Pagina 1 van 1

v40 T4 LPI onderstel verbeteren

Geplaatst: 24.11.2009 - 23:02
door devnullT4
Ik heb een v40 T4 model 2000 ( phase 1 ) met Vialle 55L LPI, 110.000km nu

Ik heb gemerkt dat aan het onderstel nogal wat te verbeteren was ( achterover hangen en heb intrax verlagingsveren gekocht. Omdat de achterste dempers veroest zijn heb ik die nog niet gedaan en heb hier en daar vernomen dat ie met een LPG tank toch te laag komt.

zo staat ie nu:
Afbeelding

Nu vind ik dit een erg mooie hoogte en hangt niet meer achterover, maar het rijdt uiteraard niet 100%. Het zwieberen is voorbij en door de bocht gaat wel lekker strak, maar achter is zachter dus is niet echt lekker op ongelijkmatige wegen. Bovendien wil/moet ik de schokdempers rondom vervangen. Achter ook Intrax heb ik al bij anderen gezien met LPG, dat wordt te laag en krijg je problemen met extra lading/ personen achterin.

Nu heb ik op dit forum al veel gelezen en kom tot de conclusie dat de beste optie is om achter de verzwaarde veren van volvo te plaatsen en voor de standaard veren ( voor mijn v40 "sport" ). Ik ben alleen bang dat de boel dan zo hoog komt te staan. Heeft iemand toevallig eenzelfde setup met foto's hiervan?
En welke schokdempers kan ik hiervoor het beste nemen? Ik heb gemerkt dat ik comfort toch net iets belangrijker vind dan hard door de bocht :razz:
Wil alleen niet meer te maken hebben met dat zwieberen en zoeken tijdens accelereren en te hoog op de poten ook liever niet. Advies is welkom!

Geplaatst: 05.12.2009 - 12:54
door Turbodesk
Ik heb zelf ook Lpi van Vialle en ik heb de originele verzwaarde achterveren van Volvo eronder gezet. Samen met voor en achter schokdempers van Monroe (classic). Voor zitten nog de originele veren eronder. En dan kan krijg je dit resultaat.

Afbeelding

Geplaatst: 05.12.2009 - 14:04
door laheije
Misschien nivomats achter monteren.
Huub

Geplaatst: 10.12.2009 - 22:38
door devnullT4
@Turbodesk, bedankt voor het plaatsen. Is je originele onderstel het "sportonderstel" ?

Het lijkt of ie nog steeds een stukje achterover hangt, misschien doordat de auto niet vlak staat, kan..

Geplaatst: 11.12.2009 - 17:04
door Turbodesk
Nee, ik heb geen sport-onderstel. Gewoon het standaard onderstel.
Hij staat trouwens wel vlak ondanks de foto. Deze is genomen op mijn oprit, en die loopt redelijk af.
Ik zou de voorkant wel iets lager willen hebben, alleen heb je dan al snel te maken met te hoge drempels.

Geplaatst: 15.12.2009 - 20:43
door devnullT4
Turbodesk schreef:Nee, ik heb geen sport-onderstel. Gewoon het standaard onderstel.
Hij staat trouwens wel vlak ondanks de foto. Deze is genomen op mijn oprit, en die loopt redelijk af.
Ik zou de voorkant wel iets lager willen hebben, alleen heb je dan al snel te maken met te hoge drempels.
ik heb momenteel voor 3cm lager dan het normale onderstel, met intrax veren. Problemen met drempels heb ik daarbij niet. En qua comfort is het vergelijkbaar met het sportonderstel alleen ligt ie een stuk strakker op de weg.
nu dus nog matchende achterveren :wink:

Geplaatst: 31.12.2009 - 13:14
door GekkeBelg
mijn wagen lag zelfs op 10cm van de grond en had niet echt problemen :-)

Nivomats lijkt een goeie oplossing. Altijd de goeie hoogte! En je kan de wagen nog steeds verlagen.

Dat de wagen van Turbodesk achter iets lager hangt, is niet abnormaal, bijna alles wagens hebben vooraan meer plaats tussen de band en de wielboog. Dat is voornamelijk gedaan omdat de voorste veren een langere veerweg hebben. (dacht ik)