Pagina 1 van 1
Intercooler V70R
Geplaatst: 14.12.2009 - 22:42
door Satwilly
Mn intercooler is lek (afgaande flens afgescheurd)..... Is de intercooler van iedere andere V70 benzine gelijk?
Geplaatst: 16.12.2009 - 13:33
door RVL
Als ik het goed heb zijn de wamtewisselaars van alle turbo uitvoeringen gelijk
Geplaatst: 16.12.2009 - 14:46
door Walter
daar zou ik niet zo zeker van zijn... De buizen van een R zijn in ieder geval anders.
Geplaatst: 16.12.2009 - 15:43
door RVL
In Vadis zie ik geen verschil maar misschien dat iemand andere info heeft?
Geplaatst: 18.12.2009 - 12:30
door Sorcerer
De S60R en V70R hebben een totaal andere intercooler dan de andere modellen van de serie!
Ik zat even op 'intercooler' te googlen omdat ik het idee heb dat de vermogenstoename bij dit koude weer wel erg groot is. M.a.w. hij voelt echt veel sneller dan in de zomer nu het echt koud is. Vooral nu het onder de 0 graden zakt is het verschil enorm, met name merkbaar laag in de toeren rond de 2000-2500 rpm. Ook klinkt de roffel dieper. Hij voelt echt een hele hap sneller nu met dit weer, alsof er 50 Nm bij is gekomen ofzo...
Dus ik vroeg me af of mijn intercooler lek kon zijn ofzo. Wat zijn bij jou de symptomen Satwilly?
Geplaatst: 18.12.2009 - 12:33
door RVL
Mn intercooler is lek (afgaande flens afgescheurd).....
Sorcerer, dat zijn de symptomen dus
Geplaatst: 18.12.2009 - 12:51
door Sorcerer
RVL: maar dat zie je dus niet zonder de halve bumper te demonteren of hem op een brug te zetten... en laat ik nou net geen brug thuis hebben
Overigens hebben de R's 2 intercoolers: eentje onder en eentje boven. Die onderste kun je dus echt niet zomaar zien.
Geplaatst: 21.12.2009 - 15:28
door PhysicalZen
Ja, 2 intercoolers!
1 kleintje met mini-pijpjes voren en eengrote dunne tussen de koeler en de motor zitten!! Hoe verzinnen ze het!? Als je al een goede koeling zou krijgen op de kleine vorenin, dan ben je het effect kwijt door de stromingsverliezen.
Zijn ze ook nog voorzien van plastic boven en onderkant....
Die van mij was ook kapot. Uiteindelijk vervangen door een sport-frontmounted-intercooler geheel uit 1 stuk. Was uiteindelijk ook goedkoper uit dan de originele weer te laten installeren. Alle plastic buizen en rubber verbindingen zijn nu ook van staal met samco-slangen. Ik ben er heel tevreden over.
Geplaatst: 21.12.2009 - 20:21
door Satwilly
T was de grote platte intercooler die tussen de airco en de radiateur zit. T was wel ff werk, 4 uurtjes in totaal. Maar dan heb je wel een brug nodig. Raar ontwerp overigens, een intercooler uit 2 delen. Iemand enig idee hoeveel extra het losse pakketje aan de voorkant levert?
Geplaatst: 21.12.2009 - 21:15
door steven460
Ik heb geen getallen voor je, maar M.I. genoeg voor de moeite die het kost om het in te bouwen!
Geplaatst: 21.12.2009 - 22:24
door Sorcerer
PhysicalZen: welke heb jij nu dan? Ik heb alleen die van Bell Intercoolers kunnen vinden. En merkte je (in de zomer) ook iets van vermogenswinst? Verschil tussen zomer en winter vind ik namelijk vrij groot, voelt alsof hij wel iets van 50 Nm meer heeft nu, en sneller al!
Geplaatst: 22.12.2009 - 20:03
door PhysicalZen
Merk nu eigenlijk geen verschil tussen zomer en winter meer.
Ik had in het begin problemen met het te vroeg afblazen van de turbo (sprong dan in limping-mode oftewel noodstand). Bleek uiteindelijk een defecte sensor te zijn. Volgens mij merk ik vooral verschil in het verbruik. Dit is gunstiger geworden.......(ja dat kan ook bij een R!-))
Respons is ook beter. Maar het zit uiteindelijk allemaal in de marge.
De R op zijn staart trappen duurt slechts enkele seconden........dan moet de rem er weer op!! en ben je alweer even illegaal geweest.......
Meest grappige is dat het verbruik gelijk blijft wanneer ik alleen of met 5 personen, een hond en volle bagage rijd!
Ik heb de fmic van Bell erop zitten. Door ET laten monteren.
Geplaatst: 24.12.2009 - 19:57
door Emiel
Je zou eventueel een intercooler bij Phuzzy Motorsport weg kunnen halen. Scheelt nogal wat tov de Bell intercoolers.
Klik