Pagina 1 van 1

aankoop 264 GLE op LPG

Geplaatst: 06.12.2009 - 21:35
door goldy
Geachte volvoliefhebbers,

Ben van plan om op korte termijn een volvo 264 GLE op gas te kopen . Bouwjaar 1980. Wat zijn de plussen en minnen van deze auto en waar moet ik op letten bij de aankoop.

Hoop snel iets van jullie te vernemen .

Groet,
The goldy

Geplaatst: 06.12.2009 - 22:17
door volvorider
Kijk even op mijn web-log voor aankooptips.

Geplaatst: 07.12.2009 - 19:50
door mightyspawn
Die 6 cilinder heb ik altijd al ondingen gevonden, te onbetrouwbaar. Doe mij maar een echte red block. Verder de standaard roest die iedere Volvo wel te verduren krijgt. Dat is ook niet vreemd, meeste andere auto's uit die tijd zijn al lang van de aardbodem verdwenen.

Geplaatst: 09.12.2009 - 21:25
door Henk 760 Hausser
Heb je wel eens een v6 gehad dan? :wink:
Groeten ûût Epe

Geplaatst: 10.12.2009 - 08:04
door admiral
volvorider schreef:Kijk even op mijn web-log voor aankooptips.
Of ik kijk niet goed of het staat er niet, maar waar kan ik dan de aankooptips van de 264 vinden, ik zie alleen de 200 serie (240) en het gros in het engels. Niet dat ik dat niet kan lezen maar toch....... of zit er een vertaal knop op die ik over het hoofd heb gezien.

Zet anders even de directe link in de topic, de rest van je site zie ik toch wel want hij staat evengoed bij mijn favo's. al is het om soms ff een blik te werp en op al die ander rubrieken op je site.

Geplaatst: 10.12.2009 - 09:38
door biadman
240/264 is dezelfde auto op de motor na dan.

Geplaatst: 10.12.2009 - 09:59
door volvorider
admiral schreef:
volvorider schreef:Kijk even op mijn web-log voor aankooptips.
Of ik kijk niet goed of het staat er niet, maar waar kan ik dan de aankooptips van de 264 vinden, ik zie alleen de 200 serie (240) en het gros in het engels. Niet dat ik dat niet kan lezen maar toch....... of zit er een vertaal knop op die ik over het hoofd heb gezien.

Zet anders even de directe link in de topic, de rest van je site zie ik toch wel want hij staat evengoed bij mijn favo's. al is het om soms ff een blik te werp en op al die ander rubrieken op je site.
Hierbij de directe link:

http://volvorider.web-log.nl/volvorider ... index.html

Geplaatst: 10.12.2009 - 14:40
door admiral
volvorider schreef:
admiral schreef:
volvorider schreef:Kijk even op mijn web-log voor aankooptips.
Of ik kijk niet goed of het staat er niet, maar waar kan ik dan de aankooptips van de 264 vinden, ik zie alleen de 200 serie (240) en het gros in het engels. Niet dat ik dat niet kan lezen maar toch....... of zit er een vertaal knop op die ik over het hoofd heb gezien.

Zet anders even de directe link in de topic, de rest van je site zie ik toch wel want hij staat evengoed bij mijn favo's. al is het om soms ff een blik te werp en op al die ander rubrieken op je site.
Hierbij de directe link:

http://volvorider.web-log.nl/volvorider ... index.html
Zover was ik ook gekomen maar waar zie ik iets specifieks over de 264 en 265 serie. Wil ook wel wat meer weten over dit type en zeker waar je op moet letten bij aanschaf.

Geplaatst: 10.12.2009 - 18:11
door jos245
Is het niet handiger om die aankooptips gewoon op je weblog te plaatsen?

Geplaatst: 10.12.2009 - 18:21
door Henk 760 Hausser
De motor moet goed zijn onderhouden Als de kleppen niet goed staan heb je kans op backfires ook moet de olie op tijd vervangen worden.Op benzine om de 5000km. (volgens het boekje) Anders heb je kans dat de oliekanaaltjes dicht gaan zitten (lees kleiner worden) door vervuiling ,waardoor de kleppen snel slijten met een koude start .De olie komt dan even "niet op tijd aan" waardoor het e.e.a sneller slijtAls de motor altijd op gas heeft gelopen is het helemaal mooi want dan is de motor "als nieuw"van binnen.Voor de rest een prima V6 !!! De B28E heeft 156Pk.(als er geen egr en pulsair op zit anders 147Pk?) Van de B27 weet ik even niet hoeveel Pk,s deze heeft. Misschien iemand anders?
V6 Groeten ûût Epe
Henk

Geplaatst: 10.12.2009 - 20:21
door jos245
Henk 760 Hausser schreef: De B28E heeft 156Pk.(als er geen egr en pulsair op zit anders 147Pk?) Van de B27 weet ik even niet hoeveel Pk,s deze heeft. Misschien iemand anders?
V6 Groeten ûût Epe
Henk
De B27A heeft 125 pk. De B27E 140 pk dacht ik.

Mijn mening over de PRV : de V6 rijdt relaxed en lekkerder dan een 4 cilinder.
Maar als je zelf weinig kunt of een hekel hebt aan hoge garagerekeningen, dan zou ik voor een 4 cilinder gaan.

Ik vind een PRV leuk om als tweede auto erbij te hebben, puur voor de fun dus en niet om als km. vreter in te zetten.
Ik weet dat niet iedereen deze mening deelt :D

Geplaatst: 14.12.2009 - 14:05
door Vilvi
Sinds deze zomer ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een 264 GL uit 1977 met een B27A(dus carburateur en 125 pk) op LPG.

Sinds ik de auto in bezit heb is er inmiddels 8000km mee gereden zonder problemen en op een erg prettige manier,lees; rijdt fantastisch!

Geplaatst: 14.12.2009 - 20:38
door degraaf
De B27A heeft 125 pk. De B27E 140 pk dacht ik.

Mijn mening over de PRV : de V6 rijdt relaxed en lekkerder dan een 4 cilinder.
Maar als je zelf weinig kunt of een hekel hebt aan hoge garagerekeningen, dan zou ik voor een 4 cilinder gaan.

Ik vind een PRV leuk om als tweede auto erbij te hebben, puur voor de fun dus en niet om als km. vreter in te zetten.
Ik weet dat niet iedereen deze mening deelt :D[/quote]

mee eens,een door ontwikkelde b30 was misschien nog leuker geweest.
heb zelf een 262c met een b27e, prima motor/prettig om mee te toeren.Ik heb me weleens laten vertellen dat de spanner van de nokkenas ketting kan gaan lekken,wat schade aan de cilinderkoppen/nokkenassen zou opleveren.Omdat de 262 10jaar stil heeft gestaan is de motor uit elkaar geweest en heb ik diverse delen vervangen