Pagina 1 van 2

Aankoop S60 op LPG

Geplaatst: 31.12.2009 - 11:42
door Tinus
Goedemorgen,
Even kort voorstellen aangezien ik hier voor het eerst ben.
Heb jarenlang zeer tevreden in een Galant op LPG gereden maar ik wil nu snel overstappen naar mijn eerste Volvo, een S60 :D
Ik rij ongeveer 25k per jaar en wil een S60 met LPG installatie aanschaffen rond de 200k (waarbij distributie is vervangen rond de 150k)

Hebben jullie advies en tips waarop te letten, eventueel ook welk merk systeem betrouwbaar is? Heb zelf altijd met Vialle gereden wat erg goed beviel. Nagenoeg geen problemen gehad tijdens de 250k die ik gereden heb.
Andere tips allemaal welkom
Bedankt
Tinus

Geplaatst: 31.12.2009 - 11:49
door Ramon&Ramon

Geplaatst: 31.12.2009 - 12:36
door bike80
De link van Ramon&Ramon geeft een hoop info. Nog even mijn ervaring.

Ik heb sinds 2006 een Bifuel S60. Heeft met 155.000 km volledige cilinderkop revisie gehad. ETM is vervangen. Zo nu en dan kleppen laten controleren kan zeker geen kwaad. Bij mij kon dat niet meer door "wangedrag" vorige eigenaar.

Ik heb de mazzel dat de revisie onder garantie gedaan is. Bij mij reed de auto na een dag al niet meer. Goed.. en hoop meegemaakt in het begin. Daarna geen grote dingen meer gehad. Heerlijke auto om te rijden. Ze willen soms wat meer olie verbruiken dan je lief is. Hou dat goed in de gaten....

Verder, succes met je zoektocht..

Geplaatst: 03.01.2010 - 12:21
door Tinus
Op zoek naar een S60 heb ik er inmiddels 4 bekeken en gereden.
Alle auto's hadden rond de 220.000km op de klok staan en waren met een Vialle LPG systeem uitgerust.
Moet eerlijk zeggen dat ik van een koude kermis ben teruggekomen.
Alle auto's reden gewoon niet goed op gas. Je zou zeggen dat dit geen toeval kan zijn. Er moeten toch zeker goede tussen zitten???
Probleem was dat elke motor niet mooi oppakte en vervolgens schokkerig reed, bij de één meer dan de ander.
Aankomende week wil een een S60 Bifuel proberen en kijken of dit wel goed gaat.

Geplaatst: 03.01.2010 - 12:33
door bart simpson
schrijf ludo eens een pb-tje, die weet echt alles van gas

Geplaatst: 03.01.2010 - 12:39
door Ludo
bart simpson schreef:schrijf ludo eens een pb-tje, die weet echt alles van gas
Alle slecht presterende lpg auto's kwamen toch bij jou voorbij/vandaan?.
Dan zal ik bij jou informatie komen vragen over de staat van onderhoud e.d. over deze auto's.
:wink:

Geplaatst: 03.01.2010 - 12:46
door Blue-Eyes
Bij de 25k km's is diesel zeker niet duurder.
Heb je diesel al overwogen? Of wil je specifiek gas rijden?

Een diesel met 200000km op de teller is niet veel duurder of veel goedkoper dan zijn broertje op gas.
Ik heb het idee dat de prijzen zakken van de diesels.

Geplaatst: 03.01.2010 - 12:55
door bart simpson
zou ook voor een diesel gaan, stukken betrouwbaarder

Geplaatst: 03.01.2010 - 13:36
door Johan
Ludo,

Waarom denk je dat vroeger de leasemij een auto op gas niet verder wilden leasen als 120.000 km.
Bedenk daarbij dat we spraken over carburatie motoren waarbij dan ook nog de klepzittingen uitgewisseld moesten worden met een exemplaar van stelliet.
Later waren de injectiemotoren op gas al minder betrouwbaar. Moest je starten op benzine waarna dan automatisch op gas werd overgeschakeld.
In die periode nam het gasgebruik ook drastisch af omdat de leasemij-en dat al niet meer propageerden maar massaal de diesel in het voetlicht zetten voor de veelrijders i.v.m. de hogere onderhoudskosten.
Het schijnbare voordeel van een lage brandstofprijs werd gecompenseerd door een hogere afschrijving a.g.v. waardevermindering en onderhoud.

