Pagina 1 van 1
Wie heeft er ervaring met Tunex Automotive?
Geplaatst: 25.11.2009 - 06:48
door Willie70
Ik wil mijn Volvo XC70 2.4T ('00) laten tunen.
Wie heeft er ervaring met Tunex Automotive uit 's-Heerenberg?
Zij hebben nl. een aanbieding 1ste stage van €449 voor €225.
Geplaatst: 25.11.2009 - 07:40
door dennisyzf
Als je de zoekfunctie gebruikt weet je meer.... Op maat tunen is een heeeeel stuk beter. Kijk eens bij hartog, 400 euro voor forum leden en een heel stuk beter. Tunex heb ik verscheidene malen verhalen gehoord met in de soep gelopen computers enz...
Verhalen zijn uit tweede hand dus geen eigen ervaring maar ik zou op zeker gaan voor die 175 euro.
Geplaatst: 25.11.2009 - 08:59
door Ben
Mods break
Topic verplaatst naar de Tuning rubriek
(kun je je meteen even inlezen)
Geplaatst: 25.11.2009 - 21:05
door denkweb
Ik ken ze van een paar xenonlampjes die ik er gekocht heb. Gat gemaakt in lichtunit door deze knakkers ('nee, er komt geen vocht in hoor').
De volgende keer dat ik er was kreeg ik een verhaal dat hij bedoelde de carwash te mijden. Ook bij de Alfisti is men al een tijdje niet meer zo populair, dit door geprust met verkeerde software. Details ken ik niet, maar deze fora vindt je met google vast wel

Geplaatst: 25.11.2009 - 21:06
door denkweb
Wat verstaat men overigens onder stage 1?
Geplaatst: 25.11.2009 - 22:52
door von D
Ben ook aan 't denken over tunen van m'n V50.
Heb ook de advertentie gelezen van Tunex Automotive....maar had ook meteen m'n twijfels voor dat geld.
Al meerdere goede berichten gelezen over Hartog....maar is €400 vaste prijs???
Tunex_stage 1
Geplaatst: 26.11.2009 - 04:49
door Willie70
Wat verstaat men overigens onder stage 1?
Stage 1 Tuning:
Bij stage 1 tuning blijven de modificaties in het motormanagement binnen de door de fabrikant gestelde toleranties. Alle bescherm functies blijven actief, de maximale meetwaarden van de diverse sensoren wordt niet overschreden. Het "Noodloop" veilige modus programma blijft actief en blijft als voorheen over uw motor waken mochten deze overschreden worden of mocht er ooit een mankement aan uw motor ontstaan waardoor men buiten een tolerantie/meetwaarde gaat dan grijpt deze direct in, op deze wijze kan men niets overbelasten.
Voor mijn Volvo betekent dit:
2.4T 147 kW 200 PK --> 172 kW 234 PK 285 Nm --> 380 Nm
Het rood-cursief lettertype is gekopieerd van de Tunex site.
http://www.tunex.nl/
Geplaatst: 26.11.2009 - 08:01
door Autogek
Forumsponsor Fasttech doet het erg goed!
Levert maatwerk.
Nu al mijn 2e auto daar laten doen en ben zeer tevreden.
Geplaatst: 26.11.2009 - 16:53
door gevanje
Ik heb her en der van alles erover gehoord, maar das natuurlijk geen bewijs. Feit is wel dat ze deze aanbieding al jaaaaaren hebben. Dus haast lijkt mij hier zeker niet geboden.
Geplaatst: 22.02.2010 - 18:40
door codriver
Mijn auto ( V50 2.0 D) laten tunen bij Tunex, inmiddels 166.000 km gereden zonder problemen.
Geplaatst: 22.02.2010 - 18:47
door Wolfs XC
Fasttech, Hartogh en Rica zijn de tuners waarbij je de beste resultaten zult hebben en die hun naam ook waar hebben gemaakt.
Ongetwijfeld zullen er meer zijn die goed zijn maar over bovenstaande heb ik nog nooit iets slechts gehoord.
Tuning bij Fasttech en Hartogh kost inderdaad rond de 400Euro. Deze tuning is dan wel op maat gemaakt (geprogrammeerd) want elke auto is anders!
Succes.
Geplaatst: 22.02.2010 - 21:21
door ivoandriessen
Heb die van mij ook bij Tunex laten doen. Prima service. Volgens eigen zeggen leveren zij ook maatwerk, maar ja controle is lastig voor een leek, zo ook bij de andere tuners.
Ik ben prima geholpen, auto reageert perfect nu. Verbruik moet ik nog merken, rijd er net 1000km mee.
De aanbieding is dacht ik tot het moment dat de Dynojet Testbank aanwezig is, dan gaat de prijs omhoog.
Alle tuners beloven vrijwel hetzelfde, dus ik heb er bewust voor gekozen om minder geld uit te geven. Het verschilt ook erg wie er wat over zegt. Hier worden o.a. fasttech en hartogh en rica op handen gedragen. Op het forum voor de ford mondeo wordt juist Tunex op handen gedragen........
Geplaatst: 25.02.2010 - 00:59
door degids
Hoe kun je nou zonder testbank een auto goed tunen... Op goed geluk maar een fuel mapping laden?
Geplaatst: 25.02.2010 - 01:50
door MauritsvdT
degids schreef:Hoe kun je nou zonder testbank een auto goed tunen... Op goed geluk maar een fuel mapping laden?
Inderdaad !!!
Op adviezen van het forum her en der wat info verzameld, maar sommige beloven het hele assortiment zonder een testbank ......
:? dat gaat er bij mij ook niet in ......
Persoonlijk ga ik voorlopig even voor de 'looks' en dan zien we wel verder, maar eerlijk gezegd; de verschillen zijn erg groot en de ene belooft je een paradijs en de ander een ontwikkelingsgebied met eeuwige trouw .....
Geplaatst: 25.02.2010 - 10:07
door ivoandriessen
Waarom heb je per se een testbank nodig dan?? De software die geladen wordt is redelijk beproefd (vrij vaak een directe kopie van rica tuning), ik zie de testbank dan ook voornamelijk als instrument om te zien of de tuning gelukt is, grafiekje vooraf en een grafiekje achteraf.....
Als je na de tuning gaat rijden en je trapt je pedaal in dan weet je ook of het werkt.......
Ik denk zelf dat een testbank pas zin heeft als je stage 2 tuning of hoger doet. Stage 1 valt altijd binnen de door de fabriek ingestelde grenzen, ergo vaste waarden, dus alleen een testbank nodig om het resultaat te zien, niet voor finetuning.
Maar ja, ik ben een leek.... En ook hier geldt ieder moet doen waar hij/zij een goed gevoel bij heeft.
Geplaatst: 08.03.2010 - 18:53
door BSRTuning
Om ons ook nog even in het rijtje voor te laten komen:
BSR Tuning.
Onze software ontwikkelen wij zelf, en plaatsen wij vervolgens op onze unieke & geavanceerde hardware systeem: PPC.
Neem eens een kijkje op onze site:
http://www.bsrtuning.nl/ voor recensies van Volvo rijders en meer informatie!
Een PB of e-mail sturen kan natuurlijk ook!