Hallo, ik ben in het bezit van een volvo V70 D5 van bjr 2004.
Nu is de distributieriem van mijn auto gesprongen en deze staat nu bij een garage. Ik weet nog niet wat de schade is, maar ik neem aan dat er wel motorschade zal zijn.
Nu vraag ik me ook af wat het beste is. Het blok laten repareren als de kleppen en de kop krom zijn. Of toch kiezen voor een ander blok.
Ik vraag me namelijk af of ik na reparatie later niet voor verrassingen kom te staan?
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
distributieriem gesprongen
Hoe is dit gebeurt? Op snelheid of bij stationair toerental?
Als de klep de zuiger heeft geraakt, hebben de drijfstanglagers ook een beste klap gehad.
Zeker als de km-stand wat hoger is, zou ik gaan voor een ruilblok cq blok uit een sloper.
Wat is de km-stand?
Is de riem ooit een keer vervangen, zoja wanneer?
Wat is toen nog meer vervangen? (Loopwielen, waterpomp, enz...)
Ligt de oorzaak niet bij de krukaspoeilie?
Als de klep de zuiger heeft geraakt, hebben de drijfstanglagers ook een beste klap gehad.
Zeker als de km-stand wat hoger is, zou ik gaan voor een ruilblok cq blok uit een sloper.
Wat is de km-stand?
Is de riem ooit een keer vervangen, zoja wanneer?
Wat is toen nog meer vervangen? (Loopwielen, waterpomp, enz...)
Ligt de oorzaak niet bij de krukaspoeilie?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 14.05.2008 - 09:40
- Locatie: Loenen, Overbetuwe
- Contacteer:
Oei! Dat wil je niet meemaken!
Ik denk dat een revisie blok niet alleen beter is maar waarschijnlijk ook goedkoper...
Als dat niet zo is zou ik hem laten repareren want dan valt de schade kennelijk mee.
Logisch.....toch....?
Ik denk dat een revisie blok niet alleen beter is maar waarschijnlijk ook goedkoper...
Als dat niet zo is zou ik hem laten repareren want dan valt de schade kennelijk mee.
Logisch.....toch....?

Jeroen
V50 1.6 benzine
V50 1.6 benzine
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik heb nog nooit meegemaakt dat de zuigers of de rest van het draaiend gedeelte schade heeft opgelopen na het breken van de riem bij een 5 cilinder benzine motor,ook niet als de kleppen krom zijn.
Er worden nieuwe kleppen gemonteerd en stoters en dan is het opgelost.
Er worden nieuwe kleppen gemonteerd en stoters en dan is het opgelost.
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
@ ramon&ramon
hoe zit dat met de diesels?5 cilinder benzine motor
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Die zijn meestal zwaarder gebouwd dus ???oudegroen schreef:@ ramon&ramon
hoe zit dat met de diesels?5 cilinder benzine motor
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- aertssenhjc
- 5th Gear member
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
- Locatie: omg. Bergen op Zoom
daar lijkt het wel op....maar lijkt mij toch wel een risico. Als je er dalijk achter komt dat je onderblok toch een tets heb gekregen, mag je alsnog om een ander blok.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Geloof me, een drijfstang of krukaslager gaat echt niet zomaar stuk. In uitzonderingsgevallen gaat er een drijfstang krom, ,maar dat is vrij eenvoudig te controleren. Zoals Ramon al aangaf, gewoon de kop controleren en evt of de drijfstangen krom zijn voor de zekerheid en weer gaan met die banaan.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik zelf heb nog nooit een defect onderblok gezien bij de 5 cilinder motoren met riembreuk en ik heb er heel wat stuk gezien.
Maar ja,als je de uitkomsten van de ervaringen met deze matrie in twijfel trekt,dan koop je een nieuwe, of een gebruikte motor waarvan je de historie ook niet weet
Maar ja,als je de uitkomsten van de ervaringen met deze matrie in twijfel trekt,dan koop je een nieuwe, of een gebruikte motor waarvan je de historie ook niet weet
Ik heb geen ervaring met geknapte riemen vc drijfstanglagers bij Volvo.
Wel bij andere merken en veelal na verloop van tijd ontstond extra olie verbuik.
Als Ramon aangeeft dat het geen probleem is bij Volvo, kan je daar wel vanuit gaan.
Wel bij andere merken en veelal na verloop van tijd ontstond extra olie verbuik.
Als Ramon aangeeft dat het geen probleem is bij Volvo, kan je daar wel vanuit gaan.