Pagina 1 van 1

nieuwe melding

Geplaatst: 27.12.2005 - 17:16
door medio
Vandaag kreeg ik de melding:

verwarming stop
br st niveau

Ik had bijna geen diesel meer in mijn tank en na het tanken was de melding weg. Gaat de verwarming dus uit als het brandstof niveau te laag is?
Weet iemand hoe dit zit ?

Geplaatst: 27.12.2005 - 19:01
door s80 1999
heb je stand verwarming misschien?

Geplaatst: 27.12.2005 - 19:49
door medio
Nee. Geen standverwarming.

Geplaatst: 27.12.2005 - 20:24
door HMG
Hele rare melding, nog nooit eerder gezien. Ik kan morgen wel eens voor je kijken in het Volvo dossier. Misschien staat er nog iets in het instructieboekje?

Nieuwe melding - brandstof te laag ????

Geplaatst: 30.12.2005 - 08:42
door medio
Heeft niemand dit meegemaakt of een idee waardoor dit ontstaat?

Geplaatst: 30.12.2005 - 09:16
door Ben
Ik zou het slim vinden als de auto de verwarming uti doet om daardoor verder te kunnen rijden. Liever in de kou naar een benzinepomp dan zonder brandstof in de kou langs de weg. :lol:

Geplaatst: 30.12.2005 - 10:32
door Reitse
Ben schreef:Ik zou het slim vinden als de auto de verwarming uti doet om daardoor verder te kunnen rijden. Liever in de kou naar een benzinepomp dan zonder brandstof in de kou langs de weg. :lol:
Inderdaad, alle extra verbruikers uitschakelen is slimmer dan stil komen te staan, zeker met een diesel niet echt aan te raden...

Geplaatst: 30.12.2005 - 12:25
door Hans
Hoezo? de huidige diesel mag je toch gewoon leegrijden...niet dat ik dat van plan was maar je hoeft niet meer te pompen toch? zoals bij de ouderwetse diesel.

Geplaatst: 30.12.2005 - 12:37
door Tandmac
hans anesthesie schreef:Hoezo? de huidige diesel mag je toch gewoon leegrijden...niet dat ik dat van plan was maar je hoeft niet meer te pompen toch? zoals bij de ouderwetse diesel.
Ik ben eentijdje terug zonder diesel gevallen (weeral) met m'n Peugeotje. ook diesel.
En volgens de garagehouder schakelen de huidige diesels zich uit vooraleer de tank helemaal leeg is. Dit ter bescherming van de Fuelpomp, omdat deze nieuwe genaratie pompen niet 'droog' mogen draaien waardoor ze stukgaan.

Dit spaart je kosten, en verklaart tevens waarom je niet meer hoeft ' te pompen' omdat de leidingen niet leeg zijn.....

Ik vermoed dat dit bij Volvo ook 't geval is.