Pagina 1 van 1

Foutcode EFI 5-1-2 (of 512)

Geplaatst: 27.12.2005 - 17:58
door vandenhoek
Dag mensen,

Ik heb een V40 van november 2000, automaat op LPG (G3) en het beestje heeft 167000km gelopen tot nu toe. Waanzinnige wagen, zou er zo wéér een kopen!

Maar nu...

Sinds de laatste grote beurt en het vervangen van de LPG injectoren heb ik last van een storing die af en toe omhoog komt zetten.

Uiteraard het beestje naar de dealer gebracht en de code laten uitlezen. Er is mij verteld dat er bij Volvo geen storings-oplossing-handeling voor bestaat en dat ik moet terugkomen voor een nieuwe afspraak. Dan gaan ze bellen met Volvo NL en stap voor stap naar een oplossing zoeken. Ik ben Peppi niet, dus heb jullie gevonden! Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat ik als enige in Nederland last heb van deze foutcode.

Heb al op het forum gezocht naar de betekenis van EFI 512 (of 5-1-2) en die is: short term fuel mixture too rich.

De foutcode ontstaat als ik op de snelweg rijd met een constante snelheid.

Wie, o wie heeft ook ooit zoiets meegemaakt, of wie kan mij vertellen wat ik aan wijze informatie mee moet nemen naar mijn dealer? Alle info is welkom! Heb wel vertrouwen in mijn dealer (Volvo Buitenweg in Huizen), maar geef ze wel graag vast een oplossing voordat zij draadjes gaan meten á €€€ per uur... :-)

Wie helpt mij?!

Geplaatst: 05.01.2006 - 19:35
door vandenhoek
:?

Nog geen liefhebbers die mij uit de brand kunnen helpen?

Geplaatst: 06.01.2006 - 03:47
door volvov40t4
nee sorry, ik heb nog geen problemen met mijn volvo.

Maar gewoon blijven proberen :lol:

Geplaatst: 06.01.2006 - 09:04
door joost
Ik heb wel eens begrepen dat je de auto op twee manieren kunt afstellen: optimeel voor benzine en optimaal voor LPG. De laatste afstelling is in jouw geval (en mijn geval) het beste. Ik weet niet wat het allemaal precies om het lijf heeft, maar zo is het mij ooit een keer verteld.

Een en ander houdt in dat bij een LPG afstelling de auto op benzine niet optimaal loopt. Dus het omgekeerde kan dan natuurlijk ook het geval zijn.

Het is raar dat Volvo niets met hun eigen foutcodes kan. Ik heb dat ook met een bepaalde code, waar natuurlijk weer een lampje aan gekoppeld is.

Wellicht kan een LPG specialist uitkomst bieden?

Joost.

Geplaatst: 09.02.2006 - 15:34
door vandenhoek
Het lampje is in totaal twee keer aangegaan (na laatste grote beurt waar ook de injectoren vervangen zijn). Ik heb beide keren de boel laten resetten en daarna is het nooit meer terug gekomen.

Het zal wel door die beurt gekomen zijn, want het was duidelijk een brandstof probleempje.

Inmiddels is de auto verkocht en heb ik een nieuwe; V40 1.9TD 2003.

Geplaatst: 09.02.2006 - 20:47
door marissen
Dat heb je snel geregeld??

Geplaatst: 09.02.2006 - 20:54
door vandenhoek
Auto verkocht aan mijn schoonvader voor een normale prijs en onze nieuwe hebben we via makrtplaats gekocht bij een eenmanszaak waar het een ex-lease was. Dealer onderhouden, keuring laten doen, alles zag er top uit.

Zo heb je een idee en nog geen week later is er een nieuwe.

:-)

Update, nieuw en oud naast elkaar:

Afbeelding

Geplaatst: 10.02.2006 - 06:19
door joost
Ja, het blijft een plaatje hè, zo´n C-max. Alleen jammer dat het zicht beperkt wordt door die twee Volvo´s! :lol:

Joost

Geplaatst: 10.02.2006 - 07:53
door vandenhoek
:D

Geplaatst: 10.02.2006 - 18:07
door joost
Ik vind de foto wel fantastisch gelukt met zo´n flikkering van de zon op het Volvo logo.

Joost.

Geplaatst: 10.02.2006 - 21:13
door marissen
Hé.. dat wou ik net zeggen :D :D
Is net een glinsterend tandje in een stralend gebit.

Mooie auto, tijd voor een foto album en dus wat meer foto's??

Geplaatst: 10.02.2006 - 21:15
door vandenhoek
Meer foto's van mijn volvo? Of dit gezellge oude setje samen?

Geplaatst: 10.02.2006 - 21:48
door marissen
Nee... die nieuwe natuurlijk. Je oude auto moet je maar aan je schoonpa overlaten :D Kan ie ook lid worden ;-)

Die van mij staan ook in een album, onder mijn gebruikersnaam