Pagina 1 van 3
ventilator snelheid
Geplaatst: 03.12.2009 - 00:16
door Berrie
De V70 is uitgerust met een automatisch klimaat beheersingssyteem. Maar wat ik me afvraag is of de snelheid van de ventilator (aanjager) ook automatisch regelt, of moet je dit met de hand instellen? De mijne regelt niet automatisch op en af en in mijn vorige auto, een passat, gebeurde dit wel automatisch.
gr
Berrie
Geplaatst: 03.12.2009 - 00:49
door Emielskey
zou wel moeten! uit welk jaar is je V70?
Geplaatst: 03.12.2009 - 00:51
door Emielskey
rond de ventilatorknop zitten groene ledjes. als die allemaal uit zijn dan regelt de auto de snelheid. bijvoorbeeld nu in de winter doet hij bij mij de eerste 3 minuten vrijwel niks, waarna als de motor warm wordt de aanjager steeds harder gaat. om warme lucht richting mijn verkleumde lichaam te blazen.
Geplaatst: 03.12.2009 - 08:04
door RVL
rond de ventilatorknop zitten groene ledjes. als die allemaal uit zijn dan regelt de auto de snelheid
Daar heeft de V70 ook een mooie knop AUTO voor maar als je dat te lang duurt kan je handmatig de vertilator snelheid regelen.
Berrie: De ECC zou weldegelijk de snelheid automatisch moeten regelen en is er dus iets niet orde. Tijd voor de dealer met de winter in aankomst!
Re: ventilator snelheid
Geplaatst: 03.12.2009 - 08:20
door piotrV70
Berrie schreef:De V70 is uitgerust met een automatisch klimaat beheersingssyteem. Maar wat ik me afvraag is of de snelheid van de ventilator (aanjager) ook automatisch regelt, of moet je dit met de hand instellen? De mijne regelt niet automatisch op en af en in mijn vorige auto, een passat, gebeurde dit wel automatisch.
gr
Berrie
Zelfde situatie hier, kom ook uit een Passat (waar trouwens een fantastische climatronic inzit, kan volvo nog een puntje aan zuigen). Ik dacht in eerste instantie ook dat de snelheid van de fan niet automatisch geregeld werd. Druk eens een paar keer op de "AUTO" knop, dat loste bij mij het probleem op. Althans, voor een deel, de airco is bij mij nog steeds veel te koud. Ik heb inmiddels de sensor in de verdamper vervangen en de sensor in het dashboard maar nog steeds wordt het bij warm weer een vrieskist....
Geplaatst: 03.12.2009 - 10:00
door Ramon&Ramon
daarom hebben ze er een temperatuurregelknop op gemaakt:):)
Geplaatst: 03.12.2009 - 10:36
door piotrV70
Ramon&Ramon schreef:daarom hebben ze er een temperatuurregelknop op gemaakt:):)
Ja, die heb ik ook gevonden en die moet ik 's zomers kennelijk naar 26 graden draaien om het enigzins aangenaam te houden. Als ik'm op 21 laat staan, staat de airco constant te loeien en wordt het op een lange rit ijs- en ijskoud in de auto.
De temperatuurregelknop icm de AUTO knop zouden er m.i. voor moeten zorgen dat de ingestelde temperatuur gehandhaafd blijft.
Geplaatst: 03.12.2009 - 10:50
door Ramon&Ramon
misschien helpt een goeie aircoservice beurt,zoals een nieuwe droger en filter,dat scheelt meestal wel een stuk in de werking van het geheel.
Geplaatst: 03.12.2009 - 10:52
door Ramon&Ramon
Het onderhoud aan airco installaties is in de meeste gevallen zeer slecht,vandaar ook de vele problemen.
Wat ook vaak het probleem is,men weet niet hoe een en ander werkt,een keer het instructieboekje goed lezen,brengt meestal wel uitkomst.
