Pagina 1 van 1
spruitstukpakking vervangen uitlaat
Geplaatst: 03.01.2010 - 19:04
door erik-hakkers
Mijn vraag is dus deze, is het moeilijk om een spruitstukpakking te vervangen van de 440 1.8i monopoint dus.
Geplaatst: 03.01.2010 - 19:07
door volvo c70 t5
Is niet moeilijk als je maar de goede pakking heb.
Geplaatst: 03.01.2010 - 19:11
door erik-hakkers
Ah ok de pakking van het uitlaatdeel moet ik dus vervangen.
verstanding om dan ook de pakking van het inlaat te vervangen want dit moet ik dan ook loshalen lijkt mij.
Geplaatst: 03.01.2010 - 19:20
door volvo c70 t5
Ja wel verstandig zit er al een tijd tussen,kost je denk ik 7 euro die pakking.
Geplaatst: 03.01.2010 - 19:31
door erik-hakkers
En is het verstandig dat de auto even heeft gedraait zodat de motor warm is.
Dan kunnen de moeren/bouten er toch makkelijker af?
DAn zal ik eens de pakkingen bestellen.
Geplaatst: 03.01.2010 - 19:36
door volvo c70 t5
Het beste is met een koude motor,die van je uitlaat gaan er wel moeilijk uit even met wd40 inspuiten,van je inlaat val het wel mee.
Geplaatst: 03.01.2010 - 19:38
door erik-hakkers
Oh toch koud ja nou ik zal eens de pakkingen bestellen zowel de inlaat als de uitlaat-pakking.
alvast bedankt voor de info
Geplaatst: 03.01.2010 - 20:25
door Msuidgeest
Niet om flauw te doen maar die uitlaat kan erg heet worden als je de motor even laat draaien.
Geplaatst: 03.01.2010 - 21:00
door erik-hakkers

snap ik wel maar mischien was dit dus handig geweest om de bouten los te maken.
Geplaatst: 04.01.2010 - 20:18
door Msuidgeest
Maar nu verder Erik: heb je een keus gemaakt? Zelf sleutelen of wellicht toch een garage?
Geplaatst: 04.01.2010 - 20:28
door erik-hakkers
Nou ik denk dus dat ik het eerst zelf ga proberen, wel even iets mooier weer afwachten nog

Geplaatst: 10.01.2010 - 20:32
door erwin'69
Je moet de startmotor en een deel van de uitlaat demonteren om bij de moertjes van het uitlaatspruitstuk te kunnen komen. Daar kun je alleen vanaf de onderkant bij. Het is niet moeilijk, een garage of mooi weer wel wenselijk!!! De pakking( gecombineerd in- en uitlaat) kost €25,- origineel volvo. denk wel om de vastdraaivolgorde van de beide spruitstukken. Van binnen naar buiten. Succes!!!
Geplaatst: 10.01.2010 - 21:08
door erik-hakkers
Oh kan ik er niet alleen van boven bij ?
Anders laat ik het wel doen.
Geplaatst: 10.01.2010 - 23:29
door Ramon&Ramon
erwin'69 schreef:Je moet de startmotor en een deel van de uitlaat demonteren om bij de moertjes van het uitlaatspruitstuk te kunnen komen. Daar kun je alleen vanaf de onderkant bij. Het is niet moeilijk, een garage of mooi weer wel wenselijk!!! De pakking( gecombineerd in- en uitlaat) kost €25,- origineel volvo. denk wel om de vastdraaivolgorde van de beide spruitstukken. Van binnen naar buiten. Succes!!!
Waarom de startmotor demonteren?
uitlaatdeel hoeft ook niet los
demonteer de monopoint met de vier bouten,het beschermplaatje boven op het spruitstuk demonteren,de de moertjes van het spruitstuk demonteren en het spruitstuk naar achteren schuiven,goed schoonmaken,nieuwe pakking er tussen en monteren weer.
Al met al anderhalf uur werk,de pakking kun je bij Renault kopen en bij Volvo,bij Renault is hij een stuk voordeliger.
Volvo rekent ongeveer 25 euro ervoor..
Geplaatst: 10.01.2010 - 23:30
door Ramon&Ramon
Je kunt alles vanaf de bovenkant demonteren!
Geplaatst: 11.01.2010 - 12:15
door wpee
Volgens mij moet je het spruitstuk van de uitlaat losschoeven, meestal is dat toch echt handiger dan de pijp forceren in de klem bevestiging. Zeker omdat je dan wat meer werkruimte hebt. En 2 bouten is het werk niet, even blokje hout onder de pijp leggen dan valt deze ook niet omlaat (slecht voor ophangrubbers)
Geplaatst: 11.01.2010 - 18:55
door erik-hakkers
Nou ik zie alweer vele nuttige info

Nou nog kijken als het weer meezit van het weekend
Geplaatst: 17.01.2010 - 19:20
door erik-hakkers
Nou ik heb zaterdag eens even bekeken of ik de uitlaatpakking zou vervangen,
Nou laat ik dit mooi doen door de garage ivm weer en ik kan mijn tijd wel ergens anders voor gebruiken deze periode.