Pagina 1 van 1
Aankoop S40/V40 op LPG: 1.8 of 2.0?
Geplaatst: 27.12.2009 - 13:21
door lucidan
Geachte Volvonisten,
Binnenkort zal ik een S40 of V40 met G3 aanschaffen (ik rijd 30000 per jaar). Moet ik een 1.8 of een 2.0 kiezen?
Alvast bedankt!
Geplaatst: 27.12.2009 - 18:16
door MDA
het maakt niet echt veel uit, als je maar afblijft van de '1.8i' (let op de i).
Als je kijkt in het lijstje met hoogste km-standen voor V40's en S40's, dan staat de 2.0 toch iets vaker bovenin de lijst, wat er duidt dat ie iets betrouwbaarder is dan de 1.8.
Geplaatst: 28.12.2009 - 13:20
door Bart Giesen
Mijn (ondertussen ex-) 1.8 heeft 400.000 op de teller staan (op gas).
Onderling qua betrouwbaarheid zit nihil verschil. Met alle respect voor MDA; een lijstje die ad random word ingevuld vind ik niet veel zeggen op betrouwbaarheid.
Geplaatst: 28.12.2009 - 13:25
door Walter
ehh MDA, het zegt alleen dat de 2.0's in het lijstje hoger kilometrstanden hebben dan de 1.8.
En inderdaad, het blik is hetzelfde, maakt qua gas niet uit. 1.8i GDI soweiso van af blijven. En let qua gas op bij de modellen na 2000 met de nieuwere generatie motoren, daar moet een aangepaste kop op zitten.
Geplaatst: 03.01.2010 - 22:26
door canvolvo
heel simpel koop een 2.0 16v.... de mijne ( inmiddels ook ex ) staat op 445.000 en de motor draait als een klokje.
wel altijd om de 10d km olie vervangen .. de olie is altijd goud bij mij nog nooit donkere olie gehad.
mischien is de 1.8 ook wel goed ik weet het niet maar dat de 2.0 liter een monster van een motor is kan ik je wel vertellen...
succes.
Geplaatst: 03.01.2010 - 23:32
door corhog
Met gas heb je sowieso bijna geen vuile olie, verbrand veel schoner dan benzine.
Blokjes zijn nagenoeg identiek op de slag en de compressie na. Met uitzondering van de GDI
De turbootjes zijn overigens ook niet te versmaden.
Geplaatst: 12.01.2010 - 16:28
door Sjef
Maakt het nog uit of je een Bi-Fuel neemt of eentje waar de installatie later ingebouwd is?
Geplaatst: 12.01.2010 - 18:29
door sjoerdb
canvolvo schreef:heel simpel koop een 2.0 16v.... de mijne ( inmiddels ook ex ) staat op 445.000 en de motor draait als een klokje.
wel altijd om de 10d km olie vervangen .. de olie is altijd goud bij mij nog nooit donkere olie gehad.
mischien is de 1.8 ook wel goed ik weet het niet maar dat de 2.0 liter een monster van een motor is kan ik je wel vertellen...
succes.
zit er dan toch een tik in die iedere seconde te horen is?

Geplaatst: 30.01.2010 - 00:00
door burger
Sjef schreef:Maakt het nog uit of je een Bi-Fuel neemt of eentje waar de installatie later ingebouwd is?
Als het kan zou ik voor een bifuel gaan. Die is er bij mijn weten alleen in 1.8 uitvoering.
Voordeel is dat al vanaf ontwerp/fabriek rekening gehouden is met LPG, dus:
- speciaal ontworpen cilinderkop
- lpg meter en omschakelknop standaard in je dashboard
- vulnippel mooi weggewerkt achter de benzineklep
- vast nog wel wat voordelen...