Pagina 1 van 2

V70R uit 1999/2000

Geplaatst: 01.01.2010 - 23:09
door BertilV70
Hallo lezers, ik ben vandaag met een goed voornemen begonnen: lid worden van dit forum!
Ik heb een vraag: ik rijd nu in een V70 2.4T(bj 09/2000; ""nw model) en kijk uit naar een V70R classic uit 2000. Wie kan mij vertellen of dit een goede koop is of waar ik evt. op moet letten? Ik ben best tevreden met mijn huidige V70 maar ik kan niet wennen aan de Volvo "heupen". :? De V70 classic is voor mij een veel stoerdere auto vandaar.
Deze nieuwkomer hoort graag van de classic rijders of ervaringsdeskundigen het hoe en wat. :D
B.v.d.!

Geplaatst: 01.01.2010 - 23:12
door Exeres
Welkom op het forum! Ik kan je nu wel niet verderhelpen, maar ben er zeker van dat er hier genoeg zijn die je wel kunnen vooruithelpen!

Geplaatst: 01.01.2010 - 23:41
door BertilV70
Maarten(exeres) bedankt voor je welkomstwoord. Ik hoop idd op veel(positieve) reacties.

Groet,
Bertil

Geplaatst: 02.01.2010 - 00:13
door drkiller
Welkom op het forum,

Zelf ben ik niet op de hoogte van de V70, en je vraag. Sorry!

Gr, Arthy

Geplaatst: 02.01.2010 - 08:57
door bart simpson
Welkom!
De haakse overbrenging wil wel eens problemen geven, het verschil in profieldiepte is daarbij zeer belangrijk danwel kritisch

Geplaatst: 02.01.2010 - 09:46
door edraket
Ik zou zeker voor de FWD versie gaan, en dan ben je aangewezen op een model t/m 1999. Bij de 4WD versies zijn er soms grote problemen met de aandrijvingen (niet "ondenkbaar" bij een wat oudere auto), en daar kun je echt op leeglopen. Rekeningen van 3000 euro is geen uitzondering.
Verder de gebruikelijke zwakke punten. Even zoeken op het forum dus.

Geplaatst: 02.01.2010 - 09:47
door Ben
De R wordt regelmatig aangeboden op www.volvo850forum.nl en op www.volvo-plaza.nl heb ik er ook wel eens wat zien langskomen


deze bijvoorbeeld
en houd dit maar in de gaten: KLIK

Geplaatst: 02.01.2010 - 10:16
door bart simpson
een FWD is ook sneller

Geplaatst: 02.01.2010 - 12:13
door volvo-jan
wij hebben een R AWD automaat uit 99 probleem met de aandrijving heeft daarbij denk ik ook een beetje met de rijstijl te maken, je moet niet volgas bij een stoplicht wegtrekkken gewoon rustig op gangkomen en dan gaan, en inderdaad is het bandenprofiel ook belangrijk mag onderling niet te veel van elkaar verschillen.
verder is het een hele fijne snelle auto en door ons niet voor niets tot groene kanon omgedoopt maar je kan er ook heel rustig mee rijden iets wat bij ons nog wel veel meegedaan word af en toe is even gasgeven dan blijft een R ook leuk 8) .

zou wel gaan voor een die niet gechipt is zeker als je een automaat wil die vinden de soms bizarre vermogens niet zo fijn, maar dat is meer een persoonlijke mening.

Geplaatst: 02.01.2010 - 22:53
door edraket
Overigens heb ik zelf ook een V70R gehad. Echt een heel fijne auto, en denk nog steeds met weemoud terug aan die auto. Toch heb ik er wel veel kosten aan gehad, ook allemaal dingen die niet stuk gaan door bijvoorbeeld hard rijden. Zeker niet alle zaken waren standaard zaken die stuk gaan, dus wijt het nog steeds aan het exemplaar.
Ik denk wel dat de V70R-ren inmiddels zo oud zijn dat ze wel wat mankementen gaan krijgen. Geen probleem als je 10.000 km per jaar rijd, maar als je meer km's rijd kan dat zeer storend worden.

Ik begrijp je keuze echter wel. Ik vind de classic toch ook echt mooier dan de V70-2. Denk niet dat de kwaliteit van de classic in het algemeen minder is dan de V70-2. Beide auto's hebben zo hun eigenaardiheden. Ik denk dat de reparaties van de classic inmiddels wat beter betaalbaar zijn.

