Hoe vervang ik de onderste rubbers van de draagarmen? Zitten deze erin geperst? kan ik de nieuwe er gewoon in kloppen met een kunststofhamer?
thx!
rubbers plaatsen in de vooras
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
De onderste draagarmrubbers zijn vrij eenvoudig te vervangen. Zelf heb ik voor PU bussen gekozen. Deze klopte ik er inderdaad zo in.
Voor wat betreft het verwijderen van de oude rubbers:
Ik heb een draadeind M10 gepakt deze door het gat van de draagarm gestoken. Een stuk pijp met een redelijk groot diameter gepakt (deze valt op de buitenrand van de draagarm) Mbv een ring aan de andere kant, kan je het rubber er dan zo uit persen door het aandraaien van de moer.
Mocht het niet duidelijk zijn, zal ik vanavond een foto posten voor mijn ''beun'' tool.
Groeten Boele
Voor wat betreft het verwijderen van de oude rubbers:
Ik heb een draadeind M10 gepakt deze door het gat van de draagarm gestoken. Een stuk pijp met een redelijk groot diameter gepakt (deze valt op de buitenrand van de draagarm) Mbv een ring aan de andere kant, kan je het rubber er dan zo uit persen door het aandraaien van de moer.
Mocht het niet duidelijk zijn, zal ik vanavond een foto posten voor mijn ''beun'' tool.
Groeten Boele
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 22.08.2009 - 20:04
het rubber alleen? of ook de metalen bus?
foto'tje zou leuk zijn
alvast bedankt
foto'tje zou leuk zijn

alvast bedankt
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Alleen de metalen binnen bus. de buitenbus kan je laten zitten. (mits niet verrot)cyclinglievens schreef:het rubber alleen? of ook de metalen bus?
foto'tje zou leuk zijn![]()
alvast bedankt
Zal morgen op zoek gaan naar de ''tool'' kon hem niet zo snel vinden..
Groeten Boele
- oudevolvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12
Buitenbus kun je overigens alleen laten zitten als je overstapt naar PU (dan moet het zelfs). Als je originele onderste draagarmrubbers erin zet, dan heb je een pers nodig.
Eerst om de oude eruit te halen (incl. buitenbus) en daarna om de nieuwe erin te zetten.
Eerst om de oude eruit te halen (incl. buitenbus) en daarna om de nieuwe erin te zetten.
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
- SVENSK TIGER
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 14.05.2009 - 21:49
Boele schreef:De onderste draagarmrubbers zijn vrij eenvoudig te vervangen. Zelf heb ik voor PU bussen gekozen. Deze klopte ik er inderdaad zo in.
Voor wat betreft het verwijderen van de oude rubbers:
Ik heb een draadeind M10 gepakt deze door het gat van de draagarm gestoken. Een stuk pijp met een redelijk groot diameter gepakt (deze valt op de buitenrand van de draagarm) Mbv een ring aan de andere kant, kan je het rubber er dan zo uit persen door het aandraaien van de moer.
Mocht het niet duidelijk zijn, zal ik vanavond een foto posten voor mijn ''beun'' tool.
Groeten Boele
Zeer leuke tip. Ga dit ook eens proberen maar dan met de reactie-arm aan de achter-as. Laat wel weten of het gelukt is of niet.
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Zeer veel bussen heb ik zo vervangen. Ziet er misschien knullig uit, maar werkt perfect en je beschadigd het op deze manier niet.SVENSK TIGER schreef:Boele schreef:De onderste draagarmrubbers zijn vrij eenvoudig te vervangen. Zelf heb ik voor PU bussen gekozen. Deze klopte ik er inderdaad zo in.
Voor wat betreft het verwijderen van de oude rubbers:
Ik heb een draadeind M10 gepakt deze door het gat van de draagarm gestoken. Een stuk pijp met een redelijk groot diameter gepakt (deze valt op de buitenrand van de draagarm) Mbv een ring aan de andere kant, kan je het rubber er dan zo uit persen door het aandraaien van de moer.
Mocht het niet duidelijk zijn, zal ik vanavond een foto posten voor mijn ''beun'' tool.
Groeten Boele
Zeer leuke tip. Ga dit ook eens proberen maar dan met de reactie-arm aan de achter-as. Laat wel weten of het gelukt is of niet.
Succes,
Boele
- SVENSK TIGER
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 14.05.2009 - 21:49
Ben er uiteindelijk nu pas maar aan begonnen wegens geen verwarmde garage. Het is dan toch niet gelijk op uw manier
. Gelukkig ken ik wel iemand die zo'n "persmachine" heeft en is ondertussen alles inorde gekomen. Nu nog de blauwe bussen erin en iok kan weer rijden.
Groeten aan iedereen en een prettig eindejaar !! :drinking:


Groeten aan iedereen en een prettig eindejaar !! :drinking:
Boele schreef:Zeer veel bussen heb ik zo vervangen. Ziet er misschien knullig uit, maar werkt perfect en je beschadigd het op deze manier niet.SVENSK TIGER schreef:Boele schreef:De onderste draagarmrubbers zijn vrij eenvoudig te vervangen. Zelf heb ik voor PU bussen gekozen. Deze klopte ik er inderdaad zo in.
Voor wat betreft het verwijderen van de oude rubbers:
Ik heb een draadeind M10 gepakt deze door het gat van de draagarm gestoken. Een stuk pijp met een redelijk groot diameter gepakt (deze valt op de buitenrand van de draagarm) Mbv een ring aan de andere kant, kan je het rubber er dan zo uit persen door het aandraaien van de moer.
Mocht het niet duidelijk zijn, zal ik vanavond een foto posten voor mijn ''beun'' tool.
Groeten Boele
Zeer leuke tip. Ga dit ook eens proberen maar dan met de reactie-arm aan de achter-as. Laat wel weten of het gelukt is of niet.
Succes,
Boele