Pagina 1 van 1
V70 Bi-fuel
Geplaatst: 01.12.2009 - 13:17
door Ben
Het lijkt er toch erg op dat de V70 bi-fuel opnieuw gaat komen.
De pers in Zweden schrijft al uitgebreid over de AFL. Is al bekend wat er in NL en BE gaat gebeuren?
Geplaatst: 07.12.2009 - 13:15
door Gideon_XC90
Dat zou een mooie zijn!
Geplaatst: 07.12.2009 - 13:30
door Walter
nog helemaal niets over gehoord of gelezen. BiFuel als in benzine en LPG?
Geplaatst: 07.12.2009 - 13:49
door FLA
VolvoMafia schreef:nog helemaal niets over gehoord of gelezen. BiFuel als in benzine en LPG?
Nee, het is een D5 die ook op benzine loopt...
Geplaatst: 07.12.2009 - 13:57
door ALF
En hoe gaan ze dat dan weer belasten bij de Belastingdienst

:tongue5:
Geplaatst: 07.12.2009 - 14:08
door FLA
Daar was toch al een draadje over?
Geplaatst: 07.12.2009 - 14:25
door Walter
FLA schreef:VolvoMafia schreef:nog helemaal niets over gehoord of gelezen. BiFuel als in benzine en LPG?
Nee, het is een D5 die ook op benzine loopt...
Kan ook CNG zijn of E85 of weer wat nieuws....
Kijk hier maar...
Geplaatst: 07.12.2009 - 14:45
door bart simpson
FLA schreef:VolvoMafia schreef:nog helemaal niets over gehoord of gelezen. BiFuel als in benzine en LPG?
Nee, het is een D5 die ook op benzine loopt...
lijkt me lachen, een commonrail diesel kan al sneuvelen door een halve liter benzine
Geplaatst: 07.12.2009 - 15:23
door Walter
hahaha geeft de gedachte "boem is ho" een nieuwe dimensie...

Geplaatst: 07.12.2009 - 15:33
door bart simpson
daar staat: S40/C30/V50/V70/S80 allemaal op Gasoline/FFV E85/CNG, dat is E85, Benzine en aardgas, geinige combinatie
Geplaatst: 07.12.2009 - 15:56
door Walter
Tis wikipedia he, waarheid is niet gegarandeerd...
Geplaatst: 13.12.2009 - 17:35
door Racingbrick
Volvo heeft een megafout gemaakt om de CNG modellen uit productie te halen.
Het enige nadeel wat ik bedenken kan is het type aardgas wat hier voorhanden is, het L type.
Actieradius is daardoor gemiddeld 200-275 km, op H gas zou hij iets van 20% zuiniger moeten rijden en beter trekken.
De dichtheid van pompen gaat zeer snel, het is maar zelden dat ik in NL niet een pomp kan vinden.
Mijn gemiddelde gebruik is ongeveer 1kg CNG op 15,5 km, en een kg CNG kost 0,72.
Daar komt dan nog eens bij dat de wegenbelasting gelijk is aan het benzine tarief, en, als het al zo ver mocht komen, de km heffing ook vrij schappelijk is op CNG, zover het zich momenteel aan laat zien.
Geplaatst: 13.12.2009 - 19:15
door bart simpson
met heeft CNG 10 jaar geleverd, en nog steeds is de infrastructuur naadje
Geplaatst: 14.12.2009 - 08:43
door Walter
zou niet weten waar ik het hier kan halen... Blijkbaar in de buurt toch want die racesteen woont niet zo heel ver weg

Geplaatst: 14.12.2009 - 10:10
door bart simpson
15 pompen ipv de 4 die we 15 jaar hadden is niog steeds waardeloos als het om een infrastructuur gaat