Pagina 1 van 3

ik wil kopen een Volvo XC90 2.5T 7P Exclusive Rear Seat Ent.

Geplaatst: 25.11.2009 - 19:42
door ruudoud
ik wil een Volvo XC90 2.5T 7P Exclusive Rear Seat Ent. System

uit 2004 kopen met 125000 kilomet op de teler voor 30000 euro is dit te veel of niet .
en wat kan ik aan onderhoudt verwachten gr ruud oud

Re: ik wil kopen een Volvo XC90 2.5T 7P Exclusive Rear Seat

Geplaatst: 25.11.2009 - 19:54
door t5power
ruudoud schreef:ik wil een Volvo XC90 2.5T 7P Exclusive Rear Seat Ent. System

uit 2004 kopen met 125000 kilomet op de teler voor 30000 euro is dit te veel of niet .
en wat kan ik aan onderhoudt verwachten gr ruud oud
Wil je niet importeren? Voor dat geld heb je ook deze v8

Afbeelding

Uitgaande van 85.000 euro nieuwprijs, is uit maart 2005 met maar 40.000 km. Je hebt dan, volgens www.bpmberekenen.com, ongeveer 6.500 euro aan BPM. Zit je op totaal 29.000 euro

Ook niet gek he?

Geplaatst: 25.11.2009 - 19:57
door ruudoud
nee lijkt wel leuk maar die zuipt nog meer denk ik

Geplaatst: 25.11.2009 - 20:01
door t5power
ruudoud schreef:nee lijkt wel leuk maar die zuipt nog meer denk ik
Zal vast iets schelen ja tov een 2.5T, maar er is nog veel meer leuk spul daar.

Geplaatst: 25.11.2009 - 20:15
door ruudoud
ik koop hem liever bij een volvo dealer gr r oud

Geplaatst: 25.11.2009 - 20:18
door XXLC90
30000 euro voor een 2.5T met 125000 km lijkt me nogal aan de prijs.
Ik heb zelf eind 2007 bij Volvo-dealer een T6 Exclusive van nov. 2003 gekocht, met 96000 km, voor 42000 euro; dus met Geartronic, standkachel, Premium Sound met 11/12 speakers, koptelefoonaansluitingen in C-stijl, elekt. schuif/kanteldak, donker getinte ramen vanaf de B-stijl, Nokia BlueTooth.
Bovendien ook nog inlusief 2 jaar Sterngarantie [twv. 1500 euro].

Geplaatst: 25.11.2009 - 20:25
door ruudoud
dit zit er bij mijn op met 1 jaar garantie
ABS, Airbag(s), Airco, Alarm, Audio, Centr. deurvergrendeling, Cruise control, Elektrische ramen, Elec. verstelbare stoelen, Leren bekleding, Lichtmetalen velgen, Middenarmsteun, Navigatie systeem, Parc distance control, Start onderbreking, Stuurbekrachtiging, Traction control, Trekhaak, Verwarmde spiegel(s), Verwarmde voorstoel(en), Warmtewerend glas, 18 inch LM Velgen, Air quality system, Airbag's Zij, Airbag's voor, Alarm klasse 3, Automatisch dimmende binnenspiegel, Bagage rolhoes, Bagagenet, Centrale deurvergr. met afst. bediening, Cruise control, DSTC, Elec. ramen voor en achter, Elec. verstelbare stoelen, Electr. inklapbare spiegels, Electrische spiegels verwarmbaar, Electronic Climate Control, Inflatable Curtains, Inleg aluminium, Koplamp wis / was installatie, Middenarmsteun, Mistlampen voor & achter, Mobility-line, Parking assist, RTI Groot kleurenscherm Navigatie, Radio/cd-wisselaar, Rear Seat Entertainment Systeem, Roofrails, Stuurbediening voor audio, Trekhaak afn 13-polig, Xenon verlichting, automatische niveauregeling, geintegreerd kinderzitje, stoelverwarming voorstoelen.

Geplaatst: 25.11.2009 - 20:40
door XXLC90
Ja, wat jij vermeldt is [op de trekhaak na] al standaard; wat ik opsom was dus extra daar bovenop.
Als ik grofweg uitga van een afschrijving van 6 tot 7 duizend euro per jaar, kom ik nu 2 jaar later op een bedrag van zo'n 29 duizend voor een T6 met mijn genoemd extra's. Dat zie ik op AutoTrack ook vaak staan.
Je moet je afvragen of een 2.5T die een paar maanden jonger is, maar wel meer kilometer op de teller heeft, dan 30 duizend waard is.

Geplaatst: 25.11.2009 - 21:24
door Wim J
ik heb een xc70 2.5T gekocht voor 15000, 2 jaar geleden. Die 30000 is VEEL te veel.OK het is een volledige XC 90, maar toch!

Geplaatst: 25.11.2009 - 21:28
door bart simpson
woont u niet in Belgiƫ en had u geen XC70 gekocht? ik zie niet helemaal een basis om een goed vergelijk te kunnen maken

Geplaatst: 25.11.2009 - 23:48
door VolvoTech
Als je bij een NL dealer een NL auto koopt met garantie via de dealer, 2004 met 125K km's, dan is dat best wat extra waard vind ik.

2.5T is niet al te trekkerig in zo'n grote XC90, brandstof verbruik daarentegen is heel niet ongunstig.

30.000 is de prijs op het kaartje in de showroom gok ik.
Als je niets gaat inruilen, zou ik als je 'm echt wil hebben, gewoon een goed, degelijk niet te gek bod doen waar je een goed gevoel bij hebt.

