Al 2x de melding gehad CHECK ENGINE
Laten uitlezen en hij geeft aan:code 4308 brandstoftank lekherkenning - groot lek herkend-
Na resetten blijft het een paar honderd km weg...
Auto ruikt niet naar benzine en rijd als een zonnetje
Weet iemand een oplossing?
vr gr HJ
code 4308 brandstoftank lekherkenning - groot lek herkend-
-
- 7th Gear member
Wat voor Volvo is het,altijd leuk om te weten!
- hadico
- 5th Gear member
Bekijk het rubbertje van je tankdop eens als hier scheurtjes te zien zijn heb je grote kans dat het hiervandaan komt, aangenomen dat de code klopt heb je een systeem in je auto wat de druk/terugval in de tank controleert na het uitzetten als dit een te groot verschil ziet geeft hij deze melding.
-
- Starter
Allemaal -tot nu toe- dank voor jullie reactie !
Het is inderdaad wel makkelijk als jullie weten wat voor auto het is (er staat dus niet voor niets starter onder mijn naam)
Het is een v70xc van 1999 (Amerikaanse import)
Vandaag nog 300 km gereden en nog geen fout melding .
Ik denk dat de laatste tip van Hadiko wel eens heel waardevol kan zijn ,want het rubber van de tankvulling is inderdaad gescheurd!
Ik ga dit zo spoedig mogelijk vervangen !
groet Henk-Jan
Het is inderdaad wel makkelijk als jullie weten wat voor auto het is (er staat dus niet voor niets starter onder mijn naam)
Het is een v70xc van 1999 (Amerikaanse import)
Vandaag nog 300 km gereden en nog geen fout melding .
Ik denk dat de laatste tip van Hadiko wel eens heel waardevol kan zijn ,want het rubber van de tankvulling is inderdaad gescheurd!
Ik ga dit zo spoedig mogelijk vervangen !
groet Henk-Jan
-
- Starter
Even een up-date
Het probleem is opgelost !
Het was de benzine leiding !
Een verloopstuk van rubber bij de benzine pomp was stuk en zat iets los, na vervanging geen last meer gehad.
Ik kan overigens de site: problemcar.nl ook aanbevelen ..hier kan men net als in dit volvo forum veel oplossingen van problemen vinden .
groet HJ.
Het probleem is opgelost !
Het was de benzine leiding !
Een verloopstuk van rubber bij de benzine pomp was stuk en zat iets los, na vervanging geen last meer gehad.
Ik kan overigens de site: problemcar.nl ook aanbevelen ..hier kan men net als in dit volvo forum veel oplossingen van problemen vinden .
groet HJ.