Pagina 1 van 1
Verbruikskosten Volvo 240 Station 2.3 GLT K6 bouwjaar 1988
Geplaatst: 05.11.2009 - 21:45
door nic
Hallo,
Ik heb mijn op volvogebied onbekwame oog laten vallen op een Volvo 240 Station 2.3 GLT K6 uit 1988.
Auto ziet er intern en extern goed uit en is volgens de boekjes altijd goed onderhouden.
Hebben jullie tips waar ik op moet letten voordat ik tot aankoop overga? En weet 1 van jullie de gebruikskosten(benzine) van dit model?
Groet Nic
Geplaatst: 05.11.2009 - 23:52
door Stinky
Verbruik zal ongeveer 1 op 10 zijn. Snelweg wat zuiniger, korte stukjes
wat duurder. Belasting 141,- per kwartaal bij ons. Pas op voor roest.
Wat blaasjes op de wielkasten lijkt mischien niet erg, maar dat is wel's
het topje van de roest-ijsberg. Ook de dorpel onder de achteklep is een
gevoelige plek. Kijk of de kachel en aanjager het goed doen. Het is een
monsterklus die te vervangen. Neem iemand mee met een goede kijk
er op, zet hem op een brug voordat je hem koopt. Als je hem koopt en
je wilt er jaaaaaaaren in rijden, behandel hem dan preventief tegen roest.
Geplaatst: 06.11.2009 - 17:30
door volvorider
Voor (meer) aankooptips kijk ook eens op mijn web-log.
Geplaatst: 09.11.2009 - 17:28
door polarwittesloep245
als je een paar jaar ouder zoekt, rij je straks wegenbelastingvrij

Geplaatst: 09.11.2009 - 17:33
door bart simpson
polarwittesloep245 schreef:als je een paar jaar ouder zoekt, rij je straks wegenbelastingvrij

dat is ook een wassen neus als de mrb in de nabije toekomst wordt afgeschaft en wordt vervangen door roadpricing, zoek een 240 met injectie (ivm de milieulabeling en variabel tarief roadpricing en grote steden parkeerproblematiek) en b.v. met ABS, dat is met zo'n gedateerd onderstel soms best prettig
Geplaatst: 10.11.2009 - 20:57
door polarwittesloep245
bart simpson schreef:polarwittesloep245 schreef:als je een paar jaar ouder zoekt, rij je straks wegenbelastingvrij

dat is ook een wassen neus als de mrb in de nabije toekomst wordt afgeschaft en wordt vervangen door roadpricing, zoek een 240 met injectie (ivm de milieulabeling en variabel tarief roadpricing en grote steden parkeerproblematiek) en b.v. met ABS, dat is met zo'n gedateerd onderstel soms best prettig
hangt natuurlijk af met wanneer de nabije toekomst begint; 2 jaar wegenbelasting is al gauw 24x50euro=1200 euro.
maar verder heb je wel een punt natuurlijk.
Geplaatst: 10.11.2009 - 21:21
door bart simpson
voor een mrb vrije 240 betaal je meer als voor eentje die niet mrb vrij is, misschien wel € 1.200,-- meer
Geplaatst: 11.11.2009 - 08:59
door +++t blijft behelpen+++
Ja en de MRB vrije auto's blijven vrij van KM heffing toch?
Maar het is wel te gek wat mensen vragen voor het feit dat hun auto <87 is.
soms tot 5 keer zo veel
Geplaatst: 11.11.2009 - 09:35
door bart simpson
dat is nog maar helemaal de vraag, rijd je erg veel zal men je vast ook gaan vinden, ik kan me een ontmoediging op milieumotieven van mileuonvriendelijke(re) oldtimers goed voorstellen