Pagina 1 van 2

Koplampreinigingsinstallatie

Geplaatst: 21.12.2009 - 17:38
door WXT
Is het mogelijk om een koplampreinigingsinstallatie in te bouwen in een V70 modeljaar 2005, dus zonder de wissers. Of moet er dan een compleet nieuwe bumper op de auto komen?

Geplaatst: 22.12.2009 - 09:41
door ...
...

Geplaatst: 22.12.2009 - 09:45
door Richard
Er moet inderdaad een nieuwe bumper op, op een bestaande bumper kun je wis installatie niet monteren. Je zou eens op een sloop kunnen kijken naar een bumper met wis installatie.

Geplaatst: 22.12.2009 - 10:50
door WXT
Enig idee nog wat het ging kosten bij de dealer?

Geplaatst: 22.12.2009 - 11:00
door diesel01
Maarre je hebt toch een Summum en als het goed is zit het daar std op.
Ik heb het eens nagevraagd en men kon niet exact zeggen wat het kost maar iig meer dan €500.
Ik vraag mij af als je nu 2 sproeikopjes kunt vinden en je boort 2 gaatjes in je bumper, een hogedruk pomp aansluiten op het vloeistofreservoir het schijnt zelfs voorgestanst te zijn dan moet je het operationeel zien te krijgen met je ruitensproeier en voila er is water :D
Maar mss denk ik te makkelijk theorie en praktijk zeg maar, Hella verkoopt een kwalitatief goeie set voor €199.

Geplaatst: 22.12.2009 - 11:19
door WXT
Mijn Summum komt uit Duitsland vandaar.

Geplaatst: 22.12.2009 - 11:53
door Paul
Ja die discussie hebben we al eerder gehad over zijn auto volgens mij. Want een Summum heeft ook daar die sproeiers. Misschien dat de gehele aansluiting verder wel achter die bumper zit.

Geplaatst: 22.12.2009 - 14:17
door HansEindhovenV70
Als het een echte Summum uitvoering is hoort het er altijd op te zitten. Enige dat er dan nog aan de hand kan zijn (toevallig keer vaker gezien) is dat de auto voorschade gehad heeft en dat er gewoon een andere (gebruikte) voorbumper opgezet is zonder deze functionaliteit.

Geplaatst: 22.12.2009 - 14:23
door TM645
Snap niet waarom iemand die sproei instalatie achteraf in zou bouwen. Systeem is totaal zinloos. Het maakt de koplampen niet schoon en de sneeuw word er al helemaal niet vanaf gesproeid. Als ik ooit voorschade krijg, bouw ik een R bumper met de echte wissers erop. Dat functioneerd perfect en maakt ook echt schoon.

Geplaatst: 22.12.2009 - 14:41
door Paul
Moet zeggen dat mijn koplampen toch redelijk schoon zijn gebleven afgelopen dagen!

Geplaatst: 22.12.2009 - 15:25
door diesel01
Ik merk nu dat ik zeker met pekel er op moet letten dat ze schoon blijven, ik vraag me af net als TM645 of 8 bar druk genoeg is om koplampen schoon te sproeien.

Geplaatst: 22.12.2009 - 19:44
door Black 2.4T awd
De oude techniek met koplampwissers doet het beste.

Geplaatst: 23.12.2009 - 11:46
door TM645
De druk uit de sproeiers is meer dan goed. Bumperklevers krijgen de volle laag met dit systeem en het werkt dan ook perfect. Was het even vergeten dat dat wel positief is. En als je veel last hebt van klevers zoals ik, dan raad ik het ook aan dit systeem in te bouwen.

Maar het reinigen van de koplampen is vergeleken met de authentieke wissers natuurlijk niet best en ik zie het nut van het verplichten van het systeem in combinatie met xenon ook niet in. Geloof ook niet dat je je voorruit met alleen een hogedrukreiniger schoon krijgt. Je ziet altijd de baan van de wisserbladen op het glas en dat geeft al heel duidelijk aan hoe groot het verschil is met een wissersysteem en een sproeisysteem.

