Pagina 1 van 1

Probleem met standkachel

Geplaatst: 19.12.2009 - 09:29
door []v[]o
Hoi medeforumgangers,

Ik heb gisteren mijn standkachel laten activeren, maar helaas is gebleken dat hij niet werkt :-(

Als ik de "Directe verwarming" aanzet, pink "aan" een paar keer en komt de oranje driehoek tevoorschijn... na het pinken gaat ie direct terug op UIT.

Ook de getimede verwarming werkt niet. Ik kan deze wel instellen en op "aan" zetten, maar weer komt die oranje driehoek tevoorschijn.

Iemand een idee?

Geplaatst: 19.12.2009 - 09:50
door Wolfs XC
De oranje driehoek gaat altijd aan bij gebruik van de standkachel.

Er zijn diverse redenen waarom ie met de directe start niet aan gaat.

Even laten uitlezen is het makkelijkst. Er zijn hierover meerdere problemen besproken op het forum.

Geplaatst: 19.12.2009 - 10:18
door []v[]o
volgende week een afspraak gemaakt. Eens zien wat er uit komt he...

Alvast bedankt voor je snelle reply!

Geplaatst: 19.12.2009 - 12:14
door Peterd54
Ik heb dit aan het eind van de winter 2008/2009 ook gehad. De hele winter functioneerde de kachel prima en ineens deed de kachel het niet meer.

Als de standkachel na drie pogingen niet aangaat, wordt deze vervolgens definitief geblokkeerd. Als je deze probeert aan te zetten, schakelt deze direct weer terug naar UIT. Dit moet dan weer worden gereset. Dit zou bij jou mogelijk ook het geval kunnen zijn.

Bij het uitlezen bleek dat er een onderdeel in de standkachel niet goed meer functioneerde en vervangen moest worden. Dit is inmiddels gebeurd en de kachel doet het gelukkig weer prima.

Geplaatst: 19.12.2009 - 22:23
door Bover
gnoeg mazout in de tank?

Geplaatst: 19.12.2009 - 22:35
door Paul-S70R
Die van mij heb ik afgelopen vrijdag ook laten activeren maar werkt ook niet.
Aanstaande maandag wordt ie uitgelezen. Ik hoop niet dat het al te duur wordt... Het leek zo'n leuke en goedkope optie!

Geplaatst: 20.12.2009 - 12:25
door jbuure
Heb die van mij net laten afsluiten. Hij wilde niet meer aanslaan en stond gigantisch te roken. Eerst het toerental laten verhogen, toen sloeg ie weer wel aan maar het roken bleef (en dan heb ik het over een echt rookgordijn). Bij verdere controle bleek de pomp de boosdoener te zijn. Kosten bijna €1000.- voor enkel de pomp, dan moeten ze nog gaan installeren. Dat is me echt te gortig heb een bypass om het systeem heen. Valt wel tegen nu in een koude auto te zitten en te moeten krabben :evil:
Maar goed zullen dan maar versneld op zoek gaan naar iets anders.

Geplaatst: 20.12.2009 - 19:11
door hadico
Pomp? voor die prijs heb je bijna een cplte kachel ,pompje hangt of tegen de kachel of rechts achter omder de auto vervangen is max een uur als hij voor zit en 15 min als hij achter hangt, duur pompje dan :crazyeyes:
Denk trouwens dat het niet de pomp is maar het inspuit/drukregelaartje in de kachel zelf pomp geeft een constante hoeveelheid en de word afgeregelt door dit regelaartje.
Wat bedoel je trouwens met bypass?

Geplaatst: 20.12.2009 - 20:50
door Wolfs XC
Waarschijnlijk de koelwaterslangen met elkaar verbonden?

Geplaatst: 20.12.2009 - 23:27
door Gast
Kijk hier ook eens: http://home.planet.nl/~quiri008/ppo_pagina.html
Klikken op PPO project en dan helemaal naar onderen scrollen, daar wordt de standkachel problemen beschreven (niet veroorzaakt door PPO).

Trouwens het PPO verhaal is ook leuk om te lezen.....