Pagina 1 van 3
De zoektocht is begonnen .. Een tweedehands XC90
Geplaatst: 29.12.2009 - 21:28
door rcrust
Nu er gezinsuitbreiding op komst is (voorsteltopic
hier) ben ik begonnen met een speurtocht naar de allermooiste tweedehands XC90. Ik heb mij al redelijk ingelezen in het wel en wee van de XC90 en hopelijk kunnen (en willen) jullie mij helpen de perfecte XC90 te vinden. Misschien hebben jullie zelf nog wel een tip met waar een mooie XC90 te koop staat.
Budget is ongeveer 23000 euro en het moet een benzine-auto worden. We rijden zo'n 12500 km prive per jaar dus dan haal je er geen voordeel met een diesel auto. Wat mij is opgevallen is dat er vooral veel T6'en te koop staan, maar daar lees ik zoveel slechte verhalen over (met name de versnellingsbak) dat ik daar een beetje huiverig voor ben.
Nu de reden van dit gehele epistel; Hebben jullie nog tips waar ik zo ongeveer allemaal op moet letten bij een XC90 en welke opties/accessoires echt een must zijn en welke dienen vermeden te worden (Navigatie, etc)
Alvast bedankt
Geplaatst: 29.12.2009 - 21:35
door Ben
Ik zou gaan voor Full Option.
Alles wat je kunt bedenken op je lijstje zetten.
Als je iets geschikt tegen komt kun je de belangrijke en minder belangrijke opties afvinken. Welke dat zijn is zeer persoonlijk.
Geplaatst: 29.12.2009 - 23:08
door Wolfs XC
Om zo maar een paar dingen te noemen:
- RTI navigatie
- Ingebouwde Volvo telefoon
- Leren bekleding
- Electrisch verstelbare voorstoelen
- Standkachel
- Parkeer sensoren achter
- Schuifdak
- en ga zo maar door!
Geplaatst: 30.12.2009 - 06:51
door Hans
Probeer er een te pakken te krijgen met een goede audio installatie. Ook rear seat entertainment is een mooie optie.
Geplaatst: 30.12.2009 - 08:52
door bart simpson
er zijn veel T6en omdat vooral in 2003 iemand die een XC90 kocht doorgaans een bomvolle nam, het zijn vrijwel altijd Exclusives met mobility-lines
Geplaatst: 30.12.2009 - 11:06
door rcrust
Even een snelle vraag; Is er misschien een lijstje met onderhouds-intervallen en is er een lijst met specificaties per uitvoering voor de jaren 2003-2005?
Geplaatst: 30.12.2009 - 11:09
door Walter
Hier staan oudere prijslijsten, daar kun je de uitrustingen op bekijken
Service intervallen verschilt per jaar per motor dus dat is lastig om nu te aan te geven...
Geplaatst: 30.12.2009 - 11:59
door rcrust
Bedank Mr. Mafia
Ik zoek de service-intervallen voor in principe alle drie de motoren, de D5 (163 pk) en de T5 en T6. Elke motor heeft zo zijn voor- en nadelen maar voor nu heeft de T5 de voorkeur.
Geplaatst: 30.12.2009 - 13:07
door Walter
T5 is er niet, dat is de 2.5T. Die is in NL maar een paar jaar geleverd. Wel een fijne motor als je het mij vraagt
Geplaatst: 30.12.2009 - 15:45
door Erik V70
Geplaatst: 30.12.2009 - 23:04
door R.Bijl
bart simpson schreef:er zijn veel T6en omdat vooral in 2003 iemand die een XC90 kocht doorgaans een bomvolle nam, het zijn vrijwel altijd Exclusives met mobility-lines
\:D/ zeer fijne car als je het mij vraagt,bak voldoet prima
en tja het verbruik is misschien ff schrikken...
suc6
Geplaatst: 31.12.2009 - 08:29
door rcrust
Mr Bijl, als ik u vragen mag; Hoe bevalt de T6 en aangezien ik aanneem dat u geen problemen met de bak heeft, waar heeft u op gelet bij de aanschaf van de T6? Een T6 in de excusive-versie met mobility line is natuurlijk erg lekker.