En als laatste moet ik zeggen dat ik het dichtslaan van de koplamp met sneeuw nog wel het allerbelangrijkst vind. En dat gaat al helemaal niet lukken met het sproeisyteem.

Geplaatst: 23.12.2009 - 13:23
door donald1957
TM645 schreef:De druk uit de sproeiers is meer dan goed. Bumperklevers krijgen de volle laag met dit systeem en het werkt dan ook perfect. Was het even vergeten dat dat wel positief is. En als je veel last hebt van klevers zoals ik, dan raad ik het ook aan dit systeem in te bouwen.

Maar het reinigen van de koplampen is vergeleken met de authentieke wissers natuurlijk niet best en ik zie het nut van het verplichten van het systeem in combinatie met xenon ook niet in. Geloof ook niet dat je je voorruit met alleen een hogedrukreiniger schoon krijgt. Je ziet altijd de baan van de wisserbladen op het glas en dat geeft al heel duidelijk aan hoe groot het verschil is met een wissersysteem en een sproeisysteem.

En als laatste moet ik zeggen dat ik het dichtslaan van de koplamp met sneeuw nog wel het allerbelangrijkst vind. En dat gaat al helemaal niet lukken met het sproeisyteem.
Kijk, deze reactie roept bij mij vragen op:
- 'bumperklevers krijgen de volle laag' Van koplampsproeiers ??? Iets verkeerd gericht ???
- 'En als je veel last hebt van klevers zoals ik': rijd je dan te lang en te langzaam op de linkerbaan of is daar een andere reden voor ?

Geplaatst: 23.12.2009 - 14:28
door degids
Ik heb ook zo'n hekel aan bumperklevers!!! Als je soms ziet hoe weinig afstand men houdt tot mijn voorbumper.... schandalig gewoon!

Geplaatst: 23.12.2009 - 19:36
door Wolfs XC
Black 2.4T awd schreef:De oude techniek met koplampwissers doet het beste.
De wissers houden de koplampen absoluut het beste schoon!

Als het er niet op zit zoals de TS al aangaf dan zou ik het lekker zo laten...tenzij je erg van knutselen houdt en het zelf dmv onderdelen van de sloop gaat monteren.

Geplaatst: 24.12.2009 - 01:08
door TM645
donald1957 schreef:
TM645 schreef:De druk uit de sproeiers is meer dan goed. Bumperklevers krijgen de volle laag met dit systeem en het werkt dan ook perfect. Was het even vergeten dat dat wel positief is. En als je veel last hebt van klevers zoals ik, dan raad ik het ook aan dit systeem in te bouwen.

Maar het reinigen van de koplampen is vergeleken met de authentieke wissers natuurlijk niet best en ik zie het nut van het verplichten van het systeem in combinatie met xenon ook niet in. Geloof ook niet dat je je voorruit met alleen een hogedrukreiniger schoon krijgt. Je ziet altijd de baan van de wisserbladen op het glas en dat geeft al heel duidelijk aan hoe groot het verschil is met een wissersysteem en een sproeisysteem.

En als laatste moet ik zeggen dat ik het dichtslaan van de koplamp met sneeuw nog wel het allerbelangrijkst vind. En dat gaat al helemaal niet lukken met het sproeisyteem.
Kijk, deze reactie roept bij mij vragen op:
- 'bumperklevers krijgen de volle laag' Van koplampsproeiers ??? Iets verkeerd gericht ???
- 'En als je veel last hebt van klevers zoals ik': rijd je dan te lang en te langzaam op de linkerbaan of is daar een andere reden voor ?
Als dat vragen bij jou oproept, heb jij zelf dus geen reinigingssysteem.

En dat ik vaak last heb van klevers is omdat ik af en toe nog wel eens in Holland kom, op de veel te kleine snelwegen rijd en waar iedereen elkaar zit op te drukken om elke centimeter op te eisen. Komt er ook nog eens bij dat ik een duits kenteken heb en dat werkt altijd tegen je in het tolerante Nederland, dus vandaar de opmerking dat ik veel last van bumperkleven heb. Gebeurd me ook alleen in Holland.

p.s.