Beetje maf met auto's. Het is namelijk niet alleen wat de boekjes/dealers/inkopers zeggen dat ze waard zijn, het is ook wat JIJ 'm waard vind. Als de auto gewoon naar je smaak is, hij is verder goed, garantie, NL en via Volvo dealer... tsja. Dan zou ik er niet zo'n punt van maken.

Geplaatst: 26.11.2009 - 08:28
door piotrV70
Die dingen zijn aan de straatstenen niet kwijt te raken (ik herinner me een forumpost waarin iemand schreef hoeveel procent van het Nederlandse XC90 bestand bij een dealer te koop staat). 30000 is inderdaad veel te duur en met de komst van de kilometerheffing ga je er ook nog eens astronomische bedragen op afschrijven.

Geplaatst: 26.11.2009 - 08:38
door bart simpson
Beste piotrV70, je roept ieder keer maar wat, je onderbouwt daarbij keer op keer werkelijk niets.
Die "dingen" verkopen gebruikt nog steeds uiterst behoorlijk, dat gaat voor veel SUV's en MPV's in hetzelfde segment zo, welke lastiger worden zijn de dikke V8-en en alle andere dikke motoren, die 2.5T is in vergelijking met een T6 of V8 een prima ding met 7 zitplaatsen, daarop wordt dit type auto namelijk nog steeds goed gekocht.

Geplaatst: 26.11.2009 - 08:41
door Walter
Laatste tijd merk je juist dat nu die dingen rond de 30.000 eu beschikbaar komen, de vraag toeneemt.

Geplaatst: 26.11.2009 - 08:45
door bart simpson
ze staan bij mij iig kort

Geplaatst: 26.11.2009 - 12:50
door XXLC90
Of ze nou kort of lang staan, gewild of niet gewild, het blijft zaak om de huidige reele waarde te bepalen.

Uit de opsomming van RuudOud begrijp ik dat het een redelijk standaard 2.5T Exclusive is met met 6-speed handbak. In de prijslijst voor modeljaar 2004 wordt daar als basisprijs genoemd 63.900
Extra: warmtewerend glas 650, afn trekhaak 889, entertainment system ??
RuudOud vermeldt niets over metallic/pearl lak [kost 1095] en standverwarming [zo standaard moeten zijn].
Grofweg schat ik de nieuwprijs op 67,5 duizend.

Volgens Vroemm-autorestwaardearcief van sept. 2009 kom je voor een xc90 na 3 jaar en 20000 km/jaar op een percentage van 57,7 %. Voor een auto van midden 2004 moet ik weer 2,5 jaar verder tellen. Laat ik het gunstig schatten op een restwaarde van 40%, dan kom ik op 27duizend.
[dan laat ik in het midden of de prijs hoger of lager wordt door: wel/geen vraag naar dit soort auto's, slurptaks, CO2-uitstoot enz.]

Blijft staan dat volgens mijn benadering 30duizend aan de hoge kant ligt.

Geplaatst: 26.11.2009 - 12:52
door bart simpson
een handbak is niet de meest courante, die is idd een tikkie minder waard dan 30.000,--

Geplaatst: 26.11.2009 - 14:43
door XXLC90
Laatste verbetering van mijn waarde-schatting.

Bijstelling omhoog.
Doordat in de uitrusting-opsomming van RuudOud van alles genoemd wordt [zoals audio en RTI] ontging mij de vermelding Mobility Line. Daar zit RTI, alarm klasse 3, GSM-telefoon, 11 premium speakers, 4 uitgangen in C-stijl al in.
Kostte toen 7150.
Geschatte aanschafwaarde XC90 toen komt op circa 75 duizend.

Bijstelling omlaag.
Als een auto de eerste 3 jaren 42% [van 100 naar 57,7 %] minder waard wordt, dan moet de daling in de volgende 2,5 jaren niet - zoals in mij eerdere schatting - slechts 18% zijn, maar meer. Een beetje de waardencurve inschattend kom ik op een restwaarde van circa 37% .
Toegepast op 75duizend kom ik op 27750 euro.

Zeker voor een incourante versie met een handbak moet RuudOud toch stevig kunnen onderhandelen over de gevraagde 30duizend.
Ben benieuwd naar de uitkomst.

Geplaatst: 26.11.2009 - 15:08
door piotrV70
bart simpson schreef:Beste piotrV70, je roept ieder keer maar wat, je onderbouwt daarbij keer op keer werkelijk niets.
Die "dingen" verkopen gebruikt nog steeds uiterst behoorlijk, dat gaat voor veel SUV's en MPV's in hetzelfde segment zo, welke lastiger worden zijn de dikke V8-en en alle andere dikke motoren, die 2.5T is in vergelijking met een T6 of V8 een prima ding met 7 zitplaatsen, daarop wordt dit type auto namelijk nog steeds goed gekocht.
Je hebt gelijk, ze zijn niet aan te slepen.

Geplaatst: 26.11.2009 - 15:14
door diesel01
piotrV70 schreef:
bart simpson schreef:Beste piotrV70, je roept ieder keer maar wat, je onderbouwt daarbij keer op keer werkelijk niets.
Die "dingen" verkopen gebruikt nog steeds uiterst behoorlijk, dat gaat voor veel SUV's en MPV's in hetzelfde segment zo, welke lastiger worden zijn de dikke V8-en en alle andere dikke motoren, die 2.5T is in vergelijking met een T6 of V8 een prima ding met 7 zitplaatsen, daarop wordt dit type auto namelijk nog steeds goed gekocht.
Je hebt gelijk, ze zijn niet aan te slepen.
Inherent aan de hele autobranche.