Pagina 1 van 1
Volvo V70 T 200PK LPG G3
Geplaatst: 05.12.2009 - 15:18
door sijms
Bovenstaande type auto te koop zien staan.
Auto heeft 275000 gereden.
lpg flash lube. (is dit een goed systeem).
Lpg is in 2007 ingebouwd.
Vraag prijs 8000 euro.
Waarbij moet je op letten bij de aanschaf van deze auto?
Is 8000 euro teveel?
Marc
Re: Volvo V70 T 200PK LPG G3
Geplaatst: 05.12.2009 - 15:41
door obrasp
sijms schreef:Bovenstaande type auto te koop zien staan.
Auto heeft 275000 gereden.
lpg flash lube. (is dit een goed systeem).
Lpg is in 2007 ingebouwd.
Vraag prijs 8000 euro.
Waarbij moet je op letten bij de aanschaf van deze auto?
Is 8000 euro teveel?
Marc
Wat is het bouwjaar?
In het algemeen is het erg belangrijk om je er van te vergewissen dat de distributieriemen + toebehoren tijdig is verwisseld.
Verder (afhankelijk van bouwjaar) gasklephuis.
Over LPG heb ik al veel op dit forum gelezen. Ik heb in ieder geval begrepen dat LPG wat extra onderhoud/aandacht vraagt. Wellicht handig om de zoekfunctie op dit forum te gebruiken.
Geplaatst: 05.12.2009 - 15:44
door sijms
bouwjaar is 2000
merk is landi (gasinstallatie)
Geplaatst: 05.12.2009 - 16:04
door JSS
Op zich is een LPG-installatie met Flash Lube prima, veel mensen hebben er goede ervaringen mee. Daarnaast kan het zijn dat een LPG-installatie extra aandacht/onderhoud nodig heeft. Dat hangt heel erg af van de staat van de installatie en kleppen en een flinke doses geluk.
Let bij het proefrijden heel goed op hoe de auto op zowel gas als benzine rijdt. Probeer zowel koud als warm te kijken of hij over het toerenbereik altijd vloeiend optrekt en meteen oppakt bij gasgeven. Bij duidelijk en reproduceerbaar hikken/stotteren zou ik 'm links laten liggen.
Prijs vind ik aan de hoge kant voor een V70 uit 2000 met 275dkm, maar dat hangt ook heel erg af van wat voor uitvoering het is, opties en hoe de algehele staat van de auto is. Je hebt natuurlijk auto's van 9 jaar oud die volledig opgereden zijn.. je hebt ze ook die nog erg netjes zijn.
Voor de rest de standaardpuntjes checken; staat van de remmen, lak/schade, interieur, elektrische ramen, airco. En Volvo-specifiek: deursloten, raammechanismen etc. Daarvoor even de zoekfunctie gebruiken.
Edit: en waarom geen diesel? Weet niet of je voorkeur voor LPG hebt, maar als het puur om kilometerprijs gaat, kan een diesel vrijwel even interessant zijn. Gezien je keuze voor een turbo-model zul je dan wel een D5 willen (163 pk). Wat mij betreft is een D5 met een dergelijke kilometerstand een iets kleiner risico dan een LPG-exemplaar. Ik zeg niet dat het niks kan zijn, maar de D5 vind ik een veiliger keuze.
Paar voorzetjes:
http://link.marktplaats.nl/292817091
http://link.marktplaats.nl/301659824
http://link.marktplaats.nl/301992133
Geplaatst: 05.12.2009 - 21:36
door wk
Jss zegt:
Wat mij betreft is een D5 met een dergelijke kilometerstand een iets kleiner risico dan een LPG-exemplaar.
Dat vind ik een understatement. Ik zou zeggen: een veel kleiner risico.
Een vriend van mij had een bifuel (dus met aangepaste motor voor LPG) waarbij de cilinderkop moest worden vervangen bij 180.000 km.
Ik zou nooit aan een turbo met LPG met een kilometerstand van 275.000 km beginnen.
Misschien dat iemand kan berichten over zijn ervaringen met een turbo op LPG met meer dan 300.000 probleemloze km's.
Groet,
WK
Geplaatst: 05.12.2009 - 22:39
door Wim J
Lees
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=22171
Het kan wel al heb je er wat meer omkijken naar. Ik rijdt xc70 2.5T 210pk LPG ( LPi Viallle met Flashlube) En tov diesel rij ik aan 90% vd kilometerprijs (aankoop vd wagen niet meegerekend, wat het nog voordeliger maakt )
Geplaatst: 06.12.2009 - 23:18
door sijms
Rijd nu 40000 km per jaar met een V70 2.5 benzine.
