Heeft iemand ervaring met het inbouwen van aftermarket xenon in een S60? Ik wil graag xenon in gaan bouwen in mijn S60, de koplamp-units zijn al aftermarket valeo's (helder).
Nu heb ik al een heleboel gelezen over het inbouwen, K waardes, regel voor armaturen, stelmotoren, reflectoren, ook in de V70 rubriek stond een topic, maar ik kom er niet meer uit.
Wat mijn doel is: gewoon aftermarket xenon waar anderen geen last van hebben en wat een 'normaal' xenon lichtbeeld geeft. Of is dit onmogelijk :roll:
Heb (zie ook andere topic) bij xenonworld.nl een setje besteld. Als je de 50W can-bus ballasten besteld icm de 50W lampen voor je auto (neem aan H7), dan heb je verder niks nodig. Werkt uitstekend!
Succes!
Geplaatst: 18.12.2009 - 08:28
door zwolly
en als je nu een normale xenonset H7 met die los te verkrijgen HID warning cancelers? krijg je dan geen storingsmelding op de BC, dan kost een setje compleet 89 euro...lijkt me wel wat maar werkt dit ok?
of moet het zoals Newbee hierboven beschrijft?
en wat is eigenlijk het verschil met 35wat en 50 wat, geeft dit verschil in lichtsterkte en mag de 50wat wel met apk etc?
Geplaatst: 18.12.2009 - 08:35
door zwolly
Newbee schreef:Heb (zie ook andere topic) bij xenonworld.nl een setje besteld. Als je de 50W can-bus ballasten besteld icm de 50W lampen voor je auto (neem aan H7), dan heb je verder niks nodig. Werkt uitstekend!
Succes!
zitten alle benodigde kabels hier dan wel bij?
Geplaatst: 18.12.2009 - 09:35
door diesel01
Ik heb een set van Pilot en dat werkt goed i s w met heldere koplampen.
Er moeten wel weerstanden gemonteerd worden als xenon 35 w plaatst, je moet ook even opletten dat je koplampglas niet te veel steenslag heeft anders krijg je verstrooing van licht.
Ik heb nu std een doek in de auto liggen om mijn koplampglas schoon te houden en als ik de auto start doe ik dat op stadslicht ivm het kort achter elkaar opstarten van de lampen.
Ik zorg er ook voor dat de lampen niet te hoog staan, anders kunnen tegenliggers last van je hebben en krijg je grootlicht in je snufferd.
Geplaatst: 18.12.2009 - 11:48
door zwolly
denk dat ik maar 2 setjes neem ,1 voor het gewone licht en 1 voor het grote licht, als iemand dan grootlicht in me snufferd schijnt , sein ik even terug .. :eggface:
Geplaatst: 18.12.2009 - 12:33
door diesel01
Totdat.... iemand daar niet van gediend is en even vakkundig(lees met een hamer) de lampen bijwerkt ik zou er niet raar van staan te kijken, bovendien zijn de verstralers al erg goed.
Geplaatst: 18.12.2009 - 13:26
door zwolly
verstralers heb ik niet, geloof wel mistlampen, en diegene met de hamer: o jee ik sidder...
Geplaatst: 18.12.2009 - 22:30
door binsbergen
Eh.... Grootlicht wil niet met Xenon. Seinen is te kort om de lamp volledig te laten starten. Heb er zelf ook over nagedacht. De mistlampen wil wel overigens.....
Maar gewoon 50 wat xenon op E-bay aanschaffen (kosten max 60 euro incl verzenden) en dan is er niets aan de hand. Rijdt er zelf al bijna een jaar mee rond zonder problemen. Scheelt je weer van alles doorboren etc
Geplaatst: 18.12.2009 - 23:14
door V70 T5 assen
binsbergen schreef:Eh.... Grootlicht wil niet met Xenon. Seinen is te kort om de lamp volledig te laten starten. Heb er zelf ook over nagedacht. De mistlampen wil wel overigens.....
Maar gewoon 50 wat xenon op E-bay aanschaffen (kosten max 60 euro incl verzenden) en dan is er niets aan de hand. Rijdt er zelf al bijna een jaar mee rond zonder problemen. Scheelt je weer van alles doorboren etc
Hoeveel licht geeft 50 watt dan , compleet daglicht?
