ik een golf III die als laatste van de band rolde, vvorrdat het nieuwe model kwam, ik was toen nog jog en onbezonnen:-)
Mijn budget is ongeveer 13000,
Oftewel ik zoek naar wagens onder de 13500eu, ik lever dan mijn huidige V70 in, km stand maken mij niets uit...
Een dealer onderhouden auto, of bij een volvo specialist met garantie heb ik het liefst.
Over optie's kan ik kort zijn.
Geen zilver grijs
Niet hand geschakeld
Het liefst bruin lederen interieur, met stoelverwarming, de rest zal me worst wezen.
Geplaatst: 18.08.2013 - 20:52
door SUV XC90 T6
Onder de 13000 euro , kun je een V8 wel vergeten denk ik
dat sluit je dan uit, scheelt weer en keuze die je kunt maken.
Zoals je zelf zegt, een nieuwe autokopen zou ik ook nooit meer doen.
Maar voor 13000 euro kun je heel wat moois kopen in de XC90 modellen
Succes met de zoektocht, ik ben ook nog steeds zoekende
Gr Jeff