Pagina 1 van 1
Brandstofpomp v40
Geplaatst: 02.01.2006 - 19:07
door Aad
Ik heb sinds kort een V40 1.8 uit 96 benzine en nu heb ik een zoemend/brommend geluid geconstateerd wat ergens van de achterkant vandaan komt. Als de motor stationair loopt is het duidelijk te horen en soms is het er wel maar soms ook niet en ook het volume is verschillend. Is het mogelijk dat dit de brandstofpomp is die op zijn einde van zijn leven is of is dit een normaal verschijnsel bij de v40 ? Zijn er nog andere mogelijkheden ?
Verder een prima auto !
Alvast bedankt voor de reactie.
Aad.
Geplaatst: 11.05.2007 - 17:48
door V401.8
Hoe is het met je zoemende brandstofpomp afgelopen?
Is het niet meer een fluitend geluid?
Geplaatst: 11.05.2007 - 21:17
door Alex
Mijn V40 geeft dit geluid al zo lang als ik me herinner. Ook bij het inschakelen van eht contact zoemt ie even een paar seconden (druk opbouwen?) waarna het weer stil is.
Geplaatst: 12.05.2007 - 00:27
door V401.8
Bij mij fluit ie (want daar lijkt het meer op) constant...
Geplaatst: 13.05.2007 - 19:05
door Flying Torquewrench
Dit euvel heeft mijn brandstofpomp ook.
Volgens de Volvo dealer is het geen probleem in eerste instantie. Echter werd mij aangeraden om de pomp te wisselen voordat de auto 180000 kilometer gereden (nu 140000). Dit aangezien de kans dan vele male groter wordt dat de pomp dan in de soep loopt.
Aan de hand van dit advies heb ik bij verschillende garage's naagevraagd hoe zij hier over denken en iedereen kwam met hetzelfde advies.
Geplaatst: 13.05.2007 - 21:17
door V401.8
Maar fluit ie bij jou ook zo hard dat je het zowel in als buiten de auto hoort?
Geplaatst: 15.05.2007 - 21:19
door Flying Torquewrench
Nee, bij mij fluit hij niet zo hard dat je hem buiten de auto hoort.
De mijne fluit ook niet echt maar 'zoemt' meer.
Geplaatst: 15.05.2007 - 22:33
door volvogrill
geachte volvo rijders,
hebben jullie al de brandstof filter vervangen,naast benz/tank zeer belangrijk
Geplaatst: 15.05.2007 - 23:00
door V401.8
Heeft het brandstoffilter dan iets te maken met het fluiten?
Geplaatst: 15.05.2007 - 23:45
door Hang-oor
V401.8 schreef:Heeft het brandstoffilter dan iets te maken met het fluiten?
Indien het brandstoffilter sterk vervuilt is moet de pomp harder werken om toch voldoende brandstof toevoer te leveren. Hierdoor zal de pomp warmer worden en sneller slijten, het zal niet de eerste pomp zijn die door een te vuil brandstoffilter defect raakt.
Geplaatst: 18.05.2007 - 13:16
door jeroen12
Gisteren heeft de brandstofpomp van mijn S40 uit 2001 het binnen een jaar weer begeven. Vorig jaar was ie al eens vervangen. Een maand of wat geleden begon het zoemen weer met als resultaat een kapotte pomp.

Geplaatst: 18.05.2007 - 21:50
door V401.8
Jeroen: Hoeveel KM heb je gereden. Is je brandstoffilter al eens vervangen?
Geplaatst: 18.05.2007 - 22:03
door jeroen12
V401.8 schreef:Jeroen: Hoeveel KM heb je gereden. Is je brandstoffilter al eens vervangen?
146.000km. Of het brandstoffilter vervangen is weet ik niet. Het is een leasewagen geweest die ik bij 135.000km gekocht heb.
Geplaatst: 18.05.2007 - 22:28
door V401.8
Jeroen: volgens een eerdere reaktie kan je pomp ook door een vesrtopt brandstoffilter kapot gaan. Vandaar de vraag.
Geplaatst: 18.05.2007 - 23:01
door jeroen12
V401.8 schreef:Jeroen: volgens een eerdere reaktie kan je pomp ook door een vesrtopt brandstoffilter kapot gaan. Vandaar de vraag.
Ik las het. Ik hoop dat ze bij de Volvo garage weten wat ze doen. De pomp is ondertussen weer vervangen.
De man van de ANWB kwam met het verhaal dat het schadelijk voor de pomp zou zijn als ie lucht aanzuigt wanneer je je tank zo goed als leeg rijdt? Lijkt me dat ie daar tegen moet kunnen...
Geplaatst: 19.05.2007 - 11:45
door Okke
De motor van een brandstofpomp wordt door de vloeistof gekoeld. Als er dus geen of te weinig brandstof is, kan de pomp door te weinig koeling kapot gaan.