Pagina 1 van 3

Volvo 850 in Intovolvo #4

Geplaatst: 19.12.2009 - 11:46
door Volvodrive
Beste Forumleden,

Voor het nieuwe nummer van Intovolvo duiken we als redactie ondermeer in de historie van de Volvo 850. Als redactie durven we te stellen dat na gedegen onderzoek de Volvo 850 volgens ons de belangrijkste Volvo ooit is geweest. Een gedurfde uitspraak, maar we weten zeker dat het hier een aantal leden mee eens zullen zijn. Ook wellicht leden die het hier absoluut niet mee eens zijn. Ik dacht dat het een aardig idee was om een aantal meningen naast elkaar te zetten. Vandaar wil ik jullie oproepen tot het geven van jullie mening betreffende de Volvo 850. Een aantal reacties worden met toestemming tot publicatie in het nieuwe Intovolvo meegenomen. groeten Redactie Intovolvo - Paul van Vugt

Geplaatst: 19.12.2009 - 13:54
door Auk
Mooi blad weer Paul! Heb er weer met veel plezier doorheen gelezen :D


Mijn mening over de 850; Naar mijn idee is het de laatste echte Volvo..

Geplaatst: 19.12.2009 - 14:58
door Stinky
Correctie: de 850 was de eerste niet echte Volvo. ;)

Geplaatst: 19.12.2009 - 15:17
door Volvoman
De 850 is de eerste Volvo van de nieuwe generatie.

Geplaatst: 19.12.2009 - 18:31
door Auk
Mijn mening =;

Maar op zich wel een moment om een interessante discussie te starten waarom dit de eerste niet echte Volvo was?

Geplaatst: 19.12.2009 - 18:35
door Stinky
Waarom was het de laatste echte? Definieer 'echt' :)

Geplaatst: 19.12.2009 - 18:36
door bart simpson
Start die discussie eens....

(ben zelf in het Volvomankamp)

Geplaatst: 19.12.2009 - 18:42
door Volvoman
Volgens mij hebben we die discussie hier al vaak gehad: na de Amazon en de 544 kwam de hoekige 144 en was volgens velen Volvo verdwenen. Toen enkele decennia later de hoekige Volvo werd verangen door een rondere, was Volvo toch echt niet meer Volvo. Tot aan de dag van vandaag blijven mensen dit roepen: zie het item over de nieuwe S60.

Volvo verandert, en met de 850 is er begin jaren 90 weer een nieuwe weg ingeslagen (voorwielaandrijving, rondere vormen).

Geplaatst: 19.12.2009 - 18:47
door Volvoman
Dat de 850 een bijzondere auto is blijkt overigens ook uit het aantal miniaturen dat ervan gemaakt is: ik heb 36 verschillende staan. Alleen van de 200 en 700 serie zijn meer miniaturen gemaakt.

Geplaatst: 19.12.2009 - 18:50
door Salaridebrito
De 850 is het toonbeeld van comfort, klasse en kwaliteit.

De auto past nu nog perfect in het straatbeeld en heeft een tijdloze uitstraling.

Ik bezit zelf een S60 maar geniet als ik in de 850 T5R van de buurman mag rijden.

Nou is zijn 850 ook in topconditie en volledig origineel.

Geplaatst: 19.12.2009 - 20:03
door eddy3
Voor mijzelf,was men Volvo 850 de eerste Volvo met standaard sportief rijplezier!
Een echte revolutie,die zeker zijn doel niet voorbijgeschoten is.
Heel zeker de belangrijkste Volvo aller tijden!

Grtn Eddy

Geplaatst: 19.12.2009 - 20:04
door bart simpson
ben het nog nooit zo eens met je geweest

Geplaatst: 19.12.2009 - 20:21
door Robert Haven
Ondanks mijn liefde voor de ongeevenaarde charme van de oudere Volvo modellen kan toch gezegd worden dat de 850 de eerste Volvo is die zo integraal vernieuwend was voor de ontwikkelingsmethodiek van Volvo. Over wegligging, veiligheid en comfort is m.i. bij geen enkel ander nieuw Volvo model (tot dan toe) zo vernieuwend qua techniek nagedacht.
E.e.a. is zeer indrukwekkend beschreven in het boek wat Volvo hierover heeft uitgebracht.

Geplaatst: 20.12.2009 - 09:46
door Walter
mooie discussie dit! Maar vind het zelf lastig een stelling te nemen... Om te bepalen of iets een echte Volvo is, moet je eerst weten waraan je dat refereert. En die definitie verandert in de loop der tijd. Maar dit is wel een leuk item voor in het blad, zo'n discussie...

Geplaatst: 20.12.2009 - 10:09
door bart simpson
een 850 had de looks van de 240 maar een dynamiek die totaal anders was

Geplaatst: 20.12.2009 - 10:27
door Ben
Meer de looks van de 440 vind ik.

Geplaatst: 20.12.2009 - 14:01
door Walter
nee hoor, 440 kreeg de look van de 850...

Geplaatst: 20.12.2009 - 14:05
door Ben
440 was toch eerder?

Geplaatst: 20.12.2009 - 14:06
door Walter
ja maar die kreeg in 1994 pas de 850 looks

Geplaatst: 20.12.2009 - 14:21
door Ben
Oh, bedoel je dat. Maar de vorm van de koets was al ingezet met de 440 serie.