Pagina 1 van 1

Klemmetjes sierlijst voorruit

Geplaatst: 29.12.2009 - 14:25
door Madman
Hoi,

In maart wordt mijn 142 gespoten, hierna ga ik hem weer opbouwen. Nu vraag ik mij af of er ook alternatieven zijn voor de klemmetjes waarmee de sierlijst rond de voorruit vastgezet worden. Een paar jaar geleden in een andere 144 bij het wisselsen van de voorruit nieuwe gekocht bij een volvo dealer. Deze roesten echter al vrijsnel. Zijn ze misschien ergens in rvs te verkrijgen? Alle adviesen zijn welkom!

Groet,

Mathieu.

Geplaatst: 29.12.2009 - 19:01
door ferdy
Plastic sierstrip houders in combinatie met een sierlijst van volvo 240, vraag even aan Wim die kan je wel helpen. (www.volvoclassics.nl)

Geplaatst: 01.01.2010 - 12:55
door Madman
Hoi Ferdy,

Dank voor je suggestie. Maar ik wil beslist de 140 lijst erop hebben, dus ik zoek verder naar alternatieven.

Groet,

Mathieu.

Geplaatst: 01.01.2010 - 14:35
door ferdy
Ik geloof dat Bas (Bellenium) destijds geprobeerd heeft bij een zilveren 164 de lijst vast te kitten met ruitenkit.

Geplaatst: 02.01.2010 - 11:42
door whitehorsekart
Ik heb nieuwe originele klemmetjes gemonteerd, en die eerst in de Hammerite gezet. Na de tweede keer spuiten ze nat in de sleuf geduwd en meteen de sleuf met een houtje dichtgeslagen. Ik hoop zo de boel een hele tijd goed te houden. (Er was maar op één plek wat roest in de rand en verder is hij zo goed als nieuw!)

Ik heb op een vorige 144 eens alle rommel verwijderd en de rand vastgezet met toefjes rubberkit. Dat ging heel goed, mits je de boel goed ontvet en de rand met plakband o.i.d. vastzet tot de kit droog is!

Geplaatst: 02.01.2010 - 20:47
door B-lennium
ik heb idd de originele (crome) lijst in de kit vast gezet. de lijst zit nu diep (bijna gelijk met het chassis)

Carglass krijgt een probleem met verwijderen als het echt moet.
met klemmetjes hebben we toch al aardig wat problemen gehad, als je ze niet in de kit doopt voordat je ze monteert dan lekt de ruit langs de klemmen.

Geplaatst: 02.01.2010 - 21:15
door Madman
B-lennium schreef:ik heb idd de originele (crome) lijst in de kit vast gezet. de lijst zit nu diep (bijna gelijk met het chassis)

Carglass krijgt een probleem met verwijderen als het echt moet.
met klemmetjes hebben we toch al aardig wat problemen gehad, als je ze niet in de kit doopt voordat je ze monteert dan lekt de ruit langs de klemmen.
Dat is een goede tip! Het blijft maar een rare constructie die volvo toepaste.

Groet en de beste wensen voor 2010,

Mathieu.