Geplaatst: 03.12.2009 - 11:13
door Berrie
zou wel moeten! uit welk jaar is je V70?
V70 is van 2005.
gr
Berrie
Geplaatst: 03.12.2009 - 11:27
door Berrie
rond de ventilatorknop zitten groene ledjes. als die allemaal uit zijn dan regelt de auto de snelheid. bijvoorbeeld nu in de winter doet hij bij mij de eerste 3 minuten vrijwel niks, waarna als de motor warm wordt de aanjager steeds harder gaat. om warme lucht richting mijn verkleumde lichaam te blazen.
Ik begrijp hieruit dat ik de ventilatorknop eerst helemaal naar links moet draaien zodat niet een LED-je meer brandt om vervolgens hem automatisch te laten regelen?
Verder staat bij mij altijd alles in de 'auto'stand.
gr Berrie
Geplaatst: 03.12.2009 - 11:41
door vincent65
Nee als je hem op auto zet dan moeten de groene leds vanzelf uit gaan.
Draai je dan weer aan de temp. knop gaan de lampjes weer branden en zet je hem eigenlijk weer op handbediening.
Snap je het nog?
Geplaatst: 03.12.2009 - 11:50
door niesman
toen ik mijn V70 net had, had ik ook moeite met het vinden van de automatische stand! je moeten even door hebben welke volgorde je moet gebruiken om de ledjes van de ventilator knop uit te krijgen! een paar keer op auto wil vaak wel lukken, waneer de ledjes uit zijn dan is het idd de auto stand. succes
Geplaatst: 03.12.2009 - 14:06
door Berrie
Gaan we proberen.
Alvast bedankt.
gr
Berrie
Geplaatst: 03.12.2009 - 17:44
door Wolfs XC
1 keer drukken op AUTO moet voldoende zijn om het geheel AUTOmatisch te laten werken.
Geplaatst: 03.12.2009 - 17:48
door Wolfs XC
Ramon&Ramon schreef:Het onderhoud aan airco installaties is in de meeste gevallen zeer slecht,vandaar ook de vele problemen.
Weet jij een goed adres voor airco onderhoud?
Geplaatst: 03.12.2009 - 19:43
door Oceanracer
Even op de PC aansluiten bij de dealer kan ook al wonderen verrichten. De laatste tijd was het rechts stukken aangenamer dan links in het interieur. Vandaag nieuwe software er op en klaar is Klara. Kosten: Twee tientjes.
Geplaatst: 03.12.2009 - 20:25
door toppertje
Oceanracer schreef:Even op de PC aansluiten bij de dealer kan ook al wonderen verrichten. De laatste tijd was het rechts stukken aangenamer dan links in het interieur. Vandaag nieuwe software er op en klaar is Klara. Kosten: Twee tientjes.
ik vraag mij toch af wat dat is met die software.
kan deze uit zichzelf veranderen?
als ik software op bv. een cd oid zet,dan staat na x aantal tijd(ook na jaren)
dezelfde software nogsteeds in ongewijzigde vorm op die cd.
maar schijnbaar werkt het bij volvo anders?
weet iemand hoe dit zit?
Geplaatst: 03.12.2009 - 20:53
door Oceanracer
Voor zover ik het begreep is die software nodig voor het kalibreren. Maar ik vind het belangrijker dat het voor niet te veel geld weer lekker behaaglijk is in de auto.
Geplaatst: 03.12.2009 - 21:05
door hadico
Voor calibreren/initialiseren is geen software nodig mogelijk dat ze een update erin hebben gedraait maar updates zijn meest beschikbaar na een langere periode, door slijtage van diverse delen(stand/potmeters) kan het systeem op den duur zichzelf ontregelen de update behelst dan meest een wat ruimere tolerantie van in dit geval het aantal stapjes wat de stelmotoren aankunnen.
Na een software dowload van de CCM zal het systeem zichzelf ook automatisch een calibratie geven om in zijn geheugen de eindstanden van eea weer te herkennen.