Pagina 1 van 1

brandstofverdeel pijp lekt

Geplaatst: 16.11.2009 - 11:56
door johnvm.volvo960
de brandstofverdeelpijp naar de injetoren lekt aan het eind van de pijp
mijn vraag is moet ik deze direct vervangen of kan het B.V. ook liggen aan een klep die de druk in de pijp regelt of iets dergelijks ?
Het gaat over een volvo 960 2.5 16V uit 1995 met gas

Geplaatst: 27.11.2009 - 12:48
door RVL
John

Ik heb gekeken in Vadis maar volgens mij zit er geen klep of iets dergelijks in. Wel zag ik een slangklem op de pijp. Heb je die al gecheckt?Anders vrees ik vervangen.

Geplaatst: 27.11.2009 - 18:34
door hadico
Het oude type pijp had een ingeslagen dop waar een afdichting onder zit deze ging weleens stuk is echter niet los vervangbaar ,enigste optie is dan ook een nieuwe type pijp welke ook anders gemonteerd zit op het blok.

Geplaatst: 09.12.2009 - 12:44
door johnvm.volvo960
hadico schreef:Het oude type pijp had een ingeslagen dop waar een afdichting onder zit deze ging weleens stuk is echter niet los vervangbaar ,enigste optie is dan ook een nieuwe type pijp welke ook anders gemonteerd zit op het blok.
kan het zo zijn dat als de branstofdrukregelaar defect is en de druk te hoog wordt deze dop als druk beveiliging werkt . is vervanging zelf te doen of is het iets voor de vakman.

Geplaatst: 09.12.2009 - 19:14
door hadico
Nee is geen beveiliging lijkt me niet slim ook om onder de kap met benzine te gaan sproeien, pijp is goed zelf te doen alleen even opletten dat de rubbertjes van de injectoren en de drukregelaar niet beschadigen en monteren met een likje vet oid gaan ze er makelijker in.

Geplaatst: 09.12.2009 - 21:18
door knorrepot
rubber met zuurvrije vaseline ipv vet lijkt me beter ivm opzwellen op termijn? kan je gelijk je stekkertjes waterafstotend/-dicht mee maken.