Ontsteking B20A
Geplaatst: 28.12.2009 - 19:26
Hallo,
Ik ben bezig om een B20 A (op gas) uit een gewone 144 om te bouwen naar de carrosorie van een 144 grand luxe automatic,
Dit is wel aardig gelukt tot nu toe maar ik heb een paar vragen.
Voor het ombouwen liep en starte de motor zeer goed.
Na het ombouwen start de moter de ene keer wel en de andere keer weer niet.
Na enige uren speuren,(ik heb weinig verstand van auto's) ben ik der achter gekomen dat de bougies de ene keer wel vonken en de andere keer niet.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen.
Er zit een kastje met een printplaat aan de verdeler en de bobine verbonden.
1 blauwe en een gele en een rode naar de bobine.
Naar de verdeler loopt 1 blauwe draad.
Opmerking: als de gele draad aan de bobine zit en de auto staat op het contacht zitten op alle uitgangen inc de middelste contstante stroom die met een huis tuin en keuken meter te meten is, dus geen duizende volts.
Ik zou graag raad van jullie krijgen, k raak redelijk wanhopig zeg maar
Groet
remco
Ik ben bezig om een B20 A (op gas) uit een gewone 144 om te bouwen naar de carrosorie van een 144 grand luxe automatic,
Dit is wel aardig gelukt tot nu toe maar ik heb een paar vragen.
Voor het ombouwen liep en starte de motor zeer goed.
Na het ombouwen start de moter de ene keer wel en de andere keer weer niet.
Na enige uren speuren,(ik heb weinig verstand van auto's) ben ik der achter gekomen dat de bougies de ene keer wel vonken en de andere keer niet.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen.
Er zit een kastje met een printplaat aan de verdeler en de bobine verbonden.
1 blauwe en een gele en een rode naar de bobine.
Naar de verdeler loopt 1 blauwe draad.
Opmerking: als de gele draad aan de bobine zit en de auto staat op het contacht zitten op alle uitgangen inc de middelste contstante stroom die met een huis tuin en keuken meter te meten is, dus geen duizende volts.
Ik zou graag raad van jullie krijgen, k raak redelijk wanhopig zeg maar
Groet
remco