Geplaatst: 02.01.2010 - 23:30
door BertilV70
Beste Edraket, volgens Wikipedia is de V70-2 op meer dan 1000 punten verbeterd cq aangepast t.o.v. de classic. Het zal toch niet zo zijn dat de V70-2 ook zó veel beter is geworden :?:

Geplaatst: 03.01.2010 - 00:13
door edraket
Bij de V70-2 zijn zaken verbeterd die in de classic stuk gingen, maar deze heeft weer andere problemen. Nogmaals, ik denk dat het kwalitatief niet zo heel veel zal uitmaken. Met de nieuwe (complexe)
technieken gaat er ook weer meer stuk.

Geplaatst: 06.01.2010 - 09:16
door iksee90
Neem lekker een FWD V70R uit '97 tot '99. Auto is veel lichter (ruim 200 kg), sneller, goedkoper in onderhoud, brandstof en wegenbelasting en rijdt sportiever veel soepeler dan een AWD. Aan de aandrijving gaat weinig stuk tov. een AWD. Het enige voordeel wat een AWD heeft is de betere tractie op de weg. Ik heb zelf een FWD V70R uit 1997 gehad waar ik 4 jaar in gereden heb. Naar volle tevredenheid. Km.stand is niet echt belangrijk, maar zorg wel dat de volledige onderhoudshistorie bekend is. Bij voorkeur, uitgevoerd door een Volvodealer.

Geplaatst: 06.01.2010 - 09:18
door bart simpson
100% mee eens.
Een FWD gaat ook meteen weg als je optrekt een AWD lijkt altijd wat te moeten nadenken.

Geplaatst: 06.01.2010 - 21:33
door BertilV70
Heren,
Ik ben blij met alle reacties die jullie geven! Hoe kan ik in een advertentie zien dat ik met een FWD te maken heb? Is dat puur een kwestie van "er staat geen AWD bij" ; is aantal PK's lager ; zit er dan geen dubbele uitlaat onder etc.?
Ik zie overal alleen maar R-en met AWD staan, nooit specifiek FWD vandaar. Ben benieuwd naar de reacties op mijn nieuwe vragen. :)
Alvast dank!

Geplaatst: 06.01.2010 - 22:38
door edraket
AWD heeft de uitlaat aan de rechterkant of dubbel, de FWD aan de linkerkant. Denk dat als er geen AWD bij staat je er vanuit kunt gaan dat het een FWD is. De eerste AWD's hadden nog 240 pk, daarna is het 265 pk geworden met ook een 5 bak automaat. De 265 pk versie is er bij mijn weten niet met handbak.
Laserblauw (fel blauw) is er dacht ik ook niet met FWD.

Geplaatst: 07.01.2010 - 08:35
door asmeekens740
edraket schreef: Laserblauw (fel blauw) is er dacht ik ook niet met FWD.
Klopt...erg jammer, anders was dat mijn toekomst droom auto.

Maar goeie smaak heb je. Er zijn er volgens mij inderdaad niet zo veel te koop. Toevallig heeft mijn broer er net eentje gekocht; FWD uiteraard maar die was ook al even aan het kijken. Succes ermee!

Geplaatst: 10.01.2010 - 00:54
door iksee90
Je had mijn R moeten kopen, was helemaal 100% Maar is helaas al weg. Toch wel een beetje spijt. (eigenlijk een heleboel) Ik rij nu een V50 1.8 slik. Maar wel een Rdesign.

Geplaatst: 10.01.2010 - 13:52
door BertilV70
Tja, ik zie alle antwoorden voorbij komen en begin te twijfelen. Mijn droom V70R is die Laserblue. Is er alleen dus in AWD. Nu lees ik evt. kosten van €3000,- als de koppeling voor de AWD kapot zou gaan(gebeurt nog wel eens) Een FWD is dus sneller, met evt minder kosten/onderhoud. Maar weer niet in Laserblue te verkrijgen... Wat kan het leven toch lastig zijn... Ik ben er in ieder geval wel uit dat als ik voor een FWD ga het een zwarte moet zijn mét de antraciete R velgen(liefst ook dubbele "auspuff".
Ik blijf speuren, als iemand een tip heeft hoor ik het graag!

Geplaatst: 11.01.2010 - 13:54
door V73
Succes met je toekomstige aankoop... hoe sneller hij in Hengelo te bewonderen is, hoe beter!