Nog meer startproblemen
Geplaatst: 24.12.2005 - 11:27
Allereerst complimenten voor de kennis en hulpverlening van de meesten hier!
Dan nu mijn vraag/probleem.
Ik heb een 440 uit 94, rijdt op LPG G3 (km 230k). Hij rijdt eigenlijik prima op gas. Nu heeft hij wel startproblemen als het erg warm is en hij een tijd gereden heeft. Als ik hem dan uit doe en dan wil starten slaat hij direct weer af. Niet leuk, maar wel mee te leven. Nu merk ik dat als het erg koud is (rond vriespunt of lager) hij helemaal niet wil starten . De startmotor doet het, de accu ook want als ik maar lang genoeg doorstart (lees een minuut of 2!!) pakt hij hem uiteindelijk, waarna ik met spelen met het gas de auto aan de praat kan houden. Ik moet wel alle electrische apparaten uitzetten, anders slaat hij nog niet aan. Na een tijdje horten, stoten en pruttelen draait hij dan eindelijk normaal. Ik heb ontdekt als ik een 5 minuten een campingkacheltje onder motorkap doe, dat hij dan probleemloos start!
Ze hebbn bij de dealer de kleppen gestald, spruitstuk afgeperst, compressie opgemeten, ontesteking en regelsystemen gecontroleerd, maar zonder resultaat. een oom van me zei dat het misschien een of andere sensor kon zijn die de temp meet en zo de mengverhouding controleert. Ik weet het in elk geval niet. Iemand enig idee voor dit interessante probleem?
El Guapo
Dan nu mijn vraag/probleem.
Ik heb een 440 uit 94, rijdt op LPG G3 (km 230k). Hij rijdt eigenlijik prima op gas. Nu heeft hij wel startproblemen als het erg warm is en hij een tijd gereden heeft. Als ik hem dan uit doe en dan wil starten slaat hij direct weer af. Niet leuk, maar wel mee te leven. Nu merk ik dat als het erg koud is (rond vriespunt of lager) hij helemaal niet wil starten . De startmotor doet het, de accu ook want als ik maar lang genoeg doorstart (lees een minuut of 2!!) pakt hij hem uiteindelijk, waarna ik met spelen met het gas de auto aan de praat kan houden. Ik moet wel alle electrische apparaten uitzetten, anders slaat hij nog niet aan. Na een tijdje horten, stoten en pruttelen draait hij dan eindelijk normaal. Ik heb ontdekt als ik een 5 minuten een campingkacheltje onder motorkap doe, dat hij dan probleemloos start!
Ze hebbn bij de dealer de kleppen gestald, spruitstuk afgeperst, compressie opgemeten, ontesteking en regelsystemen gecontroleerd, maar zonder resultaat. een oom van me zei dat het misschien een of andere sensor kon zijn die de temp meet en zo de mengverhouding controleert. Ik weet het in elk geval niet. Iemand enig idee voor dit interessante probleem?
El Guapo