Wil graag gas of diesel gan rijden.
Keuze word moeilijk, heb voorheen veel Italiaanse autos op gas gereden zonder al te veel problemen.
Weet iemand wat een d5 met 163 pk gemiddeld op 1 liter benzine rijd, en wat op gas..
Geplaatst: 06.12.2009 - 23:21
door snowy
Een D5 op benzine of gas ???
Ik denk niet dat je erg ver komt

Geplaatst: 06.12.2009 - 23:23
door sijms
Wat rijd een diesel gemiddeld op 1 liter (normaal rijgedrag).
Wat rijd een V70 170 pk op gas gemiddeld
Geplaatst: 07.12.2009 - 00:33
door Johan s60
Naast de standaard zaken, iig de compressie en
klepspeling laten controleren.
En de meetresultaten graag hier op het forum zetten

Geplaatst: 07.12.2009 - 08:53
door JSS
D5 (163pk) zal zo tussen de 13 en 18 kilometer op een liter diesel rijden. Hangt nogal af van belading en het gewicht van je rechtervoet.
Geplaatst: 07.12.2009 - 10:12
door Blue-Eyes
sijms schreef:Wat rijd een diesel gemiddeld op 1 liter (normaal rijgedrag).
Wat rijd een V70 170 pk op gas gemiddeld
Ik rijd met mijn S60 D5 1 : 16 - 1 : 17 (brede banden, anders 1 : 18 ). Dit met de cruisecontrol max 5 km te hard.
Geplaatst: 07.12.2009 - 17:06
door obrasp
Als ik me aan de maximum snelheid zou houden, vooral snelweg rij en rustig optrek rijdt mijn 2.5 TDI 1 op 18. Bij een behoorlijk pittige rijstijl nog steeds tussen de 1:14-16. Het blijft me verbazen hoe zuinig de AUDI en VOLVO Diesels zijn. Overigens zou ik ook voor de D5 kiezen. De audi-diesel is weliswaar een oerdegelijke kilometervreter, maar wel een met een turbogat van hier tot Tokyo en een heel lelijk ochtendhumeur.
Schandalig eigenlijk dat die diesels met een verbruik van rond de 1:18 zo zwaar worden belast terwijl de Honda Insight met een verbruik van 1:19,3 (en nog niet een kwart van de bagageruimte) zo ongeveer gratis te berijden zijn.
Geplaatst: 07.12.2009 - 20:19
door toppertje
obrasp schreef:De audi-diesel is weliswaar een oerdegelijke kilometervreter, maar wel een met een turbogat van hier tot Tokyo en een heel lelijk ochtendhumeur.
dat turbogat is wel iets aan te doen.(chiptuning)
en dat de tdi motor een ochtenhumeur heeft,is gelijk 1 van de redenen
dat hij een oerdegelijke km vreter is.
Geplaatst: 08.12.2009 - 09:51
door obrasp
toppertje schreef:obrasp schreef:De audi-diesel is weliswaar een oerdegelijke kilometervreter, maar wel een met een turbogat van hier tot Tokyo en een heel lelijk ochtendhumeur.
dat turbogat is wel iets aan te doen.(chiptuning)
en dat de tdi motor een ochtenhumeur heeft,is gelijk 1 van de redenen
dat hij een oerdegelijke km vreter is.
Yep, ben ook zeker niet ontevreden over mijn TDI hoor. Na jaren een citroën XM en zelfs (shame) een fiat te hebben gereden, is de Volvo een verademing. Ik kan nu op vakantie gaan zonder pijn in m'n buik over wat er nu weer stuk zal gaan. Mijn V70 heeft ook z'n grillen, maar ik kan er tenminste altijd mee thuiskomen. Vooral met de XM heb ik heel wat langs de weg gestaan en de Fiat Marea viel na ruim 200.000 zo ongeveer uitelkaar.
Geplaatst: 11.12.2009 - 11:26
door paul_r
V70 2,5T Lpi G3(Vialle met flashlube) verbruik 1 op 10. Normaal rijgedrag, veel snelweg, redelijk rustige rechtervoet.
Paul
(nog steeds geen extra kosten aan auto door gas)
Geplaatst: 09.05.2010 - 21:57
door chalith
V70 2.5 125KW, Vialle G3, verbruik 1 op 10, 324000 km...rustige rijder.
ook geen extra kosten aan auto door LPG.
Gerrit