Pagina 1 van 1

spruitstuk en uitlaat wisselen

Geplaatst: 06.11.2009 - 00:52
door BooMBooM
heyhey,

ik zit met een vraagje,
ik heb al een flink tijdje zitten rondneuzen op internet over het volgende maar kan er eigenlijk weining nuttigs over vinden.

Ik kreeg het idee om het spruitstuk met downpijp van de B20F motoren op mijn B18U te zetten.

ik kwam met dit idee omdat ik zag dat die van de B20F een 4-2-1 system is met redelijk normale maat buis. en die van de B18U is een 4-1 met nogal kleine buisjes/pijpen op het eerste stuk van het spruitstuk.

mijn idee hierachter is om de motor een betere ademhaling te geven waardoor de motor over een groter toeren gebied meer souplesse heeft.
pk of nm winst is te verwaarlozen maar misschien komt dan wel het max koppel bij een eerder toerental bij wijze van spreken dan.

maar de grote vraag is past het spuitstuk van de B20F wel op een B18U in combinatie met het inlaatspuitstuk...

zoja hoe zit het dan met de de rest van de uitlaat is de diameter anders past het nog wel qua lengte?

De Groenten

Geplaatst: 06.11.2009 - 08:35
door wpee
Ik denk dat je met een dikkere pijp zelfs verlies van koppel in de lagere toeren krijgt. Het is niet voor niets dat in de motor sport een klepp in de uitlaat zit die bij lage toeren gesloten is...

Geplaatst: 06.11.2009 - 11:46
door BooMBooM
die klep heb ik ook van gehoort ja maar dat is toch volgens mij voornamelijk bij 2takt motoren?

Geplaatst: 06.11.2009 - 12:27
door wpee
nee hoor, kawasaki z1000, suzuki hayabusha, harley v-twin, honda. Allemaal 4-takten en gewoon te verkrijgen in de winkel.