Pagina 1 van 2

V70 T5 2.3 Geartronic op LPG

Geplaatst: 04.01.2010 - 17:41
door gerjankrul
Hallo,

Ik heb me al voorgesteld in het daarvoor betreffende forum.

We hebben dus zoals in het onderwerp vermeld staat een V70 T5 2.3.

Ik zou deze graag op LPG willen rijden vanwege financiele redenen.

Ik heb in mijn zoektocht naar een V70 al veel gezocht op dit forum voor LPG. Wat ik heb gevonden is dat de 2.5 motor, omdat het hydraulische klepstoters heeft, goed met LPG overweg kan en de 2.4, met zijn mechanische, niet zo goed.

Echter kan ik niks vinden voor de 2.3 motor.

Is hier iets bekend van onder de leden?

Wat ik lees over LPG, schijnt BRC i.c.m. een flashlube goed te werken met elke willekeurige volvo. (?)

Ik denk dat dit do zooveelste vraag mbt LPG is, mijn excuses alvast daarvoor..... Maarja daar is een forum voor...

Geplaatst: 04.01.2010 - 17:57
door toppertje
voor de 2.3 geld hetzelfde als voor de 2.4 vwb bouwjaar(hydr klepstoters)
dacht ik.

Geplaatst: 04.01.2010 - 18:05
door aertssenhjc
waarom heb je dan i.v.m. "financiele redenen" geen 140 pk versie genomen?? :roll: M.a.w. je wil wel de fun, maar er niet voor betalen? en plankgas doortrappen met een T5 op LPG is het slechtste idee wat er is, tenminste als je langer van je auto wilt genieten.

hier verder op in het forum is ook iemand die zijn "R" wil voorzien van LPG....Ik snap dat gewoon niet....

Geplaatst: 04.01.2010 - 18:09
door Welles
*Hoort Bart Simpson aankomen...*

Geplaatst: 04.01.2010 - 18:14
door bart simpson
geestverwanten heet dat

Geplaatst: 04.01.2010 - 18:15
door toppertje
aertssenhjc schreef:waarom heb je dan i.v.m. "financiele redenen" geen 140 pk versie genomen?? :roll: M.a.w. je wil wel de fun, maar er niet voor betalen? en plankgas doortrappen met een T5 op LPG is het slechtste idee wat er is, tenminste als je langer van je auto wilt genieten.

hier verder op in het forum is ook iemand die zijn "R" wil voorzien van LPG....Ik snap dat gewoon niet....
vind dit wel erg kort door de bocht,en erg generaliserend.
1:wie zegt dat TS altijd plangas doortrapt met zijn T-5?
2:je kunt ook de fun hebben,en goedkoper uit willen zijn.
(dit is mijn mening,zonder de "wel of geen lpg discusie" te starten.

Geplaatst: 04.01.2010 - 18:28
door gerjankrul
De financiele reden is ook niet de aanschaf maar wat je betaald voor de benzine. Het is overigens geen bewuste keus geweest om een T5 te kopen. Ik was op zoek naar een V70 met automaat. deze stond tussen de zoekresultaten en pas later toen ik hem al had begreep ik dat een T5 "leuk" is.

De wens om de V70 op LPG te zetten is er altijd al geweest. We rijden ongeveen 10000 per jaar, dus benzine of LPG maakt voor mij in dat opzicht niet veel uit.

We rijden overigens heel rustig hoor. Geen trappers of zo.... Meestal rijd mijn vrouw erin..

Geplaatst: 04.01.2010 - 18:31
door s3wage
Kan heel goed hoor ! als je hem maar ff op benzine zet als je een wedstrijdje gaat doen met de politie !

Geplaatst: 04.01.2010 - 18:31
door Welles
gerjankrul schreef:We rijden ongeveen 10000 per jaar, dus benzine of LPG maakt voor mij in dat opzicht niet veel uit.
Waarom zou je het doen dan?