Het verhaal van te lang en te langzaam op de linker baan rijden is volgens jou een rede om iemand op te drijven met je auto? Het is me helemaal duidelijk met wie ik nu in gesprek ben. Helaas bestaat het programma wegmisbruikers door dat gedrag.

Geplaatst: 24.12.2009 - 05:34
door donald1957
Oeps, teentjes getrapt, dus toch maar even reageren:
- ik schat in, niet gehinderd door enige kennis van koplampsproeierzaken, dat als je achterliggers mede gereinigd worden door je koplampsproeiers , deze enige bijstelling nodig hebben.
- de kans is inderdaad vrij groot dat de gemiddelde petjesdragende GTI/VTec/uitgebouwde Impreza rijder enigzins verleid wordt tot het betere kleefwerk als ze een Duits kenteken zien, hoewel de historische achtergrond daarvan hen volledig onduidelijk zal zijn.
Ik heb afgelopen zomer vanaf de uiterst rechtse rijstrook echter zelf kunnen vaststellen dat in Duitsland de gemiddelde Porsche rijder ook niet gecharmeerd is van die "scheiss Hollander" (kan de a met puntjes niet vinden) op de linkerbaan.
- als voorzitter van de Koos Spee fanclub kleef ik zelf minimaal. Meestal heb ik een of meerdere kinderen in de auto die voor de nodige afleiding zorgen, dus houd ik wel afstand. Ik rijd, zonder kinderen, wel te hard (vindt Koos niet leuk).

Ik hoop dat je nu een nog beter beeld hebt van degeen met wie je in gesprek zou zijn. Mijn eerste reactie was niet echt serieus bedoeld maar meer een reactie om met een omweg duidelijk te maken dat jouw motivatie om koplampsproeiers aan te schaffen niet echt een antwoord is op de vraag van WXT. Misschien moet ik voortaan ook maar smiley's gaan gebruiken. :D :lol: :wink:
Gezien de komende feestdagen: sproei ze, maar dan met champagne.

Geplaatst: 24.12.2009 - 10:11
door diesel01
En toch met alle respect kan ik mij wel vinden in het betoog van TM645.
Ik rijdt in een donker blauwe S60 die op afstand door kan gaan voor een VROS auto ook mijn rijstijl is dusdanig dat men zou kunnen denken dat het een onopvallende(whats in the name) politie auto is.
Ik zie in mijn spiegel soms auto's aankomen blazen(terwijl ik 120km/h+ doe) die zodra ze ons in het vizier hebben het gas loslaten en heel rustig dichterbij komen.
Als ze dan dichterbij zijn en zien dat het loos alarm is kruipen ze op de bumper en gaan ze het liefste erover heen.
Het zelfde gaat op als ik auto's achterop kom men laat het gas los en zodra ik dan ga inhalen en men ziet dat het een gewone Volvo is gaat het gas er weer op aldanniet terwijl ik er nog naast zit.
Ik rijd vele malen liever in DLD, maar mss krijgen we hetzelfde puntensysteem als Flensburg en ben je na een paar keer gesnapt te zijn met kleven je rijbewijs gewoon kwijt.
Ik ben trouwens voor.
En wbt de historische achtergrond, ik weet dat een heleboel oosterburen zich nog steeds schamen en ik schaam mij soms voor het domme volk dat nog steeds opmerkingen maakt over iets dat 65 jaar geleden is gebeurt.

Geplaatst: 24.12.2009 - 10:24
door Peter-V50
'bumperklevers krijgen de volle laag' Van koplampsproeiers ??? Iets verkeerd gericht ???
Als je op de snelweg rijdt, en er wordt een straal water met hoge druk op de koplampen gesproeid, dan moet je wel rekenen op een nevel rond en vlak achter de auto.

Ik kijk altijd even of er geen motorrijder in de buurt is voordat ik een salvo afvuur.