navigatie aanschaffen

Navigatiesystemen die niet van Volvo zijn. Zoals TomTom, Garmin etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20684
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Beste gebruiker van navigatie,

Mijn ouders zijn opzoek naar een navigatie voor in de 508, Mercedes camper. Hun voorkeur gaat uit naar iets waar vooral op coördinaten kan worden gereden. Aangezien zij regelmatig een veldje opzoeken waar een camper kan staan, hebben ze meer iets wat lengte- en breedtegraden aangeeft dan een adres.

Wie heeft een handige navigatie die hiervoor geschikt is en wil zijn ervaringen delen? En wat ook handig is, is de maat van het scherm zonder dan weer het idee te hebben dat er een laptop tegen je voorraam geplakt zit ...

Dank u.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Dat kan bij veel GPS toestellen tegenwoordig, ik zou (en heb dat ook gedaan), kiezen voor een Tomtom, gebruiksvriendelijk, duidelijk (vooral de XL versie) en de mogelijkheid om kaarten te updaten.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20684
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Hmm.
Iedergeval een tip om te proberen in de winkel. Fijn.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
jbuure
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 12.04.2006 - 20:07

TomTom heeft z'n marketing goed voor elkaar niet voor niets dat men het en mass over z'n TomTOm heeft terwijl het goed een ander merk navigatie kan zijn. Persoonlijk zou ik geen TomTom nemen zij maken enkel gebruik van TeleAtlas kaarten en die zijn toch een stuk minder van kwaliteit dan de NAVTEQ kaarten. Probeer eens Garmin of Navigon.
Polestar 2 8/2020 Void, in bestelling
Volvo C70 T5 aut Cabrio, 9/2003;
Volvo C70 2.0T aut Cabrio, 9/2000, blauw metallic, blauwe kap, beige leder, 19";
Volvo V40 2.0 aut, 10/2002, Virtual blue metallic
Volvo V70D, 9/2007 Electric silver
Volvo 240 Polar estate man, 2/1993, blauw
Volvo V70 D5 man, 11/2001, scarab green
Volvo V40 1.9TD, 10/98, autumn gold met.
Volvo 460 GLE 19TD, 10/92, groen metallic
Volvo 460 GL LPG, 7/90, zilver metallic
Mike Philippens
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
Locatie: Gorinchem

Garmin is inderdaad de beste keuze als je route vaker van de gebaande paden gaat. TomTom is leuk voor wegen, maar als je daarnaast gaat, weet ie het niet meer. Voor Garmin zijn ook vele alternatieve kaarten verkrijgbaar, voor TT gaat dat niet.

Qua gebruikersvriendelijkheid maakt het geen bal uit. De bediening is ietsje anders, maar zeker niet moeilijker of makkelijker. Kwestie van wennen zeg maar.
Afbeelding
drkiller
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 28.12.2009 - 02:28

Mike Philippens schreef:Garmin is inderdaad de beste keuze als je route vaker van de gebaande paden gaat. TomTom is leuk voor wegen, maar als je daarnaast gaat, weet ie het niet meer. Voor Garmin zijn ook vele alternatieve kaarten verkrijgbaar, voor TT gaat dat niet.

Qua gebruikersvriendelijkheid maakt het geen bal uit. De bediening is ietsje anders, maar zeker niet moeilijker of makkelijker. Kwestie van wennen zeg maar.
Hierbij sluit ik me ook aan.

Bij Garmin kan je gemakkelijk alles instellen als je op een plekje op het gras wilt staan. Gebruiksgemak is hetzelfde als TOMTOM, alleen ff wennen meer niet.

Gr, Arthy
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

ik ben al jaaaaren Garmin gebruiker tot groot genoegen ... ik heb mijn ouders vorig jaar een Nüvi 765T cadeau gedaan en die zijn laaiend enthousiant erover ... zeker de rijbaan adviseur (die TomTom tegenwoordig misschien ook wel heeft) is zeker als je met een langzamere combinatie onderweg bent (Camper / Caravan) in plaatsen waar je niet bekend bent ...
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20684
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik geef de aanbevelingen door en zie dan wel.

Dank u.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20684
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Een tijd geleden vroeg ik om informatie over een te kopen navigatie voor mijn ouders.

Het is een Garmin nuvi 765T geworden. Dank voor uw suggesties.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Quido
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 29.08.2010 - 18:09
Locatie: maaseik

Msuidgeest schreef:Een tijd geleden vroeg ik om informatie over een te kopen navigatie voor mijn ouders.

Het is een Garmin nuvi 765T geworden. Dank voor uw suggesties.

Jammer,
heb met deze niet zo'n goede ervaring
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie 'niet Volvo'”