spruitstuk en uitlaat wisselen
Geplaatst: 06.11.2009 - 00:52
heyhey,
ik zit met een vraagje,
ik heb al een flink tijdje zitten rondneuzen op internet over het volgende maar kan er eigenlijk weining nuttigs over vinden.
Ik kreeg het idee om het spruitstuk met downpijp van de B20F motoren op mijn B18U te zetten.
ik kwam met dit idee omdat ik zag dat die van de B20F een 4-2-1 system is met redelijk normale maat buis. en die van de B18U is een 4-1 met nogal kleine buisjes/pijpen op het eerste stuk van het spruitstuk.
mijn idee hierachter is om de motor een betere ademhaling te geven waardoor de motor over een groter toeren gebied meer souplesse heeft.
pk of nm winst is te verwaarlozen maar misschien komt dan wel het max koppel bij een eerder toerental bij wijze van spreken dan.
maar de grote vraag is past het spuitstuk van de B20F wel op een B18U in combinatie met het inlaatspuitstuk...
zoja hoe zit het dan met de de rest van de uitlaat is de diameter anders past het nog wel qua lengte?
De Groenten
ik zit met een vraagje,
ik heb al een flink tijdje zitten rondneuzen op internet over het volgende maar kan er eigenlijk weining nuttigs over vinden.
Ik kreeg het idee om het spruitstuk met downpijp van de B20F motoren op mijn B18U te zetten.
ik kwam met dit idee omdat ik zag dat die van de B20F een 4-2-1 system is met redelijk normale maat buis. en die van de B18U is een 4-1 met nogal kleine buisjes/pijpen op het eerste stuk van het spruitstuk.
mijn idee hierachter is om de motor een betere ademhaling te geven waardoor de motor over een groter toeren gebied meer souplesse heeft.
pk of nm winst is te verwaarlozen maar misschien komt dan wel het max koppel bij een eerder toerental bij wijze van spreken dan.
maar de grote vraag is past het spuitstuk van de B20F wel op een B18U in combinatie met het inlaatspuitstuk...
zoja hoe zit het dan met de de rest van de uitlaat is de diameter anders past het nog wel qua lengte?
De Groenten