Geplaatst: 03.01.2010 - 13:45
door Ludo
Johan schreef:Ludo,

Waarom denk je dat vroeger de leasemij een auto op gas niet verder wilden leasen als 120.000 km.
Daar heb ik werkelijk geen enkel idee over.
Kan ook niet in hun potemonnee kijken, en heb ook geen idee wat zij voorop stellen als winstmarge.
Want daar draait het uiteindelijk toch allemaal om, toch?.

Geplaatst: 03.01.2010 - 13:50
door Johan
Precies de kachel moet roken en bij een LPG motor deed alleen die auto dat veel te overmatig omdat er weer een koppakking naar zijn grootje was.

Geplaatst: 03.01.2010 - 13:57
door 945i
Had een klant met 4 auto's, 2 op diesel en 2 op gas, auto's waren van 2000-2002 (geen Volvo), zelfde merk en type. De gas auto's liggen alweer een jaartje of twee op de sloop, de diesels (JTD) rijden nog steeds met 450.xxx km op de klok. De gas auto's zijn niet verder gekomen dan 230.xxx km. ::wink:

Geplaatst: 03.01.2010 - 14:02
door Ludo
Johan schreef:Precies de kachel moet roken en bij een LPG motor deed alleen die auto dat veel te overmatig omdat er weer een koppakking naar zijn grootje was.
Daarmee heb je dan meteen ook het probleem te pakken.
Het mag niks kosten...

Om dan te gaan roepen dat het niet kan, gaat dus werkelijk nergens over. :roll:

Geplaatst: 03.01.2010 - 14:03
door t5power
945i schreef:Had een klant met 4 auto's, 2 op diesel en 2 op gas, auto's waren van 2000-2002 (geen Volvo), zelfde merk en type. De gas auto's liggen alweer een jaartje of twee op de sloop, de diesels (JTD) rijden nog steeds met 450.xxx km op de klok. De gas auto's zijn niet verder gekomen dan 230.xxx km. ::wink:
Dat zegt natuurlijk weer geen ene f***. Hoe kun je deze informatie nou extrapoleren naar deze situatie? Andere autos, andere motor, andere gas inbouw, andere rijstijl misschien etc etc etc. Wat heb je nou aan dit soort priet-prut-info? Ik ga toch ook niet zeggen dat mijn vader al een tijd lang zonder problemen op gas rijdt in zijn s80 2.4.

Geplaatst: 03.01.2010 - 14:05
door 945i
Zegt imho veel over de betrouwbaarheid en levensduur Diesel tov. gas...

Geplaatst: 03.01.2010 - 14:07
door t5power
945i schreef:Zegt imho veel over de betrouwbaarheid en levensduur Diesel tov. gas...
Zou jij een medicijn tot je nemen dat in een patientengroep van 2 was getest t.o.v. een andere medicijn/placebo?

Geplaatst: 03.01.2010 - 14:09
door 945i
Wat ik je vertel is niet een op zichzelf staand geval, het is een trend.

Geplaatst: 03.01.2010 - 14:12
door t5power
945i schreef:Wat ik je vertel is niet een op zichzelf staand geval, het is een trend.
Laat de cijfers maar eens zien dan. En dan wel de relevante voor dit forum, dus volvos met nieuwe lpg inbouw varianten.

Geplaatst: 03.01.2010 - 14:19
door Johan
2 niet wetenschappelijk onderbouwde stellingen die uit deze discussie opgemaakt mogen worden ;-):

Stelling 1:
Rijden op gas tast het brein van de bestuurder aan.

Stelling 2:
Gasrijders leiden aan het Stockholm syndroom.

Geplaatst: 03.01.2010 - 14:22
door 945i
Helaas, die cijfers heb ik niet, ik signaleer alleen dingen die ik meemaak in de praktijk. (overigens weinig met moderne Volvo's op gas te doen) ;) De oudjes doen het er goed op!

Maar er zijn hier genoeg mensen die wel met moderne Volvo's op gas te maken hebben, en ik geloof dat die hetzelfde zien... ;)