Pagina 1 van 2

Keuze 945 hpt of XC70, en het is een 965 geworden!

Geplaatst: 04.12.2009 - 19:59
door Zeg maar Jan
Help! :wink:

Sta voor de keus om een nette 945 (bj '98 ) of XC70 (bj '00).
De auto zal op lpg gaan rijden. En wanneer het straks weer een beetje weer is zal er een sleurhut achter hangen van max 1300kg.

Een V70 met alleen fwd vind ik geen optie aangezien ik slechte ervaringen heb met fwd en sleurhutten.

Maar nou hoor ik verschillende verhalen over slechte bakken van xc's. Ook heb ik het idee dat je aan een 900 nog veel zelf kan sleutelen (wat nu met mijn 245 bj '80 ook erg goed te doen is).

Ik heb dus een lichte voorkeur voor de 900. Is dit een juiste gedachte gang?

Geplaatst: 04.12.2009 - 20:06
door broker
Het klopt inderdaad dat er regelmatig problemen zijn met de tussenbakken van de XC 70. Dat zijn dure grapjes. Vaak vanaf zo'n 150000 km treedt dit op. Voor de rest is de XC 70 best een goede en probleemloze auto.
Maar als caravantrekker is de achterwielaangedreven 900 een betere keus. En het sleutelen is inderdaad eenvoudiger. Kijk maar eens op de site van de Volvo 700 vereniging: www.volvo700vereniging.nl
Daar vind je veel tips ( ook v.w.b. aankoop) en voor leden hebben we een grote technische vraagbaak voorhanden. Maar ik ben als liefhebber van de vierkante bakstenen wellicht bevooroordeeld. Maar ik vind de XC 70 ook erg mooi, hoor. Maar gegarandeerd duurder in het onderhoud.

Veel succes met je keuze.

Groeten, Jan.

Geplaatst: 04.12.2009 - 20:09
door bart simpson
heb ook een voorkeur voor de 945, zou daarbij alleen voor een lpt gaan

Geplaatst: 04.12.2009 - 20:21
door Zeg maar Jan
Volvo 700 vereniging zit ik ook geregeld :-). Heb de vraag hier uitgezet omdat hier meer vanbeide zitten en ik dus (hoop) juiste voor en tegens te horen.

@Bart
Waarom een lpt?

Geplaatst: 04.12.2009 - 20:23
door bart simpson
vond ik mooier lopen en ging iets lekkerder met een caravan daar het max koppel bij een lager toerental vrij kwam

Geplaatst: 04.12.2009 - 20:24
door Zeg maar Jan
bart simpson schreef:vond ik mooier lopen en ging iets lekkerder met een caravan
hpt heeft toch meer vermogen?

(Oja ter aanvulling. Het gaat om een 945 autmaat met een classic pakket.)

Geplaatst: 04.12.2009 - 20:26
door bart simpson
Er waren ook niet zo heel veel hpt's geleverd (niet een reden om hem te laten staan)
Vertel eens meer over dat classic pakket (ik ken het niet)

Geplaatst: 04.12.2009 - 20:36
door t5power
Zeg maar Jan schreef:
bart simpson schreef:vond ik mooier lopen en ging iets lekkerder met een caravan
hpt heeft toch meer vermogen?

(Oja ter aanvulling. Het gaat om een 945 autmaat met een classic pakket.)
I.h.a. begint een high pressure turbo er wat later aan te sleuren vergeleken met een low pressure turbo. Je zult dan met een hpt in het begin ietwat meer toeren maken vergeleken met een lpt. Daar staat tegenover dat je natuurlijk meer power tot je beschikking hebt als je eenmaal rijdt. Kan me voorstellen dat optrekken met een caravan met een lpt fijner is omdat je gelijk power hebt.

Geplaatst: 04.12.2009 - 20:38
door bart simpson
heb er 2 gehad, vond ze minder mooi lopen dan een lpt (onrustiger)

Geplaatst: 04.12.2009 - 20:54
door Zeg maar Jan
@Bart
De Classic's hebben (voor zover ik weet en gezien heb) zo'n beetje alle opties en altijd met een hpt uitvoering.

Wat erg herkenbaar is dat ze altijd een woodline hebben.

Geplaatst: 04.12.2009 - 21:26
door bart simpson
ik ken een Malmö en een Limited Edition, die laatste had (spuitgiet) hout, de Classic is me onbekend.

Van die laatste is er bij mijn weten geen hpt geleverd

Geplaatst: 04.12.2009 - 21:40
door volvorider
Classic is een uitvoering ondermeer in Belgie geleverd. Gewoon als lpt.

Geplaatst: 04.12.2009 - 21:42
door bart simpson
volvorider schreef:Classic is een uitvoering ondermeer in Belgie geleverd. Gewoon als lpt.
dat verklaard iets, zullen er niet heel veel van te koop staan in NL

Geplaatst: 04.12.2009 - 21:56
door Zeg maar Jan
Zou goed kunnen dat ze ook als lpt geleverd zijn. In D zie ik alleen de compi 165pk en Classic

Hier een voorbeeld van eenClassic

Geplaatst: 04.12.2009 - 22:35
door 945i
Zo zeg, wat een mooi ding in die link. 8)

Jammer dat het geen automaat is, dan was hij echt af geweest.

Geplaatst: 04.12.2009 - 22:41
door volvorider
Ja, de classic zit behoorlijk vol met goodies.

Geplaatst: 04.12.2009 - 22:46
door 945i
Diezelfde garage heeft trouwens nog een snoepje staan....
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =121928752
:love4:

Geplaatst: 04.12.2009 - 23:21
door t5power
945i schreef:Diezelfde garage heeft trouwens nog een snoepje staan....
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =121928752
:love4:
De originele CD speler is idd enig :baaaby:
Dacht trouwens dat alle motoren van Volvo dwars geplaatst werden, was dat nog niet het geval voor 9xx serie?

Geplaatst: 04.12.2009 - 23:23
door Zeg maar Jan
Idd alle Volvo's van voor de 850 zijn in de lengte geplaatst. Dit waren tevens de laatsten met rwd.

Deze is trouwens ook mooi.

Zou de duitse LPG zo overkunnen naar Nederlandse G3 installatie?

Geplaatst: 04.12.2009 - 23:23
door 945i
De echt RWD's hebben hem in de lengte.