Scheelt iig die ballasten die gaan nog wel eens stuk , ook niet raar met setjes van 89 euro .
Is allemaal zo tegenstrijdig er zijn een heleboel mensen die graag dit superieure licht willen hebben , voor een fractie van de originele prijs .
Vaak zijn deze setjes nog goedkoper dan de originele halogeen constructie .
Dus doe jezelf en je mede weggebruikers een plezier en ga voor een kwalitatief goede set, en die shit uit china lekker links laten liggen..
Geplaatst: 19.12.2009 - 00:27
door binsbergen
Waarom veel geld uitgeven voor hetzelfde licht?
Het leuke van 50 wat is dat alleen de ballast 50 watt is. Uiteindelijk is het lampje hetzelfde als die van een 35 watt setje. Je krijgt alleen geen foutmeldingen
Het gaat erom dat het brandpunt van de lamp op de goede plaats zit Zolang dat het geval is en je hebt helder glas zul je in vergelijking met een dure set alleen vaker een kapot lampje of ballast hebben. Je verblind niets meer dan met een dure set bij gelijk brandpunt van de lamp. Het vervangen van een defecte lamp of ballast kost respectievelijk 6 euro en 11 euro. Dus ik weet het wel. Gewoon goedkoop doen.
Geplaatst: 19.12.2009 - 09:06
door GekkeBelg
als je automatische niveauregeling hebt, hebben de tegenliggers normaal geen last van je xenon.
Wat diesel zegt over steenslag, ok, geeft iets wat vertekend lichtbeeld. Maar ik ben door de keuring geraakt met een ster in men komlamp (was net geen gat) Dus steenslag is normaal geen probleem.
Zelf had ik op men V40 8000k xenon van Pilot. iets blauwer dan origineel, tekend beter af op de baan dan de originele van Volvo en de verkeerdborden lichten stuk eerder op (door infrarood of zoiets). Heb zelfs even overwogen om de originele te vervangen door 8000k
Geplaatst: 19.12.2009 - 20:20
door sjors86
Drowel, Newbee en anderen, vast bedankt. Dat valt alles mee om in te bouwen, mistlichten meenmen is ook een mooie toevoeging.
Groeten
Geplaatst: 21.12.2009 - 14:32
door diesel01
binsbergen schreef:Eh.... Grootlicht wil niet met Xenon. Seinen is te kort om de lamp volledig te laten starten. Heb er zelf ook over nagedacht. De mistlampen wil wel overigens.....
Maar gewoon 50 wat xenon op E-bay aanschaffen (kosten max 60 euro incl verzenden) en dan is er niets aan de hand. Rijdt er zelf al bijna een jaar mee rond zonder problemen. Scheelt je weer van alles doorboren etc
Er bestaan sets met zogenaamde snelstarters die geschikt zijn voor grootlicht, maar je zult nog scherper moeten opletten dat je daar geen tegenliggers mee verblind.
Voor de duidelijkheid ik heb xenon voor meer/beter zicht en niet om tegenliggers dwars te zitten en alhoewel ik in een buitengebied woon en regelmatig(elke dag) mijn grootlicht gebruik op wegen die door bossen lopen heb ik aan mijn grootlicht voldoende.
xenos
Geplaatst: 26.12.2009 - 21:57
door riny
ik heb de xenos twee jaar teug erin laten plaatsen bij ottosam voor ongeveer 200 euro naar alle tevredenheid superlicht nooit storing of wat dan ook en geen blauwe gloed maar gewoon wit duidelijk beter zicht , succes met de lampen en je keus .
Geplaatst: 26.12.2009 - 23:15
door GekkeBelg
@diesel01: interessante info. Ma opletten om de tegenliggers te verblinden als je xenon hebt bij je grootlicht lijkt beetje overbodig. Zelfs met je normale grootlichten zonder xenon verblind je de tegenliggers
Geplaatst: 26.12.2009 - 23:19
door volvo c70 t5
GekkeBelg schreef:@diesel01: interessante info. Ma opletten om de tegenliggers te verblinden als je xenon hebt bij je grootlicht lijkt beetje overbodig. Zelfs met je normale grootlichten zonder xenon verblind je de tegenliggers
als je grootlicht xenon wil,daar heb je mooie lenzen voor dat je je tegenliggers niet verblind.bi xenon.