Geplaatst: 04.01.2010 - 18:34
door Johan
Voor 10.000/jaar zou ik hier niet eens over nadenken.
Je kan jezelf een hoop ellende besparen als je gewoon op bezine blijft rijden.

Geplaatst: 04.01.2010 - 18:40
door Wolfs XC
Met 10.000km per jaar zou ik absoluut geen gas laten inbouwen. Voordat je de aanschaf er uit hebt gehaald ben je alweer een paar jaar verder en dan heb ik het nog niet eens over kleppen stellen en andere ongein.

Geplaatst: 04.01.2010 - 19:58
door aertssenhjc
Met dit als wetenschap zou ik idd dat LPG lekker links laten liggen. lekker cruisen op benzine, scheelt dat gelamenteer met inbouwen, evt problemen met kleppen stellen etc..etc...

Geplaatst: 04.01.2010 - 20:00
door gerjankrul
Ik hoor meer tegens dan voors. Ik denk dat ik het bij benzine laat.

Bij hoeveel km per jaar zou het wel voordelig zijn?

Geplaatst: 04.01.2010 - 20:03
door s3wage
Typ bij google ff; Lean mesman in en dan op hun site kun je bekijken waar het omslagpunt ligt.

Geplaatst: 04.01.2010 - 20:03
door t5power
Met 10k per jaar heb je pas na 100 maanden de installatie eruit, met standaard km heffing is dat 49 maanden. Niet echt de moeite waard dus.

Heb een Excel sheetje gemaakt die het e.e.a. berekend. Probleem is (tenminste van mijn MY2005 T5) dat je ook wegenbelastingschaal hoger zit. Plus de wegenbelasting is al 1.5x zo duur vergeleken met benzine. Moet je dus eerst overbruggen als je quit wilt rijden.

Geplaatst: 04.01.2010 - 20:03
door aertssenhjc
hangt er een beetje vanaf. Ik denk zelf tussen de 15/20.000 km/jaar, dus bij lange na niet interresant.

Geplaatst: 04.01.2010 - 20:15
door 945i
s3wage schreef:Typ bij google ff; .......
:shock: :shock: Die had ik niet zien aankomen.

Gerjan, lekker op benzine rijden, zo is hij gemaakt en bedoeld. :wink:

Geplaatst: 04.01.2010 - 20:18
door gerjankrul
Bedankt voor de input...

Re: V70 T5 2.3 Geartronic op LPG

Geplaatst: 04.01.2010 - 20:19
door degids
gerjankrul schreef:Ik heb in mijn zoektocht naar een V70 al veel gezocht op dit forum voor LPG. Wat ik heb gevonden is dat de 2.5 motor, omdat het hydraulische klepstoters heeft, goed met LPG overweg kan en de 2.4, met zijn mechanische, niet zo goed.

Echter kan ik niks vinden voor de 2.3 motor.
Ik dacht dat alle V70 met schouders mechanische klepstoters hadden. Maakt dus niet uit welke motor je hebt.
Voor een V70 met hydraulische klepstoters moet je een model terug.

Geplaatst: 04.01.2010 - 23:10
door Chiel
Op lpg rijden met 10.000 p/j is alleen interessant als je een auto had gekocht waar de lpg-installatie al in zit. De installatie kost je dan eigenlijk niets meer, de auto die je koopt heeft vaak wel een hoge km-stand. Het omslagpunt benzine of lpg ligt dan ook heel laag. De meningen over het op lpg rijden zijn verdeeld. De één heeft er goede ervaringen mee, de andere minder. Ik heb zelf jaren op lpg gereden(geen volvo), op zich voor mij het voordeligst, maar ik had altijd veel storingen, bv storing uitlaatgas, storing emissie etc. Dan verscheen er weer zo'n melding op het display van de boordcomputer, dan weer weg, diverse keren langs de garage geweest en eigenlijk nooit goed opgelost. Ik heb daarom gekozen voor diesel, wel duurder rijden dan lpg maar geen ellende meer. Ik zou bij 10.000 km per jaar lekker op benzine blijven rijden.