Wat is het verbuik van de T6 bij u? Fabrieksopgave is natuurlijk een wassen neus, dus ik probeer zoveel mogelijk (realistischer) praktijkwaarden op te snorren.
Geplaatst: 31.12.2009 - 08:36
door Paul
Nou meneer Rc Rust,
Het is natuurlijk altijd een beetje het verhaal van internet, problemen komen altijd duidelijk naar voren, mensen die geen problemen hebben zetten het niet zo snel op een forum. Dus zo komen sommige problemen wat erger naar voren dan het in werkelijkheid is!
Heb een kennis die 2 XC90's T6en heeft gehad (nieuw) en juist met de bak geen enkel probleem heeft gehad. Je moet gewoon kijken bij het rijden of hij goed schakelt!
Geplaatst: 31.12.2009 - 08:59
door bart simpson
die bak is ook niet een kwaal, het verbruik ligt rond de 1 op 6
Geplaatst: 31.12.2009 - 09:35
door Walter
Paul schreef:Heb een kennis die 2 XC90's T6en heeft gehad (nieuw) en juist met de bak geen enkel probleem heeft gehad. Je moet gewoon kijken bij het rijden of hij goed schakelt!
Waarvan de eerste nu in het bezit is van R.bijl

Geloof dat hij het zondag over een verbruik van 15l/100km had.
Geplaatst: 31.12.2009 - 10:03
door bart simpson
1 op 6,6 dus
Geplaatst: 31.12.2009 - 10:09
door Rick H
bart simpson schreef:die bak is ook niet een kwaal, het verbruik ligt rond de 1 op 6
Mijn vader had een xc90 T6, echt een super wagen! nu moet ik zeggen dat mijn vader nog wel eens wat "lomp" met deze wagen reed maar wij hebben nooit een probleem gehad met de versnellingsbak. En inderdaad de auto is uiteindelijk weggegaan vanwege het "zuipen".
grt
Rick
Geplaatst: 31.12.2009 - 11:01
door Wolfs XC
Een vriend van mij had een XC90-T6. Hij heeft 'm verkocht ivm het "zuipen". Verder vond ie het een fantastische auto. Nooit problemen gehad met de bak.
Ik heb de auto ooit een week geleend. Heerlijke wagen maar het benzine verbuik....tja!
Geplaatst: 31.12.2009 - 19:50
door rcrust
Het "zuipen" is iets waar ik al rekening mee gehouden had, zelf had ik 1:7 in gedachten dus de schok valt mee zeg maar
Maar evengoed, allemaal vast bedankt voor het meedenken.
Geplaatst: 01.01.2010 - 10:12
door R.Bijl
rcrust schreef:Mr Bijl, als ik u vragen mag; Hoe bevalt de T6 en aangezien ik aanneem dat u geen problemen met de bak heeft, waar heeft u op gelet bij de aanschaf van de T6? Een T6 in de excusive-versie met mobility line is natuurlijk erg lekker.
Wat is het verbuik van de T6 bij u? Fabrieksopgave is natuurlijk een wassen neus, dus ik probeer zoveel mogelijk (realistischer) praktijkwaarden op te snorren.
hahaha,alles is hier boven al gezegd geloof ik. met het verbruik zit ik meestal tussen 14-15 liter op 100 kilometer afgelopen week wat korte stukken gereden en ja dan dendert het gemiddelde naar beneden.mijn ervaring is dat het met 1 op 7 aardig moet lukken.
heb bij de aanschaf eerst naar een v8 gekeken echter deze ging boven budget en was amerika import,vervolgens in deze t6 gereden en dit voldeed prima.de 2.5t heb ik geen eraring mee maar heb 2 kennissen die er mee rijden en die vinden hem wat ondergemotoriseerd.
suc6 met je zoektocht...
Robin